Ειδικότερα, ο μέχρι πρότινος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης αποχωρεί και οι δύο ρόλοι θα διαχωριστούν, με τον Αθανάσιο Λιάγκο να αναλαμβάνει χρέη εκτελεστικού προέδρου και τον Franco Nicola Cupolo χρέη διευθύνοντος συμβούλου. Ο κ. Θεοφάνης προτάθηκε να παραμείνει στο Διοικητικό Συμβούλιο και να βοηθήσει με την εμπειρία του στην υλοποίηση των έργων, που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Τα βιογραφικά των δύο προσώπων
Ο κ. Λιάγκος ήταν στέλεχος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και βρισκόταν μέχρι πρότινος στο ΔΣ του ΟΛΠ. Έχει διατελέσει ανώτατο διοικητικό στέλεχος σε τράπεζες, χρηματοοικονομικούς οργανισμούς και μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει πολυετή εμπειρία σε θέματα εταιρικής στρατηγικής ανάλυσης και εταιρικής διακυβέρνησης.
Ο κ. Cupolo ήταν μέχρι πρότινος στη θέση του επιχειρησιακού διευθυντή του ΟΛΘ. Διαθέτει εμπειρία άνω των 20 ετών στη λιμενική βιομηχανία, τόσο εντός της Ιταλίας όσο και στο εξωτερικό, σε εταιρείες-κολοσσούς όπως οι Maersk Line, Maersk Logistics και APM Terminals.
Οι προτεραιότητες της νέας διοίκησης
H απερχόμενη διοίκηση παραδίδει μία υγιή και κερδοφόρα επιχείρηση, η οποία ναι μεν επηρεάστηκε από την πανδημία του κορονοϊού, αλλά στα ίδια ή και σε χαμηλότερα επίπεδα από τα γειτονικά λιμάνια.
Στόχος της νέας ηγεσίας είναι η διατήρηση της ισχυρής θέσης του λιμανιού στην ευρύτερη περιοχή και η περαιτέρω ανάδειξή του, προκειμένου να καταστεί το κορυφαίο λιμάνι των Βαλκανίων, η ενίσχυση του ρόλου στην Ανατολική Μεσόγειο και η μετεξέλιξή του σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο για τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η επερχόμενη διοίκηση θα «τρέξει» τις διαδικασίες για το μεγάλο έργο της επέκτασης του έκτου προβλήτα. Όπως δήλωσε πρόσφατα ο κ. Θεοφάνης, τα τεύχη δημοπράτησης της δεύτερης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας εκτιμάται ότι θα έχουν εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο μέχρι τις 20 Ιουλίου, με στόχο να οριστεί ανάδοχος του έργου στα τέλη του Σεπτεμβρίου. Ο αρχικός στόχος για ανάδειξη αναδόχου μέσα στο καλοκαίρι φαίνεται πως «βάλτωσε» λόγω των εσωτερικών ανακατατάξεων στο λιμάνι. Το έργο, προϋπολογισμού ύψους 130 εκατ. ευρώ, το οποίο θα επεκτείνει τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και θα αυξήσει την χωρητικότητα των πλοίων που μπορούν να φιλοξενούνται στο λιμάνι, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023.
Τα έξι επενδυτικά σχήματα:
- ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
- ARCHIRODON GROUP NV
- ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
- Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
- Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
- Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Σε τροχιά υλοποίησης έχει εισέλθει και η οδική σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμένα της Θεσσαλονίκης με τους μεγάλους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία. Όπως έχει αναφέρει το Reporter, η ΑΚΤΩΡ αναδείχτηκε μειοδότης με ποσοστό 56,61%. Το κόστος του έργου αποτιμάται στα 74,1 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 59,77 εκατ. ευρώ). Πρόκειται για έργο ολοκλήρωσης της κατασκευής γέφυρας, μήκους 3,5 χλμ περίπου, εκ των οποίων, σημειώνεται ότι τα 1,4 χλμ είναι ήδη σε κυκλοφορία, καθώς η κατασκευή της είχε ξεκινήσει παλαιότερα, μένοντας ημιτελής. Στα έργα περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου.
Η ολοκλήρωση της σύνδεσης είναι μεγάλης σημασίας, δεδομένου ότι θα συμβάλει ιδιαίτερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου προσέγγισης και απομάκρυνσης από τους χώρους του λιμένα και την ανακούφιση της τοπικής κυκλοφορίας. Αν δεν υπάρξουν προσφυγές και πρόσθετες καθυστερήσεις, η σύμβαση του έργου θα υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους και οι κατασκευές θα λάβουν τέλος εντός του 2023.
Η νέα διοίκηση καλείται να επιταχύνει τις διαδικασίες στο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα, το οποίο μοιάζει «παγωμένο». Η μελέτης της σύνδεσης του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο προκηρύχθηκε το 2018 και δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Παράλληλα, στόχος είναι να διευρυνθεί η εμπορευματική δραστηριότητα με τις χώρες των Βαλκανίων και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται οι σχεδιασμοί για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με τη Βόρεια Μακεδονία, αλλά και για το project της ηλεκτροκίνησης στον άξονα του Προμαχώνα, το οποίο θεωρείται κομβικό για τη σύνδεση με τη Βουλγαρία.
Τέλος, αναμένεται να δοθεί έμφαση στο έργο αποκατάστασης του κτιρίου του παλιού τελωνείου, για το οποίο έχει εκπονηθεί μελέτη ύψους 10 εκατ. ευρώ.
Το αποτύπωμα της πανδημίας στη διακίνηση φορτίων
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας για το 2019, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε σε ετήσια βάση κατά 14% τον Απρίλιο του 2020 και η συμβατική διακίνηση κατά 35%. Η εξάπλωση του κορονοϊού και ο αντίκτυπός του στο παγκόσμιο εμπόριο για ολόκληρο το έτος είναι αβέβαιος, καθιστώντας πολύ δύσκολη την πρόβλεψη της συνολικής επίδρασης στην εταιρεία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, τόσο στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων όσο και στο συμβατικό φορτίο θα σημειωθεί οριακή βελτίωση τον Μάιο και τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο. Τέλος, το δεύτερο τρίμηνο του έτους αναμένεται να είναι το περισσότερο επιβαρυμένο για την τρέχουσα χρονιά, ωστόσο, παρά τις προκλήσεις αναμένεται, με τα σημερινά δεδομένα, ότι και αυτό το τρίμηνο θα είναι κερδοφόρο, αν και σε χαμηλότερο επίπεδο απ' ότι αναμενόταν αρχικά.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr