Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της ναυλομεσιτικής Allied Shipbroking, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δαπάνησαν 683,5 εκατ. δολάρια για την απόκτηση 38 μεταχειρισμένων πλοίων τον Ιανουάριο του 2021. Αυτό το ποσό μοιράστηκε για την αγορά 21 bulkers (έναντι 302,8 εκατ. δολαρίων), 8 tankers (300,7 εκατ. δολαρίων) και 8 containerships (69 εκατ. δολαρίων).
Η ελληνική πλοιοκτησία κατατάσσεται, έτσι, στην κορυφή της παγκόσμιας εφοπλιστής κοινότητας βάσει αξίας επενδύσεων. Οι μεγάλοι ανταγωνιστές τους κατά το 2020, οι Κινέζοι, επένδυσαν 400,6 εκατ. δολάρια για την αγορά 44 μεταχειρισμένων πλοίων τον Ιανουάριο. Το κινεζικό ενδιαφέρον κέντρισαν κατά κύριο λόγο τα bulkers (28 έναντι 276,5 εκατ. δολαρίων) και σε δεύτερο βαθμό τα tankers 8 έναντι 116,1 εκατ. δολαρίων).
Τα δύο ναυτιλιακά έθνη αποδεικνύονται από τον πρώτο μήνα του 2021, οι πιο δεινοί αγοραστές του κλάδου. Είναι ενδεικτικό ότι στην τρίτη θέση της λίστας (βάσει αξίας επενδύσεων) συναντάμε τους Νορβηγούς εφοπλιστές, οι οποίοι απέκτησαν 4 πλοία έναντι 167,5 εκατ. δολαρίων.
Η εικόνα στις πωλήσεις
Συνολικά 23 πλοία πούλησαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες τον Ιανουάριο του 2021, έναντι 233,7 εκατ. δολαρίων. Πιο συγκεκριμένα, απομακρύνθηκαν από ελληνόκτητους στόλους 10 bulkers (έναντι 75 εκατ. δολαρίων), 7 tankers (έναντι 118,2 εκατ. δολαρίων) και 6 containerships (έναντι 40,5 εκατ. δολαρίων). Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έρχονται τρίτοι σε αξία πωλήσεων πίσω από τους Ιάπωνες, οι οποίοι «ξεφορτώθηκαν» 26 πλοία έναντι 386,4 εκατ. δολαρίων και τους Νορβηγούς, οι οποίοι εισέπραξαν 294,2 εκατ. δολάρια για την πώληση 8 πλοίων.
Πηγή: Allied Shipbroking
Πλήθος αγορών τον Ιανουάριο
Με «φόρα» μπήκε στο 2021 η αγορά second hand πλοίων, καθώς τον Ιανουάριο «άλλαξαν χέρια» συνολικά 188 πλοία έναντι 2,37 δισ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι κανένα μήνα του 2020 δεν πραγματοποιήθηκαν τόσες αγοραπωλησίες. Ωστόσο, είναι γεγονός πως από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, τα deals πολλαπλασιάζονταν ταχέως. Τον αντίστοιχο περσινό μήνα, «άλλαξαν χέρια» 107 πλοία έναντι 2,76 δισ. δολαρίων.
Πηγή: Allied Shipbroking
Εξετάζοντας τις κινήσεις ανά τύπο πλοίου, δαπανήθηκαν 1,08 δισ. δολάρια για 97 bulkers, 1,03 δισ. δολάρια για 51 tankers, 242,8 εκατ. δολάρια για 28 containerships και τα υπόλοιπα κεφάλαια μοιράστηκαν για την απόκτηση RoRo και άλλων πλοίων.
Τέλος, από τα bulkers, panamaxes και supramaxes βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ενώ από τα tankers ξεχώρισαν τα MR και τα VLCCs.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr