Αφού μίλησε για την έντονη μεταβλητότητα της αγοράς των tankers από τον Μάρτιο μέχρι το Μάιο, σημείωσε ότι: «Τη δεδομένη στιγμή η αγορά ζυγίζει τις επιπτώσεις της πλεονάζουσας χωρητικότητας, καθώς το πετρέλαιο εξάγεται από τους χώρους αποθήκευσης. Ωστόσο, θεωρώ ότι τα χειρότερα έχουν παρέλθει και οι ναύλοι θα γυρίσουν σε κανονικούς ρυθμούς το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του έτους. Οι ναύλοι για τα VLCCs δε θα επιστρέψουν στα 100.000 δολάρια την ημέρα, αλλά αν κυμανθούν σε επίπεδα των 50.000-60.000 δολαρίων ημερησίως, θα έχουμε μία πολύ άνετη χρονιά».
Εξηγώντας τη μεγαλύτερη ισχύ των VLCCs έναντι των μικρότερων δεξαμενοπλοίων, τόνισε ότι αποδίδεται στα υψηλά επίπεδα αποθήκευσης πετρελαίου σε αυτά τα πλοία. Ειδικά για τα aframaxes και τα suezmaxes είπε ότι «σήμερα, η ναύλωση ενός έτους αποτιμάται σημαντικά υψηλότερα από την αγορά spot, γεγονός που δείχνει ότι όλοι αναμένουν μία θετική κατάληξη στο τρέχον έτος».
Αναφερόμενος στην πρόσφατη απόφαση του ΟΠΕΚ για αύξηση στην παραγωγή πετρελαίου, έκανε λόγο για μία «ευπρόσδεκτη και έγκαιρη εξέλιξη», η οποία αναμένεται «να αναζωογονήσει την αγορά».
Τα επίπεδα των ναύλων
Μετά τα άνευ προηγουμένου κέρδη τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, λόγω της πετρελαϊκής κρίσης και της άνθισης της πλωτής αποθήκευσης, οι ναύλοι των VLCCs, αλλά και γενικότερα των tankers βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά.
Η αισιοδοξία στην αγορά έχει επανέλθει το τελευταίο διάστημα, καθώς η παραγωγή και οι εξαγωγές πετρελαίου αναμένεται να ανακάμψουν, μετά τις πτώσεις - ρεκόρ που καταγράφηκαν τον Ιούνιο, στον απόηχο και της απόφασης του ΟΠΕΚ και των συμμάχων του να αυξήσουν από τον Αύγουστο την παραγωγή, μειώνοντας τις περικοπές που είχαν εφαρμοστεί. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας προέβλεψε ότι τόσο η παραγωγή όσο και οι εξαγωγές θα ενισχυθούν τον Ιούλιο, καθώς η οικονομική δραστηριότητα παγκοσμίως επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς και η ζήτηση αυξάνεται, με τις ανησυχίες πάντως για τα αυξανόμενα κρούσματα της πανδημίας στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες να παραμένουν.
Την περασμένη εβδομάδα οι ναύλοι των VLCCs και suezmaxes κατέγραψαν πτωτική πορεία, ενώ στον αντίποδα ανοδικά κινήθηκαν οι ναύλοι για τα aframaxes. Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Gibson, οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι στη spot για τα VLCCs σε διαδρομή από τον Αραβικό Κόλπο μέχρι την Κίνα διαμορφώνονται σε 29.500 δολάρια (πτώση 5.250 δολαρίων εβδομαδιαίως), για suezmaxes από τη Δυτική Αφρική στη βρετανική ήπειρο στα 13.000 δολάρια (πτώση 4.250 δολαρίων εβδομαδιαίως) και για aframaxes από τη Βόρεια Θάλασσα στη βρετανική ήπειρο στα 16.000 δολάρια (άνοδος 15.750 δολαρίων εβδομαδιαίως).
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr