Σύμφωνα με τον κ. Lim, η πανδημία κατέδειξε ότι η ναυτιλία είναι η πιο αποδοτική και οικονομικά συμφέρουσα λύση διεθνών μεταφορών, καθώς είναι υπεύθυνη για το 80% του παγκόσμιου εμπορίου. Συνεπώς, ο κλάδος θα βρίσκεται στο επίκεντρο της παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης. «Σε αυτό το πλαίσιο, κρίνεται αναγκαία η υποστήριξη της ναυτιλίας και των ναυτικών, προκειμένου να μπορούν να εκτελούν τα καθήκοντά τους» επεσήμανε.
«Η συνεργασία ανάμεσα στους φορείς της ναυτιλίας, τα λιμάνια και τις εταιρείες logistics είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών και συνεπώς για τη διευκόλυνση του εμπορίου και την επίτευξη οικονομικής ανάκαμψης και ευημερίας» πρόσθεσε ο κ. Lim.
Ο ίδιος εστίασε στον πρωταγωνιστικό ρόλο της ψηφιοποίησης και των σύγχρονων τεχνολογιών για την προώθηση της τυποποίησης και κατ' επέκταση τη βελτίωση της λειτουργικότητας της ναυτιλίας. «Λαμβάνοντας υπ' όψη την πληθώρα των προκλήσεων, που καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλία και το διεθνές εμπόριο, ο IMO επιδιώκει να διασφαλίσει την υιοθέτηση τεχνολογιών, οι οποίες θα αυξήσουν τη συνδεσιμότητα και την αποτελεσματικότητα των εργασιακών πρακτικών στις θαλάσσιες μεταφορές και τη διαχείριση πλοίων» σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ.
Στη συνέχεια, έκανε αναφορά στο επονομαζόμενο «single window», τον ηλεκτρονικό ναυτιλιακό κόμβο, στον οποίο θα πραγματοποιείται ανταλλαγή δεδομένων και πληροφόρηση σε ηλεκτρονική μορφή, οδηγώντας στο επόμενο επίπεδο τις λιμενικές υπηρεσίες και την εφοδιαστική αλυσίδα. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του IMO, διαβουλεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη για τη δημιουργία ενός υποχρεωτικού θαλάσσιου περιβάλλοντος ενιαίας θυρίδας (single maritime window), το οποίο θα καταστήσει εφικτή τη μετάδοση στοιχείων για αφίξεις και αναχωρήσεις πλοίων από ένα μοναδικό σημείο προς όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr