Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπηρεσία αναφοράς τιμών, Argus Media, στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, έναν από τους κορυφαίους κόμβους ανεφοδιασμού παγκοσμίως, το spread υποχώρησε στα 41,57 δολάρια ανά τόνο στις 23 Οκτωβρίου, που είναι το χαμηλότερο επίπεδο από τις 1 Ιανουαρίου, όταν και τέθηκε σε εφαρμογή ο κανονισμός του IMO για τα ναυτιλιακά καύσιμα. Από τότε το spread ανέβηκε στα 62,75 δολάρια ανά τόνο στις 5 Νοεμβρίου.
Στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, όπου ορίζεται το ευρωπαϊκό σημείο αναφοράς, το spread διολίσθησε στα 48 δολάρια ανά τόνο στις 3 Νοεμβρίου, το χαμηλότερο επίπεδο από τις 21 Αυγούστου.
Τα χαμηλά επίπεδα του spread και οι μειωμένες τιμές ανάμεσα στα δύο καύσιμα παρακολουθούνται στενά από πλοιοκτήτες, οι οποίοι έχουν επενδύσει στα scrubbers.
Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, περίπου 2.900 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 345 εκατ. dwt έχουν εγκατεστημένα αυτά τα συστήματα. Αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί περίπου στο 36% του στόλου πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στο 33% των tankers, σε όρους χωρητικότητας.
Το υπό διαρκή πτώση spread έχει επεκτείνει την περίοδο αποπληρωμής της επένδυσης. Η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Cleaves Securities εκτιμά ότι με το spread στα 72 δολάρια ανά τόνο για ένα πλοίο ηλικίας 10 ετών, θα χρειαστούν περίπου έξι χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι οι Πράσινοι του Ευρωκοινοβουλίου έχουν προτείνει στην Κομισιόν την απαγόρευση των scrubbers ανοιχτού τύπου (open loop), εν μέσω ισχυρισμών ότι προκαλούν θαλάσσια ρύπανση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr