Αρχικά, ο οικονομικός διευθυντής της Danaos Corporation, κ. Ευάγγελος Χατζής, τόνισε ότι οι νέοι επενδυτές πρέπει να κατανοήσουν τον «κυκλικό χαρακτήρα» των ναυτιλιακών αγορών και πρόσθεσε ότι η υπομονή τους θα επιβραβευτεί στο τέλος.
Παράλληλα, ο κ. Χρήστος Μπεγλέρης, co-cfo στη Star Bulk Carriers, είπε ότι στις επενδύσεις η λέξη-κλειδί είναι η «ευελιξία», προτρέποντας τους επενδυτές να μην εγκαταλείπουν τη βιομηχανία, όταν οι αγορές βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα.
Οι κεφαλαιαγορές δεν είχαν σε εκτίμηση τη ναυτιλία, σύμφωνα με τον κ. Τάσο Ασλίδη, οικονομικό διευθυντή στις Euroseas και EuroDry. Άποψη, με την οποία συμφώνησε και ο κ. Χάρης Κοσμάτος, διευθυντής εταιρικής ανάπτυξης στην Tsakos Energy Navigation, επισημαίνοντας ότι η τιμή της μετοχής της εταιρείας δεν αντικατοπτρίζει τα «αστρονομικά» κέρδη, τα οποία κατέγραψε ο κλάδος των tankers το πρώτο μισό του τρέχοντος έτους. Όπως τόνισε, «δεν υπήρχε επενδυτικό ενδιαφέρον στη ναυτιλία, όταν οι αμερικανικές χρηματιστηριακές αγορές βρίσκονταν σε υγιή επίπεδα», ενώ περιέγραψε τους επενδυτές περισσότερο ως «day traders», οι οποίοι επιζητούν γρήγορα κέρδη, παρά ως μακροπρόθεσμους θεσμικούς επενδυτές. «Ωστόσο, αυτούς - τους μακροπρόθεσμους επενδυτές - χρειαζόμαστε πίσω», κατέληξε.
Στο θέμα των θεσμικών επενδυτών στάθηκε και ο κ. Μπεγλέρης. Πιο συγκεκριμένα, διερωτήθηκε αν οι ιδιώτες επενδυτές είναι το «σωστό είδος» επενδυτών για τη ναυτιλία, καθώς θα έπρεπε να είναι υπομονετικοί. Αυτό που είναι απαραίτητο για την αγορά είναι η επιστροφή μεγάλων θεσμικών επενδυτών, σημείωσε και έκανε ιδιαίτερη μνεία στην απόφαση της Fidelity Investments να αυξήσει το μερίδιό της στη Euronav.
Εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς
«Προετοιμαζόμαστε για καλές αγορές» με τη μεταβλητότητα να είναι μόνιμο χαρακτηριστικό στο ξηρό φορτίο υπογράμμισε ο κ. Μπεγλέρης, συμπληρώνοντας ότι η εταιρεία αξιολογεί θετικά τα θεμελιώδη της αγοράς για τα χρόνια που έρχονται.
Αναφορικά με τα tankers, ο κ. Κοσμάτος διατύπωσε «bullish» εκτιμήσεις, προβλέποντας μία υγιή αγορά για την επόμενη διετία, βάσει του ιστορικού χαμηλού στις παραδόσεις πλοίων και του ολοένα και πιο γηρασμένου στόλου.
Τέλος, ο κ. Χατζής ανέφερε ότι τα χαμηλά επίπεδα του βιβλίου παραγγελιών και η αναμενόμενη αύξηση στη ζήτηση τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, καθώς επανέρχονται σταδιακά συνθήκες κανονικότητας, μετά την «επέλαση» του κορονοϊού, προμηνύουν «καλές ημέρες» για την αγορά των containerships
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr