Πηγές της διαχειρίστριας του containership, της γερμανικής, J.T. Essberger, επισημαίνουν στο Reporter ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές για όλες τις λεπτομέρειες της εγγύησης, προκειμένου να αποφασιστεί αν τελικά θα καταβληθεί το σχετικό ποσό για να εκτελεστεί και το προγραμματισμένο δρομολόγιο του πλοίου.
Υπενθυμίζεται ότι όπως έγραψε το Reporter, το ελληνικό Δημόσιο κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα, το πλοίο κατασχέθηκε προσωρινά μέχρι τις 9 Νοεμβρίου και η εγγύηση για να αφεθεί, νωρίτερα, ελεύθερο ορίστηκε στα 40 εκατ. ευρώ.
Σε πρόσφατη ανακοίνωση, η εταιρεία τόνισε ότι το containership υπέστη ελάχιστες ζημιές από τη σύγκρουση, ενώ γνωστοποίησε ότι θα προβεί στη λήψη διορθωτικών δράσεων, μετά την «Επιθεώρηση των Λιμενικών Αρχών» (Port State Control), που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο. Σε σχετική ερώτηση του Reporter, οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν ότι οι διορθωτικές δράσεις αφορούν ανακριβή στοιχεία σε δύο από τα πιστοποιητικά του πλοίου, ενώ προσθέτουν ότι μία προηγούμενη επιθεώρηση PSC, νωρίτερα, μέσα στο έτος, δεν έδειξε παραλείψεις.
Ο Πολωνός πλοίαρχος του «Maersk Launceston», ο οποίος συνελήφθη την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και για παραβάσεις των διεθνών κανόνων αποφυγής σύγκρουσης, αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί μέχρι τις 11 Νοεμβρίου.
Καθοριστικές απαντήσεις για το ατύχημα αναμένεται να δώσει το «μαύρο» κουτί, το οποίο υπάρχει πάνω στο «Maersk Launceston» και στο οποίο περιλαμβάνονται όλες οι σχετικές συνομιλίες και τα δεδομένα.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr