Ο Δείκτης βρίσκεται μία ανάσα από τις 1,000 μονάδες, αλλά το ζητούμενο είναι αν έχει αρκετές ανάσες ώστε να σπάσει το όριο των 1,000 μονάδων και να διατηρηθεί σε αυτά τα επίπεδα. Για άλλη μία φορά η θετική πορεία του Δείκτη οφείλεται κατ’ αποκλειστικότητα στα Capes και κατ’ επέκταση στην αύξηση της ζήτησης από την Κίνα για Iron Ore και Coal.
Εξετάζοντας την πορεία του Δείκτη και κυρίως των υποδεικτών του, διαπιστώνουμε ότι αν εξαιρέσουμε τα Capes, στην παρούσα φάση, οι υπόλοιποι υποδείκτες και ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτά της 18ης Αυγούστου.
Συγκεκριμένα, στις 18 Αυγούστου ο BDI ήταν στις 682 μονάδες και ουσιαστικά η μόνη διαφορά από τα τρέχοντα επίπεδα ήταν αυτή των Capes, καθώς τότε ο BCI βρισκότανε στις 852 μονάδες με μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 5,982 ενώ τα Panamax, τα Supramax και τα Handysize δεν παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις.
Έκτοτε, δηλαδή από τις 18 Αυγούστου, παρατηρούμε μία σταθερά ανοδική πορεία των Capes, η οποία έγινε ιδιαίτερα έκδηλη από τις αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ οι υπόλοιποι τύποι πλοίων σε γενικές γραμμές κινούνται στα ίδια επίπεδα χωρίς ιδιαίτερες διακυμάνσεις, με τον κλάδο των Panamax να είναι αυτός που υπό-αποδίδει συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους πλοίων.
Αναμφισβήτητα, τα έσοδα των Capes έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο σε διάστημα ενός χρόνου περίπου, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα σε Iron Ore και Coal, κυρίως το τελευταίο διάστημα. Τον τελευταίο μήνα περίπου, τα έσοδα των Capes έχουν υπέρ-διπλασιαστεί, αλλά σύμφωνα με Traders και Brokers η αύξηση της ζήτησης, που παρασύρει και τα έσοδα, οφείλεται σε παράγοντες οι οποίοι δεν θα κρατήσουν για πολύ. Εκτιμάται ότι η θετική αυτή πορεία οφείλεται στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, τυφώνες και έντονες βροχοπτώσεις, που σαν αποτέλεσμα έχουν την μείωση της προσφοράς λόγω ότι δημιουργούνται καθυστερήσεις στις αφίξεις και στο ξεφόρτωμα (unloading) των πλοίων, όπως επίσης και στο ότι λόγω των καιρικών συνθηκών μειώθηκε η εγχώρια παραγωγή του ακατέργαστου χάλυβα, οδηγώντας τις τιμές των προϊόντων σιδήρου υψηλότερα και φυσικά αυξάνοντας την ζήτηση για Iron Ore για χτίσιμο αποθεμάτων.
Ταυτόχρονα, η πρόσφατη αύξηση των ημερησίων εσόδων, αποδίδεται επίσης στο κλείσιμο φορτίων που έλαβε χώρα πριν τις επερχόμενες αργίες στην Κίνα, διάρκειας μίας εβδομάδας, για τον εορτασμό του Golden Week. Εν ολίγοις, βάσει των εκτιμήσεων, αναμένεται διόρθωση στα Capes όχι μόνο λόγω της πτώσης της ζήτησης αλλά και λόγω της υπέρ-προσφοράς. Βάσει των στοιχείων, τους πρώτους 8 μήνες του έτους παραδόθηκαν 75 Capes ή 14,3 εκ. DWT, όταν την ίδια περίοδο οδηγήθηκαν προς διάλυση 72 πλοία ή 12.3 εκ. DWT, νούμερο που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ αλλά η αγορά εκτιμά ότι για να είναι βιώσιμη και θετική η αγορά των Capes θα πρέπει να διαλυθούν περίπου 120 με 150 πλοία.
Αναφορικά με τον κλάδο που έως τώρα έχει υπό-αποδώσει, τα Panamax, παρά το γεγονός ότι ο στόλος το 2016 θα παρουσιάσει οριακή αύξηση 0,5%, αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από τα μικρότερα πλοία, όπως τα Ultramax και τα Supramax των οποίων ο στόλος θα αυξηθεί με ρυθμό άνω του 4%.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘E. R. BAYERN’, το ‘E. R. BOSTON’ 178.978 DWT (2010 – Hyundai Gunsan) και το ‘E. R. ‘BAVARIA’ 178.338 DWT (Hyundai Samho) πουλήθηκαν σε 2 διαφορετικούς Έλληνες στα $ 20 εκ. το κάθε ένα, με το τελευταίο να είναι ναυλωμένο, συνδεδεμένο με την πορεία του Δείκτη (BCI), έως και τον Μάιο-Ιούνιο του 2017.
✏ Στα Kamsarmax και Panamax, το ‘BAVANG’ 82.028 DWT (2016 – Jiangsu New), BWTS Fitted, πουλήθηκε σε Έλληνες πάνω από $ 19 εκ. και το ‘GARV PREM’ 74.444 DWT (2006 – Hudong) πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στα $ 4 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘VIRGINIA’ 50.175 DWT (2001 – Mitsui Chiba) πουλήθηκε στα $ 4,6 εκ. αντίστοιχα.
✏ Στα Handysize, το ‘URAWEE NAREE’ 28.415 DWT (1997 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 2,35 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η προηγούμενη εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από τις υψηλές τιμές των Cash Buyers, οι οποίοι ανέβασαν τις προσφερόμενες τιμές σε επίπεδα άνω των $ 300/Ldt, «αναγκάζοντας» με αυτό τον τρόπο τους κατόχους Containers, των οποία η ναυλαγορά είναι σε απογοητευτικά επίπεδα, να βγάλουν πλοία στην αγορά, σε μία προσπάθεια κατοχύρωσης των υψηλά προσφερόμενων τιμών. Από την άλλη οι End Buyers, οι οποίοι αρχικά ανταποκρίθηκαν σε αυτά τα υψηλά επίπεδα, σιγά-σιγά έχουν αρχίσει και έχουν επιφυλάξεις για την διατήρηση της αγοράς σε αυτά τα επίπεδα, δεδομένης και της υπέρ-προσφοράς πλοίων, κυρίως σε Containers.
H Ινδία, είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των Panamax Containers, γεγονός που οφείλεται στην αυξητική πορεία των τιμών του εγχώριου σιδήρου που την τελευταία εβδομάδα «κέρδισαν» σχεδόν $ 10 LDT, αλλά και την σταθεροποίηση της ρουπίας στα ικανοποιητικά επίπεδα των 66,5 προς το δολάριο.
Το Μπαγκλαντές, απείχε από την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα γεγονός όμως που οφείλεται στο ότι αρκετά από τα διαλυτήρια δεν είχαν ακόμη τεθεί σε πλήρη λειτουργία ύστερα από τις αργίες του Eid.
Το Πακιστάν, διατηρεί στάση αναμονής και «χτυπάει» ότι περισσεύει από την Ινδία, φυσικά σε χαμηλότερες τιμές, λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι τα Containers δεν είναι στις προτιμήσεις του λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος των πλοίων αυτών.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 723,284 DWT περίπου, εκ των οποίων το 31% (224,458 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 1% (9,256 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 68% (489,570 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 285 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 - $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr