Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, o οποίος αποτυπώνει τις αποδόσεις των φορτηγών πλοίων τύπου capesize, panamax και supramax ενισχύθηκε κατά 9 μονάδες ή 1,8% στις 517 μονάδες.
Ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο υποχώρησε κατά 12 μονάδες στις -290 μονάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για τα πλοία αυτού του τύπου υποχώρησαν κατά 117 δολάρια στα 2.358 δολάρια.
«Η εποχικότητα, το υψηλότερο κόστος των καυσίμων και ο κοροναϊός ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην κακή αρχή για τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου τη νέα δεκαετία» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand.
Ο δείκτης panamax κινήθηκε ανοδικά κατά 29 μονάδες ή 3,5% στις 859 μονάδες. Πρόκειται για τη 15η διαδοχική κερδοφόρα συνεδρίαση για τον δείκτη. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 266 δολάρια στα 7.733 δολάρια.
Τέλος, ο δείκτης supramax σημείωσε κέρδη κατά 16 μονάδες στις 577 μονάδες.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr