Την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 609 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 913 μονάδες με $ 6,452 την ημέρα, BPI στις 585 μονάδες στα $ 4,681 την ημέρα, BSI στις 583 μονάδες στα $ 6,101 την ημέρα και BHSI στις 329 μονάδες, στα $ 4,855 την ημέρα.
Αναφορικά με το Brexit και την ναυτιλιακή αγορά, είναι ακόμη ιδιαίτερα πρώιμο να εξάγουμε συμπεράσματα, αν και με μία πρώτη ματιά, εκτιμάται ότι το Brexit θα επηρεάσει αρνητικά την ναυτιλιακή αγορά, γεγονός όμως που εξαρτάται από τις πολιτικές διαπραγματεύσεις που θα λάβουν χώρα μεταξύ της Ε.Ε και του Ηνωμένου Βασιλείου και που θα επηρεάσουν όλες τις πτυχές των σχέσεων τους, όπως για παράδειγμα την εν ισχύ ακόμη συμφωνία περί «Ελεύθερου Εμπορίου».
Να επισημάνουμε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει το 1,5% της Παγκόσμιας Χωρητικότητας σε πλοία τα οποία ανήκουν σε Βρετανικές εταιρείες αλλά σε Management έχει το 3,2% της Παγκόσμιας χωρητικότητας. Ο ευρύτερος κλάδος της ναυτιλίας συνεισφέρει περίπου £ 10 δισ. ετησίως στην Βρετανική οικονομία ενώ απασχολεί περίπου 250,000 εργαζομένους.
Οι πρώτες αντιδράσεις αναφέρουν ότι θα παρουσιαστούν αρκετά προβλήματα καθώς θα πρέπει να γίνει μία επαναδιαπραγμάτευση όλων των Εμπορικών συμφωνιών ενώ παράλληλα η αναμενόμενη υποτίμηση της Λίρας θα έχει σαν αποτέλεσμα το υψηλότερο κόστος για όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τον Guy Platten, Chief Executive of the UK Chamber of Shipping Trade Association, οι διαπραγματεύσεις θα είναι επίπονες και μεγάλης διάρκειας ενώ αν επιβληθούν δασμοί (Tariffs) ή άλλα Penalties τότε σαφέστατα τα αποτελέσματα θα είναι ιδιαίτερα αρνητικά, συμπλέοντας απόλυτα με την δήλωση του John Nelson, Chairman of the Lloyd’s of London Insurance market.
Ταυτόχρονα, ειδήμονες από τον Νομικό κλάδο εκφράζουν την μεγάλη ανησυχία τους, καθώς εκτιμούν ότι θα υπάρξουν προβλήματα με τα ήδη υπογεγραμμένα συμβόλαια και συμφωνίες, καθώς όταν υλοποιήθηκαν η Βρετανία ήταν μέλος της Ε.Ε, ανεξαρτήτως αν αυτό αναφερόταν στο συμβόλαιο ή όχι, γεγονός που εγείρει σοβαρούς κινδύνους για επερχόμενες «διαμάχες» μεταξύ των συμβαλλομένων.
Όπως προαναφέραμε, αν και είναι ακόμη νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα, όπως όλοι εκτιμούν τα αποτελέσματα μάλλον θα είναι αρνητικά για την Παγκόσμια οικονομία και Εμπόριο αλλά και για την ίδια την Βρετανία. Για παράδειγμα, η Βρετανία κινδυνεύει να χάσει την επήρεια που είχε σε Ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με την νομοθεσία σε θέματα που αφορούν τον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας όπως, Maritime Labor Laws, Regulation & Environmental issues κλπ. Ο Κινέζος πρωθυπουργός, Li Keqiang, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος του Brexit είναι ήδη εμφανής στις χρηματοπιστωτικές αγορές, εντείνοντας την αβεβαιότητα για την Παγκόσμια οικονομία και δυσκολεύοντας τις προοπτικές για ανάπτυξη. Ανησυχία επικρατεί για ματαιώσεις προγραμματισμένων Κινεζικών επενδύσεων στην Βρετανία οι οποίες προέβλεπαν στην εκμετάλλευση του καθεστώτος, δηλαδή την συμμετοχή στην Ε.Ε. Οι εξαγωγές της Βρετανίας προς την Κίνα ανέρχονται στα $ 28 δισ. περίπου ετησίως, ενώ από το 2011 μέχρι το 2015, παρουσίασαν την υψηλότερη αύξηση, της τάξης του 94,2%, την μεγαλύτερη αύξηση συγκριτικά με όλους τους εμπορικούς εταίρους της Κίνας.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Kamsarmax, το ‘KEY BOUNDARY’ 83.369 DWT (2010 – Sanoyas) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 13,7 εκ.
✏ Στα Supramax, τo ‘MOLLY MANX’ 57.982 DWT (2010 – Tsuneishi Sebu) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 9,75 εκ. και το ‘IKAN SUDIP’ 56.055 DWT (2008 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 8,7 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘QUINN J’ 34.399 DWT (2011 – SPP Goseong), αγοράστηκε από την Empire Navigation πάνω από τα $ 9,5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘SHOSHONE SPIRIT’ 320.327 DWT (2011 – Daewoo) αγοράστηκε την Pantheon Tankers στα $ 62 εκ.
✏ Στα MRs, το ‘ST. MARIEN’ 51.724 DWT (2007 – STX) και το ‘ST. JOHANNIS’ 51.218 DWT (2007 – STX) πουλήθηκαν στα $ 20,5 εκ. το κάθε ένα και το ‘DL SUNFLOWER’ 47.204 DWT (1998 – Onomichi) πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Παρά το γεγονός ότι έγιναν μερικές πράξεις την εβδομάδα που μας πέρασε, γενικότερα η αγορά δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, με τους End Buyers είτε να προσφέρουν σε χαμηλά επίπεδα ή να μην προσφέρουν καθόλου. Οι αργίες του Eid την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου σε Μπαγκλαντές και Πακιστάν θα μειώσουν περαιτέρω το μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον, ενώ αναμένουμε να διαπιστώσουμε και την επήρεια του Brexit στην αγορά των διαλύσεων. Παράλληλα, μείωση εμφανίζει και η προσφορά των πλοίων εδώ και ένα μήνα περίπου ενώ οι προσφερόμενες τιμές το ίδιο διάστημα έχουν πέσει κατά $ 50 - $ 60/LDT.
Στην Ινδία, σε γενικές γραμμές υπάρχει άρνηση από τους End Buyers στο να προσφέρουν εκτιμώντας ότι η πτώση των τιμών μάλλον θα συνεχιστεί, ενώ το άνοιγμα των LCs από τις τράπεζες γίνεται όλο και πιο δύσκολο και σε αρκετές περιπτώσεις απαιτείται η πληρωμή των προηγουμένων LCs πριν ανοίξουν καινούριο.
Το Μπαγκλαντές, είναι αντιμέτωπο με υπέρ-κάλυψη των διαλυτηρίων, με αγορές από το προηγούμενο διάστημα, ενώ λόγω των μουσώνων δεν επιτρέπεται το «κόψιμο» των πλοίων, έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
Στο Πακιστάν, ενώ όλοι εκτιμούσαν ότι οι End Buyers θα βγουν στην δυναμικά στην αγορά στα τέλη Ιουνίου δηλαδή πριν την επιβολή των νέων δασμών που θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιουλίου, από την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού, τελικά διαψεύστηκαν καθώς τα διαλυτήρια φρόντισαν να χτίσουν ισχυρά αποθέματα (ειδικά σε Capes) πριν καν τεθεί το θέμα του προϋπολογισμού.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 732,692 DWT περίπου, εκ των οποίων το 84% (615,416 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (117,276 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 - $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 - $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 - $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 150 - $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr