Σύμφωνα με όσα αναφέρουν παράγοντες του κλάδου η ΚΥΑ πο εκδόθηκε σε ΦΕΚ την περασμένη Κυριακή αλλά κοινοποιήθηκε μια μέρα αργότερα στον κλάδο έπιασε «εξ απήνης» 4 πλοία και τα πληρώματά τους που βρίσκονται στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρεται με την αιφνιδιαστική απόφαση για την απαγόρευση κάθε είδους κίνησης των κρουαζιερόπλοιων για ανεφοδιασμό ή δρομολόγια μεταφοράς επιβατών, δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα σε προγραμματισμένες προσεγγίσεις ενώ δυσφημίζεται η χώρα.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο Reporter.gr ο Σπύρος Αλμπέρτης Senior director Port Operations Worldwide Silver Sea Cruises η απόφαση για «μπλοκ» στα κρουαζιερόπλοια φέρνει ανατροπές της τελευταίας στιγμής δυσφημώντας τη χώρα και «σπρώχνοντας» σε άλλα λιμάνια όπως αυτό της Μασσαλίας πλοία. «Είναι απίστευτο πράγμα αυτό .που συμβαίνει» αναφέρει και προσθέτει: «Είχαμε προγραμματίσει το Silver spirit για έξι μήνες να μείνει στο αγκυροβόλιο στη Σούδα. Επίσης το Silver Moon θα έβγαινε σε λίγες εβδομάδες (τέλη Δεκεμβρίου) από τη γιάρδα στην Ιταλία και θα ήταν βολικό από άποψη λειτουργίας και κόστους να τα έχουμε μαζί εδώ στην Κρήτη. Θέλαμε και τα δυο να τα φέρναμε στην Ελλάδα για να ξεκινήσουν από εδώ το Μάιο.
Για το Silver spirit που στο παρελθόν μάλιστα σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ΕΚΕ είχε δωρίσει τον εξοπλισμό του σε ιδρύματα στην Ελλάδα περιμέναμε να οριστεί προβλήτας προσέγγισης στο Ηράκλειο για να κάνει και inspection και ξαφνικά βγήκε ΦΕΚ που μας γνωστοποιήθηκε σήμερα και απαγορεύει τον ελλιμενισμό. Έχει φύγει από Μάλτα και είναι μεσοπέλαγα. Ενημερώνω αυτόματα την εταιρία και ακυρώνω την προσέγγιση και γυρνώ το πλοίο στη Μάλτα και το χω στο αγκυροβόλιο και ζητώντας συνέχεια να προσεγγίσει στη Μασσαλία. Πήρε μόλις τρεις ώρες για να εγκριθεί εκεί όπως και στην Τουλόν κι αυτό σε μια χώρα με πολύ περισσότερα κρούσματα. Έτσι συνολικά στη Τουλόν και Μασσαλία, όπου είναι ήδη 5 πλοία θα πάνε συνολικά 7 πλοία» τονίζει ο κ. Αλμπέρτης και διερωτάται γιατί η Ελλάδα χάνει μια τέτοια ευκαιρία.
«Γιατί να μη δουλέψει η Ελλάδα και να δουλεύει η Γαλλία. Και γιατί όλα αυτά τελευταία στιγμή; Όλο το πλάνο ανατρέπεται και για άλλη μια φορά μας κρεμά η Ελλάδα» αναφέρει και σημειώνει ότι δυο πλοία της Royal και ένα της Tui αντιμετωπίζουν αντίστοιχο πρόβλημα. «Αποφασίζουν το βράδυ και δεν υπολογίζουν τίποτε. Θα μπορούσαν να δώσουν μια ενημέρωση για ό,τι θα κάνουν. Αυτό δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στη χώρα την επαύριο οπότε και θα ξεκινήσει και πάλι η αγορά. Χάνει πλοία που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα λιμάνια της Κρήτης και τον Πειραιά. Με το καλημέρα θα ξεκινούσαν θα δούλευαν. Στα αεροπλάνα, ωστόσο, επιτρέπεται η προσέγγιση με τεστ. Γιατί δεν κάνει η κυβέρνηση το ίδιο για την κρουαζιέρα. Εμείς έχουμε PCR unit με αποτελέσματα σε λίγες ώρες. Είναι υποχρεωτικά τα εργαστήρια αυτά και υπάρχει πρωτόκολλο. Ακόμη κι αν υπάρχει ένας άρρωστος μπορούμε να το περιθάλψουμε. Το πλήρωμα σε κάθε πλοίο είναι περίπου 100 άτομα με το πλοίο να μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 350 άρα θα μπορεί να φιλοξενήσει κατά μόνας το πλήρωμα» σημειώνει.
Ήδη,πάντως, έχουν ενημερωθεί οι εμπλεκόμενες αρχές, ενώ οι φορείς κρουαζιέρας έχουν κάνει παραστάσεις στα αρμόδια υπουργεία ώστε να δοθεί λύση τουλάχιστον για τα πλοία που έχουν σκοπό τον ανεφοδιασμό.
Γιωργος Αλεξακης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr