Σχεδόν σταθερός παρέμεινε ο ελληνόκτητος στόλος συγκριτικά με το 2019, όταν η αξία του είχε διαμορφωθεί στα 101,9 δισ. δολάρια.
Η αξία του ιαπωνικού στόλου ανήλθε σε 108 δισ. δολάρια, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με αξία 98,5 δισ. δολαρίων και στην τέταρτη η Σιγκαπούρη με 44 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η VesselsValue, ο ελληνόκτητος στόλος κυριαρχεί στα δεξαμενόπλοια, με τη συνολική αξία τους να υπολογίζεται στα 41,3 δισ. δολάρια και ακολουθεί η Κίνα με 25,2 δισ. δολάρια.
Όπως αναφέρει το σχετικό report, η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στη γεωπολιτική αστάθεια στα Στενά του Ορμούζ, αλλά και στην απόσυρση πλοίων που χρησιμοποιήθηκαν για την αποθήκευση καυσίμων ενόψει του κανονισμού του IMO 2020. Η άνοδος αυτή αντιστάθμισε την πτώση που παρατηρήθηκε στην αξία των bulkers και των containers. Η αξία των bulkers διαμορφώθηκε σε 28,4 δισ. δολάρια και των containerships σε 7,2 δισ. δολάρια
Η VesselsValue σημειώνει ότι από τα 320 πλοία που αγόρασαν ελληνόκτητες εταιρείες τον τελευταίο χρόνο (από τον Μάρτιο του 2019 έως σήμερα), σχεδόν τα μισά είναι bulkers. Όντες καλοί γνώστες της αγοράς, οι Έλληνες εφοπλιστές επωφελούνται της πτώσης των τιμών στα bulkers, αγοράζοντας πλοία σε φθηνότερες τιμές.
Παράλληλα, ο ελληνόκτητος στόλος βρέθηκε στην πρώτη θέση παγκοσμίως και στα πλοία μεταφοράς LNG, με τη συνολική αξία τους να εκτιμάται στα 19,7 δισ. δολάρια.
Στοιχεία 2020
Στοιχεία 2019
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr