Ωστόσο, εκτιμάται ότι οι τιμές για νεότευκτα και leasing, αν και θα δεχτούν πιέσεις, θα κυμανθούν σε σταθερά επίπεδα, λόγω της αναμενόμενης ισχυρής ανάκαμψης των ναύλων το 2021.
Ειδικότερα, η Drewry αναφέρει ότι η αγορά διανύει μία περίοδο έντονης μεταβλητότητας. Στην αρχή του έτους η τιμή για ένα τυτυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδιών διαμορφωνόταν στα 1.750 δολάρια. Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, είχε αυξηθεί στα 2.150 δολάρια, για να πέσει στα 1.900 δολάρια στα τέλη Μαρτίου. Η πανδημία και το lockdown αρχικά στην Κίνα και στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο ήταν η αιτία της πτώσης.
Η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν από τις χαμηλότερες σε τριμηνιαία βάση, υποχωρώντας κατά 33% από το τέταρτο τρίμηνο του 2019 και 35% πιο κάτω από το πρώτο τρίμηνο πέρυσι. Η αγορά του ξηρού φορτίου επηρεάστηκε περισσότερο από όλες, με μία ετήσια μείωση της παραγωγής κατά 40%.
Σύμφωνα με την Drewry, με δεδομένο ότι λίγες εταιρείες αναμένεται να επεκτείνουν το στόλο τους φέτος, αναμένεται οριακή μείωση στον στόλο των containers, η οποία, ωστόσο, θα μπορούσε να επιδεινωθεί, αναλόγως της ανάκαμψης που θα καταγράψουν οι όγκοι συναλλαγών. Πρόκειται για την πρώτη μείωση από την οικονομική κρίση του 2009, όταν είχε περιοριστεί κατά 4%.
Σε ό,τι αφορά τέλος τις τιμές, η Drewry αναμένει ότι τα νεότευκτα ξηρού φορτίου θα διατηρήσουν την αξία τους που είχαν στο τέλος του τριμήνου και στη διάρκεια του υπόλοιπου έτους.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr