Την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 582 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 897 μονάδες με $ 6,315 την ημέρα, BPI στις 546 μονάδες στα $ 4,365 την ημέρα, BSI στις 559 μονάδες στα $ 5,845 την ημέρα και BHSI στις 312 μονάδες, στα $ 4,589 την ημέρα.
Στον απόηχο της αναμφισβήτητα επιτυχημένης, από πλευράς διοργάνωσης και συμμετοχής, έκθεσης των Ποσειδωνίων, η κοινή πεποίθηση αρκετών Ελλήνων πλοιοκτητών ήταν ότι είναι η πλέον κατάλληλη στιγμή για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς οι τιμές κυμαίνονται στα χαμηλότερα επίπεδα της 30ετίας, όπως επίσης ότι μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα χαμηλής αγοράς, έχουμε ήδη πιάσει «πάτο» και η άνοδος της ναυλαγοράς είναι όχι μόνο μονόδρομος, αλλά θα συμβεί και σχετικά σύντομα, προς διάψευση των αναλυτών που διαφοροποιούνται από αυτή την εκτίμηση.
Αναφορικά με τις «επενδυτικές» ευκαιρίες, πολλάκις η G. Moundreas, έχει επισημάνει ότι είναι ιδανική στιγμή για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς βρισκόμαστε σε Buyers Market, αλλά για εταιρείες που έχουν ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια, όχι για την αγορά του πλοίου, αλλά για την κάλυψη των εξόδων του, έως ότου η αγορά ανέβει σε επίπεδα που το Asset Play θα έχει νόημα, εννοώντας ότι η επένδυση αυτή θα έχει αποφέρει ελκυστικά ποσοστά απόδοσης επί του επενδυμένου κεφαλαίου και των κεφαλαιακών εκροών για την κάλυψη των εξόδων.
Σχετικά με την πεποίθηση ότι η αγορά έχει πιάσει «πάτο» και σχετικά σύντομα, με απρόβλεπτο τρόπο, θα κάνει ένα Rebound, θα συμφωνήσουμε ως προς το πρώτο σημείο, αλλά διατηρούμε τεράστιες επιφυλάξεις ότι κάτι θα συμβεί και θα μπει σε Rebounding Mode. Παρά το γεγονός ότι η αγορά των διαλύσεων κινείται σε ιστορικά υψηλά, το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς παραμένει, καθώς η ζήτηση συνεχίζει να είναι ασθενική και όλες οι προβλέψεις για την Παγκόσμια οικονομία και Εμπόριο δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το βραχύ-μεσοπρόθεσμο διάστημα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πορεία του δείκτη το 2016, όπου στις 11 Φεβρουαρίου έφτασε στο ιστορικό χαμηλό, 290 μονάδες και μετά άρχισε μία ανοδική πορεία. Σε απόλυτους όρους, μέσα σε διάστημα 2 μηνών περίπου, έκανε ένα ράλι διπλασιάζοντας την τιμή του, φτάνοντας στις 715 μονάδες στις 27 Απριλίου, αλλά στην πραγματικότητα έργο ίσο με το μηδέν. Εν ολίγοις, έως ότου ο BDI όχι μόνο φτάσει αλλά καταφέρει να συντηρήσει και βιώσιμα επίπεδα, όπου τα έσοδα των πλοίων θα καλύπτουν τουλάχιστον τα OPEX τότε δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για βελτίωση της αγοράς. Το να βιώσουμε επίπεδα των 1,000 μονάδων για λίγο χρονικό διάστημα και μετά την επιστροφή του πάλι στις 600 με 700 μονάδες δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Δεν είναι τυχαίο που ήδη κάποιοι έχουν προβλέψει ότι κατά μέσο όρο ο BDI το 2016 θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από το «άσχημο» 2015, ενώ κάποιοι άλλοι εκτιμούν ότι η εξυγίανση του δείκτη θα αρχίσει να λαμβάνει χώρα μετά το 2017.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Mini – Capes και στα Handysize, τα ‘ASTI SNUG’ και ‘ROMA SNUG’ 118.863 DWT (2011 – Sinopacific Zhejiang ) και τα ‘LUCY SNUG’ και ‘KAROLINE SNUG’ 33.324 DWT (2010 – Yangzhou Ryuwa), πουλήθηκαν en bloc σε Ευρωπαίους στα $ 34,5. Τα ‘NORD PISCES’, ‘NORD DELFINUS’ και ‘NORD PYXIS’ 114.167 DWT (2010 – Shanghai) πουλήθηκαν, 2 στον Λασκαρίδη, 1 στην Swiss Marine και 1 στον Oldendorff, στα 11,5 το κάθε ένα.
✏ Στα Kamsarmax, τo ‘AMS PEGASUS II’ 81.512 DWT (2012 – Hyundai Vinashin) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,6 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘CALY MANX’ 58.470 DWT (2009 - Tsuneishi Zhoushan), αγοράστηκε στα $ 9,75 εκ.
✏ Στα Handysize, τα ‘NORD HOUSTON’, ‘NORD VANCOUVER’, ‘NORD LONDON’ και ‘NORD HONG KONG’ 32.300 DWT (2011 – Jiangmen Nanyang) πουλήθηκαν σε Ευρωπαίους στα $ 6 εκ. περίπου το κάθε ένα. Το ‘CYAN PHOENIX’ 37.302 DWT (2010 – Huatai) πουλήθηκε στα $ 7,2 εκ. και το ‘AZALEA’ 29.368 DWT (2011 – Shikoku Dock) αγοράστηκε από την Kyma Shipmanagement στα $ 7,8 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα AFRAMAX, το ‘ISIS’ 116.093 DWT (2007 – Universal SB) αγοράστηκε στα $ 26.5 εκ.
✏ Στα MRs, το ‘PURE GRACE’ 46.057 DWT (1996 – Brod. Trogir), IMO III, αγοράστηκε από την Seven Islands, στα $ 8,2 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Υποτονική συνεχίζει και παραμένει η αγορά καθώς εκτός από την μείωση της ζήτησης γενικότερα, ύστερα από ένα ιδιαίτερα έντονο από πλευράς αγοραστικού ενδιαφέροντος 1ο εξάμηνο, έχουμε ήδη μπει στην περίοδο του καλοκαιριού όπου η δραστηριότητα πάντα είναι μειωμένη λόγω των μουσώνων, τον εορτασμό του Ramadan αλλά και φυσικά λόγω και των πρόσφατων προϋπολογισμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές. Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός, Ship Recycling Association of India, εξέδωσε μία ανακοίνωση πριν 2 εβδομάδες προτρέποντας τους End Buyers να προσφέρουν τιμές χαμηλότερες από αυτές που υπάρχουν στην αγορά και μάλιστα όρισε και επίπεδα τιμών επισημαίνοντας το αρνητικό outlook της αγοράς.
Στην Ινδία, καθώς οι τιμές έχουν σταθεροποιηθεί τις τελευταίες 2 εβδομάδες έχει αρχίσει και εμφανίζεται κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον αλλά σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα από τους End Buyers με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστικό ενδιαφέρον από τους Cash Buyers αλλά και από τους πλοιοκτήτες.
Το Μπαγκλαντές, λόγω του Ramadan, των μουσώνων αλλά και επειδή αγόρασε την πλειοψηφία των πλοίων κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου, δεν αναμένεται να δείξει ιδιαίτερα σημάδια δραστηριοποίησης τους επόμενους μήνες.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι από τις αρχές του Ιουλίου θα επιβληθούν οι νέοι φόροι που προέκυψαν από την κατάθεση του προϋπολογισμού, παραδόξως δεν υπήρξε αγοραστικό ενδιαφέρον και όπως όλα δείχνουν, σε χαμηλά επίπεδα θα κινηθεί η αγορά και το επόμενο διάστημα.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 527,798 DWT περίπου, εκ των οποίων το 100% (527,798 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 - $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 - $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 - $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 150 - $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr