Η ψηφοφορία για τους εισακτέους πραγματοποιείται ετησίως, και σε αυτή συμμετέχουν τα μέλη της Ακαδημίας του Πανθέου της Ελληνικής Ναυτιλίας, η οποία αριθμεί περί τα 300 μέλη, όλα τους εξέχοντα στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Η αξιοπιστία της online ψηφοφορίας επιβλέπεται και τα τελικά αποτελέσματα επικυρώνονται από τη διεθνή ελεγκτική εταιρία Deloitte.
Γεώργιος Ρ. Βεργωτής (1893-1965)
Ο Γεώργιος Ρ. Βεργωτής γεννήθηκε το 1893 στην Κεφαλονιά, μέλος μιας οικογένειας με ναυτιλιακές παραδόσεις ανιχνεύσιμες ήδη από το 1583.
Το πέμπτο παιδί του Χαράλαμπου (Ρόκου) Βεργωτή (1842-1924), πήγε σχολείο στην Κωνσταντινούπολη και ύστερα φοίτησε στην περίφημη Εμπορική Ακαδημία της Μασσαλίας. Στη συνέχεια, εργάστηκε στα γραφεία της οικογενειακής επιχείρησης στο Cardiff, το οποίο και διαχειρίστηκε κατά τον A' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το 1924 η Vergottis Ltd μεταφέρθηκε στο Λονδίνο. Μαζί με τα αδέλφια του Παναγή και Αντρέα, αγόρασα αρκετά φορτηγά πλοία σε χαμηλή τιμή μεταξύ του 1928 και του 1933.
Κατά την διάρκεια της δεκαετίας του 1930, ο Γεώργιος Βεργωτής επέκτεινε τις δραστηριότητές του στην Νέα Υόρκη όπου εγκαταστάθηκε και έγινε ιδιαίτερα σεβαστός στους εκεί ναυτιλιακούς κύκλους για τις βαθιές ναυτιλιακές του γνώσεις, την ακεραιότητα, την εφευρετικότητα και την γενναιοδωρία του.
Διατηρώντας τα γραφεία του Λονδίνου και του Πειραιά, ίδρυσε την Universal MaritimeCarriers. Μέχρι το 1940, το γραφείο του διαχειριζόταν 12 πλοία, όμως η Universalέχασε πάνω από το μισό της στόλο κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Εις αναγνώριση του γεγονότος, η Universal κατάφερε να αποκτήσει τρία από τα 98 Liberty που αποδόθηκαν σε Έλληνες πλοιοκτήτες μετά τον πόλεμο.
Μετά τον πόλεμο, ήταν ένας από τους πρώτους εφοπλιστές που εισήλθαν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, συνάπτοντας σχέσεις με μεγάλες πετρελαϊκές εταιρίες.
Πίστεψε στην αναπτυσσόμενη ιαπωνική ναυπηγική βιομηχανία και μεταξύ του 1952 και του 1966, η Universal παρήγγειλε επτά δεξαμενόπλοια και έξι πλοία ξηρού φορτίου από τα ναυπηγεία Mitsubishi και Nippon-Kokan.
Το 1964, η Ακαδημία Αθηνών απένειμε στο Βεργωτή το χρυσό μετάλλιο, αναγνωρίζοντας το κοινωφελές του έργο ως ευεργέτης της Κεφαλλονιάς. Αμέσως μετά το φονικό σεισμό στο Ιόνιο το 1953, ο Βεργωτής οργάνωσε την άμεση στέγαση των αστέγων σεισμοπαθών και επί σειρά ετών χρηματοδότησε την επανακατασκευή σπιτιών, εκκλησιών και δημοσίων κτιρίων, τόσο στη γενέτειρά του τα Κουρκουμελάτα, όσο και στο Αργοστόλι (πλήρες βιογραφικό).
Περικλής Παναγόπουλος (1935-2019)
Ο Περικλής Παναγόπουλος, ο οποίος απεβίωσε πέρυσι, ξεχώρισε ανάμεσα σε διακεκριμένους Έλληνες εφοπλιστές της ηλικίας του ως πραγματικός επιχειρηματίας και καινοτόμος.
O Παναγόπουλος δε γεννήθηκε σε ναυτική οικογένεια. Σε ηλικία επτά ετών, έχασε τον πατέρα του κατά τη διάρκεια της κατοχής.
Ωστόσο, ο Ευγένιος Ευγενίδης, θρυλικός πλοιοκτήτης εγκαταστημένος στην Ελβετία, ήταν μακρινός συγγενής της οικογένειας και πήρε τον νεαρό τότε Περικλή υπό την προστασία του, που ξεκίνησε να εργάζεται στην επιβατηγό εταιρία του ομίλου HomeLines.
Μετά το θάνατο του Ευγενίδη, ο Παναγόπουλος αναζήτησε νέες ευκαιρίες. Έγινε γενικός διευθυντής της Sun Line και εκεί απέκτησε την επιπλέον αυτοπεποίθηση για ξεκινήσει την δική του επιχειρηματική καριέρα.
Το 1971, ο Παναγόπουλος συνίδρυσε τη Royal Cruise Line με τον Barney Ebsworth, επιχειρηματία στον κλάδο του τουρισμού από το St. Louis. Στις πολλές καινοτομίες της RCL περιελαμβάνεται και η, κοινότυπη πλέον, λύση του πακέτου αέρα-θάλασσας για κρουαζιέρες.
Και τα δύο νεότευκτα της εταιρίας, το Golden Odyssey του 1972 και το Crown Odysseyτου 1988, θεωρήθηκαν πρωτοπόρα στον κλάδο της κρουαζιέρας.
Ο Παναγόπουλος ήταν καινοτόμος, αλλά και ρεαλιστής. Το 1989 πουλά την RCL στην Kloster Cruise σε τιμή περίπου 250 εκατομμύρια δολλαρίων, μια κίνηση που ανάμενε μια πολύ ευρύτερη παγκόσμια ενοποίηση της κρουαζιέρας που θα ερχόταν σύντομα.
Στην Ελλάδα είναι πιο γνωστός ως ο ιδρυτής της Attica Group.
Η Attica γρήγορα εισέρχεται στην επιβατηγό ναυτιλία, εκσυγχρονίζοντας τον κλάδο με νεότευκτα. Η SuperFast Ferries εστίασε αρχικά στη γραμμή Ελλάδας-Ιταλίας κι ύστερα επεκτάθηκε στη Βαλτική και Βόρεια Θάλασσα. Η Attica στη συνέχεια εξαγοράζει την Strintzis Lines και τη μετονομάζει σε Blue Star Ferries, εισάγοντας και πάλι νεότευκτα, αυτή τη φορά για τα εγχώρια δρομολόγια προς τα νησιά.
Παράλληλα με τις δραστηριότητές του στην επιβατηγό ναυτιλία, δραστηριοποιήθηκε ενεργά και με τη μεταφορά χύδην φορτίου μέσω της Magna Marine, η οποία ιδρύθηκε το 1991.
Με την προσθήκη του Γεωργίου Βεργωτή και του Περικλή Παναγόπουλου, το Πάνθεον αριθμεί πλέον 32 εξέχουσες προσωπικότητες που συνεισέφεραν στην σύγχρονη ελληνική ναυτιλία και έγραψαν ιστορία. Το Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας αποτίει φόρο τιμής στις ιστορικές προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλίας από το 2007.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr