Ένα από τα κρίσιμα ζητήματα που τέθηκαν στο «τραπέζι» είναι η πιθανότητα επέκτασης της Cosco στη δραστηριότητα προμήθειας των πλοίων. Υπενθυμίζεται πως στις αρχές Φεβρουαρίου είχε διαρρεύσει στα περίχωρα του λιμανιού, ότι η κινεζική εταιρεία προτίθεται να ιδρύσει θυγατρική, με αντικείμενο τον εφοδιασμό. Η ίδια η Cosco διέψευσε αυτές τις διαρροές και απάντησε ότι έστειλε επιστολή στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ζητώντας τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών εφοδιασμού και τροφοδοσίας των πλοίων. Στην είδηση αντέδρασε έντονα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων (ΠΣΕΠΕ), αποστέλλοντας, μάλιστα, εξώδικο στην Cosco.
«Μικρό καλάθι» για τις διαβεβαιώσεις
Στην πρόσφατη συνάντηση, ο αναπληρωτής CEO του ΟΛΠ, Άγγελος Καρακώστας διαβεβαίωσε τους παρόντες, μεταξύ των οποίων, και ο πρόεδρος του ΠΣΕΠΕ, Νίκος Μαυρίκος, ότι δε θα ιδρυθεί θυγατρική εταιρεία εφοδιασμού. Ωστόσο, πηγές που παρακολουθούν στενά τις διαδικασίες επισημαίνουν στο Reporter ότι οι εφοδιαστές κρατούν «μικρό καλάθι» για τις δεσμεύσεις του ΟΛΠ, επικαλούμενοι τις εμπειρίες του παρελθόντος και τις πρακτικές του Οργανισμού στη ναυπηγοεπισκευή και στην πλατφόρμα λιμενικών υπηρεσιών.
Οι εφοδιαστές τονίζουν ότι κάθε πρόθεση εμπλοκής στον κλάδο είναι θεμιτή, αλλά πρέπει να προβλέπεται και από τη σχετική σύμβαση που έχει υπογραφεί με το Δημόσιο για την παραχώρηση του λιμανιού. «Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, όλοι οι φορείς του λιμανιού συζητούν στην ομάδα εργασίας Port Working Group, στην οποία συμμετέχει και η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco. Θα μπορούσαν να μεταφέρουν εκεί τις ιδέες και τις ανησυχίες τους. Μία επιστολή στην ΑΑΔΕ, χωρίς ενημέρωση, δε βοηθά στη δημιουργία κλίματος συναίνεσης» προσθέτουν οι πηγές.
Μάλιστα, βάζουν στο «κάδρο» και την ίδια την ΑΑΔΕ, σημειώνοντας πως θα έπρεπε να δοθεί έμφαση και να ληφθούν πρωτοβουλίες για τη διευθέτηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές επιχειρήσεις, ανάμεσα στα οποία και ο «άνισος ανταγωνισμός», με τις επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν σε καθεστώς Ελεύθερης Ζώνης, αντί να «εξετάζονται ανεδαφικά αιτήματα».
Οι χρεώσεις και η ομάδα εργασίας
Ένα άλλο θέμα που τέθηκε στη συζητήση είναι οι χρεώσεις από τον ΟΛΠ στους χρήστες και ζητήθηκε η μείωση του τιμήματος της κάρτας εισόδου στο λιμάνι, η επέκταση της δωρεάν παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων προς εξαγωγή, από τις επτά στις δώδεκα ημέρες, η επανεξέταση των χρεώσεων στη ναυπηγοεπισκευή και τους δεξαμενισμούς, λόγω των σοβαρών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία στις επιχειρήσεις υποστήριξης της ναυτιλίας. Μάλιστα, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) θα αποστείλει επιστολή σε ΟΛΠ και ΣΕΠ σχετικά με την υιοθέτηση μίας πιο ευέλικτης τιμολογιακής-εκπτωτικής πολιτικής.
Πάντως πρέπει να σημειωθεί πως απότοκο της συνάντησης είναι η συγκρότηση ad hoc ομάδας εργασίας ΕΒΕΠ - ΟΛΠ για όλα τα εκκρεμή θέματα, καθώς και για κοινές μελλοντικές ενέργειες σχετικά με e-business, e-commerce, market awareness και κυρίως το «άνοιγμα των κοντέινερς» μεταφόρτωσης με τη δυνατότητα μέρους της μεταποίησης να γίνεται στη χώρα μας, πριν προωθηθεί στον τελικό προορισμό.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr