Υπενθυμίζεται ότι ο Τεχνικός Διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers και μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στον IMO, κ. Πάνος Ζαχαριάδης ανέλυσε πρόσφατα στο Reporter το πλαίσιο των μέτρων του IMO. Αναφορικά με το δείκτη EEXI, ο κ. Ζαχαριάδης εξήγησε ότι τίθεται ένα όριο στην ιπποδύναμη, ένας «κόφτης», προκειμένου όλα τα υπάρχοντα πλοία να είναι το ίδιο ενεργειακά αποδοτικά με τα νέα που κατασκευάζονται σήμερα. Στόχος είναι να εναρμονιστούν τα υπάρχοντα πλοία με τη δεύτερη φάση του δείκτη για το σχεδιασμό των νεότευκτων (Energy Efficiency Design Index – EEDI, Phase 2).
Ειδικότερα, η Clarkson Research Services ανέλυσε το περιβαλλοντικό προφίλ της αγοράς του ξηρού φορτίου, η οποία αντιπροσωπεύει το 35% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, όπως μεταδίδει το splash247.
Τα bulk carriers παρήγαγαν περίπου 160 εκατ. τόνους CO2 πέρυσι. Ωστόσο, ενώ τα bulkers είναι υπεύθυνα μόνο για το 20% περίπου των εκπομπών CO2 της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο στόλος αυτών των πλοίων μετέφερε το 50% του θαλάσσιου εμπορίου ανά τόνο-μίλι και εξέπεμψε 6 εκατ. λιγότερο CO2 από το στόλο των containerships.
Τα bulkers έχουν μειώσει την ταχύτητα κατά 18% από το 2008, ενώ μόλις το 29% της συνολικής χωρητικότητας αξιολογείται από την Clarksons ως eco και ως εκ τούτου σε ευθυγράμμιση με τον EEXI, στοιχεία που καταγράφονται και στους κλάδους boxships και tankers.
Παράλληλα, μόλις επτά πλοία του παγκόσμιου στόλου bulkers καίνε εναλλακτικά καύσιμα, αλλά το 4,5% της χωρητικότητας (13 πλοία) που βρίσκεται υπό ναυπήγηση, έχει δυνατότητα καύσης LNG.
Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό του στόλου των πλοίων ξηρού φορτίου θα χρειαστεί τεχνικές προσαρμογές για να φτάσει στο απαιτούμενο επίπεδο του δείκτη EEXI.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr