Την Παρασκευή 08 Ιουλίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 703 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1002 μονάδες με $ 7,149 την ημέρα, BPI στις 792 μονάδες στα $ 6,327 την ημέρα, BSI στις 647 μονάδες στα $ 6,767 την ημέρα και BHSI στις 354 μονάδες, στα $ 5,232 την ημέρα.
Από τις αρχές του 2ου τριμήνου, η αγορά των Capes άρχισε να εκδηλώνει ανοδική τάση έχοντας σαν αποτέλεσμα στις 8 Ιουνίου ένα Cape 170.000 DWT από Key Port Hedland, Western Australia για Qingdao, China να έχει φτάσει στο ετήσιο υψηλό των $ 4.95/wmt από $ 4.30/wmt την 1η Ιουνίου. Αντίστοιχα, από Tubarao, Brazil, προς Qingdao, ο μέσος όρος του Ιουνίου έκλεισε στα $ 9.09/wmt όταν στις 11 Μαΐου η τιμή ήτανε στα $ 7.30/wmt.
Η βελτίωση της αγοράς των Capes, οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης για Iron Ore καθώς τα αποθέματα παρουσίασαν μείωση λόγω της αύξησης της ζήτησης από τις χαλυβουργίες. Την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου τα αποθέματα μειώθηκαν κατά 800,000 mt, σηματοδοτώντας την μεγαλύτερη εβδομαδιαία μείωση από τα τέλη Φεβρουαρίου, όπου είχε φτάσει στους 1.88 εκ. τόνους. Εικάζεται ότι η Κυβέρνηση θα αρχίσει να δίνει κίνητρα ώστε να ενισχυθεί η εγχώρια παραγωγή σιδήρου, όπως για παράδειγμα η μείωση των επιτοκίων και η πιστωτική χαλάρωση, η οποία λογικά θα ενισχύσει το ενδιαφέρον για αγορές σε Iron Ore. Στον αντίποδα, ο μόνος προβληματισμός είναι η επαναδραστηριοποίηση των Capes τα οποία ήταν idle, καθώς έως τις αρχές Ιουλίου περίπου 27 Capes ήταν idle, εκ των οποίων περίπου 20 σε Cold Lay-up ενώ 7 ακούγεται ότι έχουν δέσει προσωρινά.
Αντίστοιχα, η αύξηση της ζήτησης για Thermal Coal, από την Κίνα και την Ινδία, κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου, ωφέλησε τον κλάδο των Panamax, για φορτία προς Κίνα και των Supramaxes προς Ινδία. Παράλληλα, η αύξηση φορτίων σε Grains από South & North Atlantic, έχει επίσης βελτιώσει την αγορά των προαναφερόμενων πλοίων, ενώ η αύξηση της ζήτησης και της τιμής του Iron Ore έχει αυξήσει και την ζήτηση για Metallurgical Coal από East Coat Australia προς Κίνα.
Οι αρνητικές εξελίξεις για τα Panamax και τα Supramax είναι οι εξαγωγές Nickel Ore από τις Φιλιππίνες. Στο σύνολο τους οι εξαγωγές Nickel Ore βρίσκονται σε καθοδική πορεία από τις αρχές του χρόνου έως τώρα και σε ετήσια βάση έχουν παρουσιάσει μείωση της τάξης του 27%. Αντίστοιχα, αρνητική εξέλιξη, περισσότερο για τα Supramax και λιγότερο για τα Panamax είναι και η ανακοίνωση για την συνέχιση της απαγόρευσης εξόρυξης Βωξίτη στην Μαλαισία και συγκεκριμένα στην περιοχή της Kuantan.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘SEA PULL’ 177.533 DWT (2006 – Mitsui) πουλήθηκε στην Pacific International Lines στα $ 13.75 εκ.
✏ Στα Kamsarmax, τo ‘OCEAN LORD’ 82.134 DWT (2014 – Tsuneishi Zosen) χωρίς Electronically Controlled Fuel Injection System στην κύρια μηχανή, πουλήθηκε σε Έλληνες στα χαμηλά $ 18 εκ., το ‘KAIYO’ 81.800 DWT (2003 – Oshima), Coal Carrier, πουλήθηκε στα $ 5,1 εκ. και το ‘AMS PEGASUS I’ 81,598 DWT (2012 – Hyundai Vinashin) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘ALPHA EFFORT’ 72.844 DWT (2005 – Samsung) πουλήθηκε στα $ 3,5 εκ. και το ‘ARGO’ 76.728 DWT (2005 – Sasebo) μαζί με το Supramax ‘INDIGO’ 53.609 DWT (2003 – Iwagi Zosen) αγοράστηκαν en bloc από την Empire Navigation στα $ 12,25 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘SEATRIUMPH’ 149.953 DWT (2002 – Hyundai Samho) πουλήθηκε για Storage σε Ρώσους στα $ 30,7 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Αναμενόμενα υποτονική ήταν η αγορά όλη την προηγούμενη εβδομάδα λόγω των αργιών του Eid αλλά και των μουσώνων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ανεξαρτήτως πάντως των αργιών και των καιρικών συνθηκών, γενικά το κλίμα είναι αρνητικό λόγω και των εξελίξεων και της οικονομικής αβεβαιότητας που επικρατεί στην Ευρώπη, αλλά από την άλλη η προσφορά των πλοίων αναμένεται να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες και όπως όλα δείχνουν το 2016 θα χαρακτηριστεί σαν μία από τις καλύτερες χρονιές στην ιστορία των διαλύσεων.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία βρίσκεται στις 67,5 περίπου προς το δολάριο και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου είναι αντιμέτωπες με μεγάλες διακυμάνσεις, οι End Buyers επέδειξαν κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον αλλά σε «ευκαιριακές» τιμές για τα ελάχιστα πλοία που υπήρχαν στην αγορά.
Το Μπαγκλαντές, όπως ήταν αναμενόμενο δεν λειτούργησε καθόλου την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω των αργιών του Eid και αναμένουμε να δούμε με τί διάθεση θα επιστρέψει στην αγορά καθώς η ζήτηση σε γενικές γραμμές δείχνει να είναι μάλλον περιορισμένη.
Το Πακιστάν, βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής και αβεβαιότητας καθώς προσπαθεί να συγκεκριμενοποιήσει το πραγματικό αποτέλεσμα της επιβάρυνσης από την επιβολή των νέων δασμών, καθώς οι εκτιμήσεις κάνουν λόγω ότι οι τιμές θα επηρεαστούν αρνητικά κατά $15 -$ 20 LDT.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 409,963 DWT περίπου, εκ των οποίων το 73% (300,718 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 11% (44,640 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (64,605 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 - $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 235 - $ 265 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 245 - $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 - $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr