Όπως αναφέρεται στην ανάλυση της τράπεζας για το τέταρτο τρίμηνο του 2020, η ζήτηση από την Κίνα για ξηρό φορτίο είναι ισχυρή, ενώ οι κυβερνήσεις έχουν λάβει μέτρα στήριξης και η παγκόσμια οικονομία βρίσκει ρυθμό. Ειδικότερα, η κινεζική παραγωγή χάλυβα και οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος έχουν φτάσει σε νέα υψηλά επίπεδα. Μοναδική ανησυχία, σύμφωνα με την Cleaves, είναι μία πιθανή κινεζική απαγόρευση στην εισαγωγή άνθρακα από την Αυστραλία.
Μολονότι εποχιακοί παράγοντες ενδέχεται να επηρεάσουν την αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2021, η τράπεζα περιμένει διαδοχικά ετήσια κέρδη, μέχρι τουλάχιστον το 2023, με στήριξη από τα χαμηλά επίπεδα - ρεκόρ του βιβλίου παραγγελιών.
Σε αυτό το πλαίσιο, προβλέπει αύξηση κατά 126% του δείκτη μετοχών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το επόμενο έτος και «άλμα» 190% τα επόμενα δύο χρόνια.
Αναφορικά με τις ναυτιλιακές, ελληνικών συμφερόντων, οι οποίες περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό της, η Cleaves υιοθετεί σύσταση «buy» και αύξηση των τιμών - στόχων. Πιο συγκεκριμένα, για την Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, η νέα τιμή - στόχος τοποθετείται στα 14 δολάρια, σε μία αύξηση της τάξεως του 108% από τα σημερινά επίπεδα της μετοχής. Παράλληλα, για την Diana Shipping, συμφερόντων του Συμεών Παληού, η νέα τιμή - στόχος τοποθετείται στα 3 δολάρια, ενισχυμένη κατά 111% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Tankers
Για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, η νορβηγική επενδυτική τράπεζα αναμένει συνθήκες μεταβλητότητας και σημαντική βελτίωση της κατάστασης από το τρίτο τρίμηνο του 2021 και έπειτα. Όσο για το δείκτη μετοχών δεξαμενόπλοιων, «βλέπει» άνοδο 10% στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, πτώση 17% μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2021 και πιθανό «άλμα» 160% μέχρι το 2024.
Στις μετοχές του χαρτοφυλακίου της συγκαταλέγεται και η Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου. Η τράπεζα υιοθετεί σύσταση «sell» για την εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Όσλο και προχωρά σε μείωση της τιμής - στόχου στις 40 νορβηγικές κορώνες, περίπου 30% κάτω από τα σημερινά επίπεδα.
LNG - LPG
Στο υγρό φορτίο και δη στο LNG, διατυπώνονται αισιόδοξες εκτιμήσεις για το τέταρτο τρίμηνο του 2020, λόγω της αύξησης των τιμών φυσικού αερίου σε εισαγωγικούς προορισμούς και του φαινομένου contango. Σημειώνεται ότι μία αγορά είναι σε contango, όταν οι τιμές ενέργειας είναι ακριβότερες στο μέλλον από τις τιμές σήμερα.
Στο LPG, μετά τα κέρδη που υπερέβησαν τις προσδοκίες το τρίτο τρίμηνο, αναμένεται ήπια πτωτική πορεία μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2021, εν μέσω αδύναμων αμερικανικών εξαγωγών και συγκρατημένων όγκων από άλλες εξαγωγικές πηγές. Ισχυρή άνοδος αναμένεται από το τέλος του επόμενου έτους και μέχρι το 2022.
Σε ότι αφορά τις ελληνικές ναυτιλιακές μετοχές, η Cleaves υιοθετεί σύσταση «buy» για την GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού και τιμή - στόχο στα 3,2 δολάρια, αυξημένη κατά 19% από τα σημερινά επίπεδά της. Στον αντίποδα, η σύσταση για την Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα είναι «sell» και η τιμή - στόχος διαμορφώνεται στα 7,8 δολάρια, μειωμένη κατά 14% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr