Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Cosco, μητρική της ΣΕΠ, η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι, το Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, διακινήθηκαν συνολικά 438,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 419,3 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, σε μία αύξηση της τάξεως του 4,5%.
Τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, διακινήθηκαν συνολικά 3,696.5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από 3,912.3 εκατ. το ίδιο διάστημα του 2019, μειωμένα κατά 5,5%. Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου (Ιούλιος - Σεπτέμβριος), η διακίνηση διαμορφώθηκε σε 1,287.1 εκατ. containers και διολίσθησε κατά 4,1% από τα 1,342.4 εκατ. του περσινού τρίτου τριμήνου.
Όπως ειπώθηκε, ο Σεπτέμβριος ήταν ο πιο παραγωγικός μήνας του 2020 για το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Μέχρι πρότινος, τα πρωτεία κρατούσε ο Ιούλιος, ενώ ο Ιούνιος είναι ο μήνας με τη χειρότερη επίδοση. Πιο συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο διακινήθηκαν συνολικά 423 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (+7,6% σε ετήσια βάση), τον Φεβρουάριο 414,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (+2,2% σε ετήσια βάση), τον Μάρτιο 378,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-15,4% σε ετήσια βάση), τον Απρίλιο 392,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-3,3% σε ετήσια βάση), τον Μάιο 426,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-5,8% σε ετήσια βάση), τον Ιούνιο 373,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-19,5% σε ετήσια βάση), τον Ιούλιο 429,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-6,2% σε ετήσια βάση) και τον Αύγουστο 419,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (-9,8% σε ετήσια βάση).
Αισιόδοξες προοπτικές
Στην πρόσφατη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου του ΟΛΠ, διατυπώθηκαν εκτιμήσεις για αύξηση όγκου φορτίων σε υψηλότερο ρυθμό από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Όπως χαρακτηριστικά επισημάνθηκε, «μεσοπρόθεσμα, η αναζωογόνηση της παγκοσμιοποίησης μέσω της απομάκρυνσης πολιτικών εμπορικού προστατευτισμού θα υπαγορεύσει τον πραγματικό ρυθμό ανάπτυξης. Παρά το χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως περίπου του 2% στους όγκους εμπορευματοκιβωτίων για το 2019 διεθνώς, οι όγκοι εξαγωγών ΝΑ Ασίας – Ευρώπης σημείωσαν αύξηση 5%, γεγονός ενδεικτικό ενός υγιούς εμπορικού περιβάλλοντος στην εμπορική γραμμή που εξυπηρετείται από το λιμάνι του Πειραιά.
Παραδοσιακά, ο Πειραιάς εξυπηρετεί όγκους μεταφόρτωσης για αναπτυσσόμενες χώρες της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, οι οποίες αναμένεται να αναπτυχθούν σε ταχύτερους ρυθμούς από τον παγκόσμιο ρυθμό ανάπτυξης και εμπορίου και επομένως οι όγκοι του Πειραιά αναμένεται να αυξηθούν σε υψηλότερο ρυθμό από τον παγκόσμιο μέσο όρο».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr