Την Παρασκευή 27 Μαΐου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 606 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 830 μονάδες με $ 6,346 την ημέρα, BPI στις 582 μονάδες στα $ 4,650 την ημέρα, BSI στις 579 μονάδες στα $ 6,051 την ημέρα και BHSI στις 347 μονάδες, στα $ 4,936 την ημέρα.
Όπως πολλές φορές έχει επισημάνει η G. Moundreas & Co S.A., βάσει των θεμελιωδών μεγεθών, εκτιμά πως η αγορά θα κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα στο σύνολο του 2016 και τολμώντας μία λίγο πιο μακροπρόθεσμη πρόβλεψη, όπως όλα δείχνουν και τους πρώτους μήνες του 2017 η αγορά θα ακολουθήσει το ίδιο χαμηλό μοτίβο.
Πλησιάζοντας στο κλείσιμο του πρώτου μισού του έτους και δεδομένης της κατάστασης, όλο και πληθαίνουν οι φωνές ότι η βελτίωση της αγοράς θα επέλθει από το 2018 και μετά, αλλά θεωρούμε ότι είναι ακόμη νωρίς να «βλέπουμε» τόσο μακριά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ένα τέτοιο σενάριο φαντάζει εξωπραγματικό.
Η Drewry, σε πρόσφατη εκτίμηση της, ανακοίνωσε ότι ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για το σύνολο του 2016 θα κλείσει σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2015, εκτίμηση η οποία όντως μπορεί να επαληθευθεί, καθώς αν εξετάσουμε την πορεία του BDI ο μέσος όρος του 2015 ήταν 711 μονάδες ενώ ο μέχρι στιγμής μέσος όρος για το 2016 είναι στις 460 μονάδες.
Απόρροια της συνεχιζόμενης αρνητικής εικόνας της ναυλαγοράς είναι η έλλειψη χρηματοδότησης από τον τραπεζικό κλάδο, καθώς αρκετές τράπεζες προσπαθούν να μειώσουν την δανειακή τους έκθεση στη ναυτιλία ενώ κάποιες άλλες έχουν βγει εντελώς από τον κλάδο. Στην παρούσα φάση το κύριο αντικείμενο των τραπεζών είναι η εξέταση εξυπηρέτησης των υπαρχόντων δανείων και η αναδιάρθρωση τους σε συνεννόηση με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες όπου αυτό είναι δυνατόν να γίνει. Όλο αυτό το διάστημα έχουμε βιώσει περιπτώσεις εταιρειών όπου όντως έχουν έρθει σε συμφωνία με τις τράπεζες για αναδιάρθρωση των δανειακών τους υποχρεώσεων αλλά ταυτόχρονα έχουμε δει και εταιρείες οι οποίες έχουν προχωρήσει σε πτώχευση καθώς δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν μία τέτοιου είδους συμφωνία.
Παράλληλα, έχουμε αντιμετωπίσει και το φαινόμενο όπου εισηγμένες εταιρείες έχουν βγει από το χρηματιστήριο (De-Listing) - τις τελευταίες εβδομάδες 2 ναυτιλιακές εταιρείες βγήκαν από το Χρηματιστήριο του Λονδίνου - σε μία προσπάθεια περικοπής εξόδων, καθώς το κόστος για μία εταιρεία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο είναι αρκετά σημαντικό.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘GALAXY DREAM’ 181.371 DWT (2013 – Imabari Saijo) με Dry Dock τον Ιούλιο αγοράστηκε στα $ 27,4 εκ. και το ‘SHINING DRAGON’ 181.365 DWT (2011 – Imabari Saijo) πουλήθηκε στα $ 26,5 εκ. περίπου.
✏ Στα Supramax/Handymax, τo ‘IKAN SIAKAP’ 58.713 DWT (2008 – Tsuneishi Cebu), Tess 58, πουλήθηκε στα $ 8,1 εκ. περίπου, το ‘ALAM MURNI’ 53.553 DWT (2003 – Iwagi Zosen) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 4,65 εκ. και το ‘HOLY LIGHT’ 42.717 DWT (1997 – I.H.I) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 2,5 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν έγιναν πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Πτώση των προσφερόμενων τιμών και μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος ήταν τα χαρακτηριστικά και της προηγούμενης εβδομάδας, λόγω των αυξανόμενων φημών ότι οι νέοι προϋπολογισμοί στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν θα επιφέρουν πρόσθετη φορολογία. Στην παρούσα φάση όλοι περιμένουν τις εξελίξεις, όπου αν τελικά επιβληθεί πρόσθετος φόρος, τότε αναμφίβολα θα δούμε και τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν αντίστοιχα και την αγορά γενικότερα να χάνει τον βηματισμό της.
Στην Ινδία, το αγοραστικό ενδιαφέρον βρίσκεται στο ναδίρ και οι όποιοι ελάχιστοι End Buyers δείχνουν κάποιο ενδιαφέρον, είναι σε τόσο χαμηλά επίπεδα προσφερόμενων τιμών που ουσιαστικά είναι σαν στην πραγματικότητα να μην ενδιαφέρονται να αγοράσουν.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας «στοκάρει» μεγάλο αριθμό πλοίων από τις προηγούμενες εβδομάδες, απέχει από την αγορά έως ότου κατατεθεί ο νέος προϋπολογισμός και διαπιστωθεί αν τελικά θα επιβληθούν φορολογικές αυξήσεις στον κλάδο των διαλύσεων.
Στο Πακιστάν, η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού έχει μηδενίσει κάθε αγοραστικό ενδιαφέρον καθώς θεωρείται σίγουρο ότι θα επιβληθεί πρόσθετη φορολογία., ενώ η κατάθεση του προϋπολογισμού θα καθυστερήσει περίπου μία εβδομάδα λόγω ότι ο Πρωθυπουργός του Πακιστάν είναι στο Λονδίνο για εγχείρηση ανοικτής καρδιάς.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 702,455 DWT περίπου, εκ των οποίων το 71% (500,351 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 7% (45,831 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 22% (156,273 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 - $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 - $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 - $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 150 - $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr