Όπως επισημαίνει η Lloyd's List, είναι πιθανό το επόμενο διάστημα ορισμένες εταιρείες με πλοία αυτού του τύπου να ζητήσουν επέκταση πίστωσης. Το πιθανότερο είναι οι terminal operators να είναι οι πρώτοι που θα δεχτούν αυτά τα αιτήματα. «Τα έσοδα αναμένεται να καταρρεύσουν» αναφέρει η Lloyd's List, επικαλούμενη πηγές με γνώση του θέματος. Ειδικότερα, εξηγεί ότι το μεγαλύτερο τμήμα των φορτίων αποστέλλεται από την Ασία στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και οι παραλήπτες δεν πληρώνουν για τα εμπορεύματά τους μέχρι τη άφιξή τους στο λιμάνι προορισμού. Οι μεταφορείς συνήθως προσφέρουν πίστωση 30 ημερών για τη διευθέτηση των τιμολογίων. Αυτό σημαίνει ότι οι γραμμές μεταφοράς container εξακολουθούν να πληρώνονται για τα φορτία που απεστάλησαν από την Κίνα τον Ιανουάριο πριν κλείσουν τα εργοστάσια.
Αυτά τα πλοία θα πρέπει να έφτασαν στις ΗΠΑ περίπου στα μέσα Φεβρουαρίου, και στην Ευρώπη στα τέλη του περασμένου μήνα. Επομένως, πρέπει να υπάρχουν ακόμη εκκρεμή τιμολόγια, τα οποία θα εξοφληθούν μέχρι το τέλος του Μαρτίου, αφήνοντας τους παγκόσμιους μεταφορείς χωρίς έσοδα για μερικές εβδομάδες, κάνοντας αισθητή την επίδραση της πτώσης των κινεζικών εξαγωγών κατά τη διάρκεια των μηνών Φεβρουαρίου και Μαρτίου. Σε μια βιομηχανία όπου τα «μετρητά κυβερνούν», αυτό είναι δύσκολα διαχειρίσιμο, σημειώνεται.
«Οι γραμμές ίσως να ήταν εντάξει στην αρχή του Μαρτίου, αλλά από το δεύτερο μισό του μήνα μέχρι το τέλος του Απρίλη, ορισμένοι μεταφορείς θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια πραγματική πρόκληση σε ό,τι αφορά τα έσοδά τους», μεταφέρεται στη Lloyd's List.
Οι terminal operators, οι οποίοι, ως επί το πλείστον, βρίσκονται σε ισχυρότερη οικονομική θέση, θα αναγκαστούν να συμφωνήσουν στην παράταση των όρων πίστωσης για τους πελάτες τους. Με εξαίρεση την Pacific International Lines της Σιγκαπούρης, που ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με πιστωτές, δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις ότι υπάρχουν γραμμές που ζητούν παράταση διορίας εξόφλησης τιμολογίων. Ωστόσο, είναι ζήτημα χρόνου, σύμφωνα με της βιομηχανίας, και, μάλιστα το πιθανότερο είναι τα αιτήματα των μεταφορέων να αντιμετωπιστούν με συμπάθεια στην αρχή.
«Δεν νομίζω, λοιπόν, ότι θα αναγκάσει τους μεταφορείς να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, καθώς οι οικονομικά υγιείς προμηθευτές τους θα αναγνωρίσουν την ανάγκη για πρόσθετη πίστωση», δήλωσε ανώτερο στέλεχος στη Lloyd's List.
Οι μεταφορείς container ελπίζουν ότι η έλλειψη μετρητών θα διαρκέσει μερικές μόνο εβδομάδες, δεδομένου ότι οι όγκοι των εξαγωγών ανακάμπτουν ταχέως στην Κίνα και πολλά ακόμα πλοία θα φτάσουν σύντομα σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη. Πρέπει, όμως, να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες για τα εμπορεύματα αυτά πραγματοποιήθηκαν πριν ο κορονοϊός εξελιχθεί σε πανδημία και αναγκάσει τα μεγάλα καταναλωτικά κράτη σε αποκλεισμό και κλείσιμο των καταστημάτων λιανικής πώλησης. Οι εξαγωγές από την Ασία αποτελούνται κυρίως από είδη μόδας, ηλεκτρονικά προϊόντα και λευκά είδη, για τα οποία είναι πιθανό να υπάρξει μικρή ζήτηση τους επόμενους μήνες (πιθανή εξαίρεση οι καταψύκτες). Διάφορα σενάρια συζητούνται στους βιομηχανικούς κύκλους, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας ενοποίησης γραμμών container.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr