Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, o οποίος αποτυπώνει τις αποδόσεις των φορτηγών πλοίων τύπου capesize, panamax και supramax, ενισχύθηκε κατά 17 μονάδες ή 3.5%, στις 497 μονάδες.
Ο δείκτης capesize που σχετίζεται με πλοία τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο επέκτεινε τα κέρδη του κατά 6 μονάδες, αλλά παρέμεινε στις -226 μονάδες. Ωστόσο, ο δείκτης σημείωσε τα πρώτα εβδομαδιαία κέρδη σε 11 εβδομάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για τα πλοία αυτού του τύπου κέρδισαν 52 δολάρια στα 2,787 δολάρια.
Η ζήτηση πλοίων από την Κίνα έχει «χτυπηθεί», καθώς η επιδημία έχει αναγκάσει τις αρχές να κλείσουν τα εργοστάσια. «Η ζήτηση για τα πλοία ξηρού φορτίου παραδοσιακά ανακάμπτει μετά το νέο σεληνιακό έτος στην Κίνα, αλλά όχι αυτή τη φορά. Ο κοροναϊός έχει αναβάλει την επιστροφή της αγοράς σε κανονικές συνθήκες» τόνισε ο αναλυτής της Bimco, Peter Sand, σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα.
Ο δείκτης panamax σημείωσε άνοδο κατά 32 μονάδες ή 4.2%, στις 787 μονάδες. Ο δείκτης σημείωσε κέρδη κατά 23% αυτήν την εβδομάδα. Πρόκειται για τα υψηλότερα εβδομαδιαία κέρδη από πέρυσι τον Ιούλιο. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα φορτηγά πλοία που συνήθως μεταφέρουν φορτία 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 291 δολάρια στα 7,087 δολάρια.
Τέλος, ο δείκτης supramax κέρδισε κατά 19 μονάδες στις 524 μονάδες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr