Σύμφωνα με τους εφοπλιστές της ΕΕ, η Κομισιόν θα έπρεπε να απευθυνθεί στους προμηθευτές καυσίμων, εισάγοντας επιμέρους στόχους για τη διάθεση καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και αυξάνοντας τον πολλαπλασιαστή για τα ανανεώσιμα καύσιμα που χρησιμοποιούνται από τα πλοία, βάσει της οδηγίας για τις ΑΠΕ (Renewable Energy Directive - RED).
Τα μέλη της Ένωσης εκτιμούν ότι μία απαίτηση για καύσιμα με αποδέκτες τα πλοία έναντι των προμηθευτών, θα έθετε σε κίνδυνο τη μείωση των εκπομπών και θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να εφαρμοστεί.
Εάν θεσπιστεί ένα αγοροκεντρικό μέτρο (Market Based Measure - MBM), ένα ταμείο θα μπορούσε να επενδύσει αυτά τα έσοδα για τη στήριξη χρήσης νέων καυσίμων.
Η ECSA προκρίνει μία διττή προσέγγιση, σε περίπτωση που η ΕΕ λάβει τελικά ορισμένα μέτρα:
- Τη δημιουργία ενός ταμείου στο πλαίσιο των MBM και την αξιοποίηση των εσόδων για τη χρηματοδότηση R&D projects και τη μείωση της διαφοράς στις τιμές ανάμεσα στα νέα και τα συμβατικά καύσιμα και
- Την παροχή κινήτρων και την απαίτηση από τους προμηθευτές καυσίμων να συμπεριλάβουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό καυσίμων χαμηλού και μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα στην προσφορά τους, εισάγοντας επιμέρους στόχους και υψηλότερο πολλαπλασιαστή για καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών υπό την οδηγία RED.
Η ECSA υπέβαλε την πρόταση στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης της Κομισιόν για την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Ρύπων (Emissions Trading System - ETS). H επέκταση του ETS στη Ναυτιλία έχει προκαλέσει την αντίδραση της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr