Αυτό ήταν το γενικό συμπέρασμα της διαδικτυακής συζήτησης, που διοργανώθηκε από το Mare Forum. Ειδικότερα, ο Andrew Wilson, επικεφαλής ερευνητής του γαλλικού ναυλομεσιτικού οίκου, Barry Rogliano Salles, τόνισε ότι ενώ η ανάκαμψη της Κίνας δε δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, η ζήτηση από την Ευρώπη κινείται ακόμη σε υποτονικούς ρυθμούς. Φορτία σιδηρομεταλλεύματος, που θα έπρεπε να κατευθυνθούν στη Γηραιά Ήπειρο, καταλήγουν στην Κίνα, πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, οι ναύλοι για τα Capesizes θα υποχωρήσουν κάτω από τα 20.000 δολάρια την ημέρα στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, ενώ οι συνθήκες μεταβλητότητας και αβεβαιότητας θα συνεχιστούν και το ερχόμενο έτος. Μάλιστα, όπως τόνισε, μία παγκόσμια ύφεση θα κρατούσε τουλάχιστον μέχρι το 2022, ενώ η ανάκαμψη θα έχει πιθανότατα σχήμα «U» ή ακόμα και σχήμα «L». Ωστόσο, κατέληξε, ενώ το κλίμα δεν είναι ευνοϊκό για την αγορά, τα χαμηλά δύο δεκαετιών στο βιβλίο παραγγελιών, σε συνδυασμό με την ενισχυμένη δραστηριότητα στις διαλύσεις πλοίων, θα διατηρήσει σε ισορροπία την προσφορά και τη ζήτηση.
Οι ελλείψεις στο παγκόσμιο εμπόριο διευρύνονται σε ταχύτερο ρυθμό από την οικονομική κρίση του 2008, σημείωσε από την πλευρά του ο Χάρης Αντωνίου, ιδρυτής της Neptune International, επισημαίνοντας ότι η συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομίας το 2020 αναμένεται να είναι ένα τεράστιο σοκ. Το διεθνές εμπόριο θα μπορούσε να διολισθήσει μέχρι και 10% αν η ζήτηση για αγαθά και πρώτες ύλες παραμείνει χαμηλή πρόσθεσε, προειδοποιώντας τους πλοιοκτήτες να μη βιαστούν να παραγγείλουν νέα πλοία, μόνο και μόνο διότι τα κέρδη για τα capesizes κινούνται γύρω από τα 28.000 δολάρια την ημέρα.
Τέλος, ο Martijn Snijder, διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής Snijder & Associates ανέφερε ότι το τρέχον εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, το οποίο ώθησε τους ναύλους για τα capesizes σε υψηλά εννέα μηνών, ήταν «πολύ καλό για να είναι αληθινό» και η «φούσκα» αναμένεται να σκάσει εντός των επόμενων έξι μηνών.
«Εκτινάχθηκαν» τα κέρδη για όλα τα πλοία
Η ανάκαμψη της ζήτησης από την Κίνα και τα μέτρα τόνωσης της οικονομίας, τα οποία ελήφθησαν από αρκετές κυβερνήσεις «εκτόξευσαν» τους ναύλους για τα πλοία του ξηρού φορτίου. Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic Dry Index έχει σημειώσει άνοδο περίπου 60% μέχρι στιγμής στο έτος, καλύπτοντας τις μεγάλες απώλειες, τις οποίες προκάλεσε η πανδημία, ενώ την Παρασκευή 26 Ιουνίου συμπλήρωσε τέσσερις διαδοχικές κερδοφόρες εβδομάδες. Σε αυτό το πλαίσιο, ανοδική πορεία ακολουθούν οι ναύλοι για όλους τους τύπους πλοίων. Στα capesizes τα μέσα ημερήσια κέρδη διαμορφώνονται πλέον στα 29.641 δολάρια και στα panamaxes στα 11.306 δολάρια.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr