Πιο συγκεκριμένα η G. Moundreas στην ανασκόπηση της αναφέρει:
«Η αγορά έχει αρχίσει και φερμάρει» είναι το κλισέ που ακούγεται τελευταία, καθώς ο δείκτης έχει ξεπεράσει τις 700 μονάδες και πλέον όλα τα πλοία καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Όπως αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση, η άνοδος της αγοράς οφείλεται στην αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης για Grains αλλά και στην αύξηση της ζήτησης από την Κίνα για Iron Ore και Coal.»
Με την ανωτέρω παράγραφο η G. Moundreas είχε χαρακτηρίσει την εικόνα της αγοράς στα τέλη Ιουλίου και έκτοτε σε επίπεδα τιμής του BDI ουσιαστικά δεν έχουμε καμία μεταβολή, καθώς προς τα τέλη Ιουλίου, στις 21 Ιουλίου, είχε κλείσει στις 726 μονάδες με κάποιες διαφοροποιήσεις στους επιμέρους δείκτες. Από τις 21 Ιουλίου ο BDI ξεκίνησε μία πτωτική πορεία μέχρι τις 9 Αυγούστου όπου έκλεισε στις 631 μονάδες και από τότε έχει αρχίσει και παρουσιάζει μία ελαφριά ανοδική πορεία.
Σαφέστατα και δεν μπορούμε να μιλήσουμε για «φερμάρισμα» της αγοράς, εκτός αν συγκρίνουμε την σημερινή κατάσταση με αυτή στα μέσα Φεβρουαρίου όπου ο Δείκτης είχε κλείσει σε ιστορικό χαμηλό, στις 290 μονάδες. Είναι γεγονός πως από τότε μέχρι σήμερα ο δείκτης έχει αυξηθεί κατά 150% περίπου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε βγει από το «τέλμα».
Το πρόβλημα συνεχίζει και παραμένει η υπέρ-προσφορά πλοίων, χωρίς όμως να αγνοούμε και την κατά γενική ομολογία πτώση της ζήτησης στο σύνολο της. Αν αυτές οι 2 μεταβλητές δεν «εξυγιανθούν» τότε η διάρκεια της ιδιαίτερα μετριοπαθούς αγοράς, με τις όποιες διακυμάνσεις στο ενδιάμεσο, θα χαρακτηρίσει όπως όλα δείχνουν το μοτίβο των επόμενων, ενδεχομένως, αρκετών μηνών και με το outlook να παραμένει αρνητικό.
Αναφορικά με τα Capes, τα θεμελιώδη του κλάδου δεν έχουν παρουσιάσει καμία μεταβολή, με την υπέρ-προσφορά να συνεχίζει να «ταλανίζει» τον κλάδο, και την ζήτηση στον Ατλαντικό να παραμένει αναιμική ενώ στον Ειρηνικό, λόγω του Iron Ore, να βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Για να μην υπάρξει πτωτική μεταβολή στα έσοδα των Capes, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ζήτηση να παραμείνει σταθερή, ιδιαίτερα στην πλευρά του Ειρηνικού, αλλά την τελευταία εβδομάδα παρατηρείται ότι τα έσοδα παρουσιάζουν πτωτική τάση, τη στιγμή που τα Bunkers αυξάνονται.
Σχετικά με τα Handymax και τα Supramax, οι αναμενόμενες, ήδη καθυστερούμενες (Postponed / Slippage), παραγγελίες θα λειτουργήσουν αρνητικά στα έσοδα τους το επόμενο διάστημα, με το καίριο ερώτημα να είναι πότε αυτές οι παραγγελίες θα πέσουν στο νερό. Εκτιμάται ότι το 1ο εξάμηνο του έτους, το Slippage Rate των παραγγελιών για τα Supramax ήταν περίπου στο 56% και για τα Handysize στα 49%, ενώ συνεχίζει και ακούγεται ότι η πρακτική αυτή καλά κρατεί και συνεχίζεται. Το γεγονός πάντως είναι ότι όταν αυτά τα πλοία αρχίσουν να πέφτουν στην αγορά θα επηρεάσουν πτωτικά και τα ημερήσια έσοδα του κλάδου.
`
Αν η αγορά ακολουθήσει την ίδια πορεία με το 2015, τότε ο Σεπτέμβριος αναμένεται να κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με τα τρέχοντα ενώ πτωτικά θα κινηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Ore Carriers, το ‘SHIN HEIRYU’ 203.315 DWT (2003 – Universal SB) πουλήθηκε πάνω από τα $ 10 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘NORTH PRINCE’ 75.542 DWT (1999 – Mitsui SB) πουλήθηκε στα $ 3,65 εκ. και το ‘OCEAN LIFE’ 75.318 DWT (2003 – Universal SB) πουλήθηκε στα $ 5,3 εκ.
✏ Στα Supramax, τo ‘UNITED JALUA’ 53,538 DWT (2010 – Halong) αγοράστηκε στα $ 5,5 εκ. και το ‘TEMARA’ 53.410 DWT (2007 – Shanghai Chengzi) πουλήθηκε στα $ 5,5 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘TAN BINH 234’ 32.936 DWT (2006 – Kanda Zosensho) πουλήθηκε στα $ 7,2 εκ. και το ‘AROMA’ 28.050 (2009 – I-S) πουλήθηκε στα $ 6 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘GREAT WHITE’ 104.024 DWT (1999 - Samsung), Coated, πουλήθηκε στα 6 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Παρά το γεγονός ότι to προηγούμενο διάστημα υπήρξε κάποια κινητικότητα, ιδιαίτερα στα Containers, την προηγούμενη εβδομάδα το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν μειωμένο, με μόνη εξαίρεση μερικά Panamax τα οποία κλείστηκαν. Σε γενικές γραμμές η αγορά βρίσκεται σε στάση αναμονής καθώς υπάρχει η πεποίθηση ότι οδεύοντας προς το τελευταίο τρίμηνο η προσφορά των πλοίων θα αυξηθεί με αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers να παρουσιάσουν πτωτική τάση.
Στην Ινδία, ενώ τα αποθέματα στα διαλυτήρια έχουν αρχίσει να εμφανίζουν τα πρώτα σημάδια μείωσης, από τα Containers που είχαν αγοράσει όλο το προηγούμενο διάστημα, η ρουπία βρίσκεται στα 66.5 προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου σε θετικά επίπεδα, οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers συνεχίζουν και είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των Cash Buyers με αποτέλεσμα η δραστηριότητα να είναι ιδιαίτερα μειωμένη.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής λόγω των επίσημων αργιών αλλά και της περιόδου των μουσώνων, επέστρεψε στην αγορά, κυρίως για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα σε Panamax, σε τιμές ιδιαίτερα ελκυστικές συγκριτικά με τα επίπεδα του προηγούμενου διαστήματος.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι το αγοραστικό ενδιαφέρον έδειξε αυξητικές τάσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αρκετοί End Buyers είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να προχωρήσουν σε κάποιο κλείσιμο λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει στο ποια θα είναι τελικά η επιβάρυνση από τη νέα φορολογία που επιβλήθηκε με τον νέο προϋπολογισμό του Ιουνίου.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 616,158 DWT περίπου, εκ των οποίων το 74% (454,557 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (38,719 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (122,882 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 255 - $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 250 - $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 - $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 170 - $ 180 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr