Σύμφωνα με τον Ben Nolan, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Stifel, όλοι οι τύποι πλοίων βρίσκονται σε κίνδυνο, όσο η παγκόσμια οικονομία θα συνεχίζει την καθοδική της πορεία. Μιλώντας στο 14ο ετήσιο Capital Link International Shipping Forum, εξέφρασε την ανησυχία του συγκεκριμένα για τα containers, κάνοντας λόγο για «πιθανά προβλήματα ρευστότητας».
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι εκτιμήσεις του Michael Webber, Διευθύνοντα Συμβούλου της Webber Research & Advisory, ο οποίος τόνισε ότι «από όλους τους κλάδους, ο κλάδος των containers με ανησυχεί περισσότερο», προσθέτοντας ότι υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που δεν είναι οικονομικά υγιείς.
Όπως έχει επισημάνει το Reporter, τα containers βρίσκονται αντιμέτωπα με προβλήματα ρευστότητας, καθώς το μεγαλύτερο τμήμα των φορτίων αποστέλλεται από την Ασία στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και οι παραλήπτες δεν πληρώνουν για τα εμπορεύματά τους μέχρι τη άφιξή τους στο λιμάνι προορισμού. Οι μεταφορείς συνήθως προσφέρουν πίστωση 30 ημερών για τη διευθέτηση των τιμολογίων. Αυτό σημαίνει ότι οι γραμμές μεταφοράς container εξακολουθούν να πληρώνονται για τα φορτία που απεστάλησαν από την Κίνα τον Ιανουάριο πριν κλείσουν τα εργοστάσια.
Αυτά τα πλοία θα πρέπει να έφτασαν στις ΗΠΑ περίπου στα μέσα Φεβρουαρίου, και στην Ευρώπη στα τέλη του ίδιου μήνα. Επομένως, πρέπει να υπάρχουν ακόμη εκκρεμή τιμολόγια, τα οποία θα έπρεπε να έχουν εξοφληθεί μέχρι το τέλος του Μαρτίου, αφήνοντας τους παγκόσμιους μεταφορείς χωρίς έσοδα για μερικές εβδομάδες, κάνοντας αισθητή την επίδραση της πτώσης των κινεζικών εξαγωγών κατά τη διάρκεια των μηνών Φεβρουαρίου και Μαρτίου.
«Οι γραμμές ίσως να ήταν εντάξει στην αρχή του Μαρτίου, αλλά από το δεύτερο μισό του μήνα μέχρι το τέλος του Απρίλη, ορισμένοι μεταφορείς θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια πραγματική πρόκληση σε ό,τι αφορά τα έσοδά τους», τόνισε χαρακτηριστικά η Lloyd's List.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr