Την Παρασκευή 20 Μαΐου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 625 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 870 μονάδες με $ 6,981 την ημέρα, BPI στις 614 μονάδες στα $ 4,909 την ημέρα, BSI στις 562 μονάδες στα $ 5,879 την ημέρα και BHSI στις 343 μονάδες, στα $ 4,878 την ημέρα.
Σε ένα Παγκόσμιο περιβάλλον όπου η ζήτηση είναι περιορισμένη και η υπέρ-προσφορά τονάζ είναι αναμφισβήτητα δεδομένη, όλες οι ελπίδες εναπόκεινται στον τομέα των διαλύσεων, καθώς η ζήτηση εν γένει δεν αναμένεται να ισχυροποιηθεί, με μόνη εξαίρεση τα εποχικά spikes όπως αυτό που διανύουμε τώρα.
Αναφορικά με τον τομέα των διαλύσεων, εκτιμάται ότι για το 2016 θα μπορούσαν να φτάσουν έως και το 7% του υπάρχοντος στόλου, με την προϋπόθεση ότι θα συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό, αλλά λόγω της αναμενόμενης εποχικής αύξησης των ναύλων, η οποία θα λειτουργήσει ανασταλτικά στον τομέα των διαλύσεων, θα έχει σαν αποτέλεσμα τελικά ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων του έτους να κλείσει στο 5% του υπάρχοντος στόλου.
Το 1ο τρίμηνο του έτους σημαδεύτηκε από μία «καταστροφική» αγορά λόγω της εποχικής μείωσης της ζήτησης σε Iron Ore και στα σιτηρά αλλά και στις αρνητικές εξελίξεις στις εισαγωγές Coal από την Κίνα και την Ινδία. Στα μέσα του 2ου τριμήνου η αγορά άρχισε να δείχνει σημάδια βελτίωσης λόγω της καθιερωμένης έναρξης των εξαγωγών σιτηρών από την Νότιο Αμερική αλλά και την αύξηση σε Iron Ore και Coal από την Κίνα. Τον Φεβρουάριο, οι εισαγωγές Coal από την Κίνα έφτασαν στο χαμηλότερο σημείο από τις αρχές του 2011, αλλά τον Μάρτιο έφτασαν στο υψηλότερο σημείο από τον Ιούλιο του 2015, κλείνοντας στους 20 εκ. τόνους. Η αύξηση των εισαγωγών Coal από την Κίνα τον Μάρτιο, οφείλεται στην αυξημένες ανάγκες για παραγωγή ενέργειας αλλά και στην χρήση του για παραγωγή σιδήρου. Στον αντίποδα οι εισαγωγές Coal από την Ινδία η οποία είναι από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς, ήταν μειωμένη, λόγω των υψηλών αποθεμάτων, της εγχώριας παραγωγής αλλά και την έλλειψη χρηματοδότησης για εισαγωγές.
Οι απόψεις που ακούγονται στην αγορά ότι η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερος κλάδος και πως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα συμβεί, πιστεύοντας όμως ότι κάτι θα συμβεί και η αγορά θα εκτοξευθεί, ακούγονται απλά σαν ευσεβείς πόθοι καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη, προσφορά - ζήτηση (Παγκόσμια ανάπτυξη και Εμπόριο) δεν συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση. Από την άλλη όμως, όπως πάντα, σε περιόδους κρίσης παρουσιάζονται ιδιαίτερα ελκυστικές ευκαιρίες. Έτσι και σε αυτή την περίπτωση η αγορά των μοντέρνων μεταχειρισμένων πλοίων είναι ιδιαίτερα ελκυστική για εταιρείες με υγιής ισολογισμούς και αναγκαία ρευστότητα ώστε να ξεπεράσουν την σκόπελο της χαμηλής αγοράς που όπως όλα συνηγορούν θα χαρακτηρίσει στο σύνολο της και το 2016.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘BESIKTAS’ 179.843 DWT (2011 – Daehan) και το ‘BESIKTAS TURKMENISTAN’ 179.797 DWT (2011 – Daehan) πουλήθηκαν en bloc σε Έλληνες στα $ 23 εκ. το κάθε ένα.
✏ Στα Kamsarmax/Panamax, τo ‘SRI PREM VEENA’ 82.459 DWT (2007 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 9,3 εκ., το ‘GRAND OCEAN’ 81.622 DWT (2012 – Guangzhou Longxue) πουλήθηκε στα $ 12,4 εκ., το ‘MIRAERO ACE’ 81.420 DWT (2012 – Sungdong) με Index Linked Charter έως τον Μάιο-Νοέμβριο 2017 πουλήθηκε πάνω από τα $ 14 εκ. και το ‘NORDWESER’ 75.321 DWT (2001 – Hyundai Samho) αγοράστηκε από την Erasmus Maritime στα $ 4,4 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘FREDERIKE SELMER’ 56.847 DWT (2009 – Taizhou Sanfu) πουλήθηκε στα $ 6 εκ. και το ‘CHRISTOPH S’ 56.770 DWT (Jiangsu Hantong) αγοράστηκε από την AB maritime στα $ 6,9 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MR, το ‘SIGNAL MAYA’ 46.843 DWT (2005 – Nakai Zosen Setoda), Pumproom Type, αγοράστηκε από την Benetech στα $ 15,5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, με τις τιμές να διορθώνουν περαιτέρω, εν όψει των καλοκαιρινών αργιών του Ramadan, των καταθέσεων των νέων προϋπολογισμών και την έναρξη των μουσώνων. Στην παρούσα φάση, το ενδιαφέρον των Cash Buyers είναι να καταφέρουν να «προωθήσουν» το ήδη αγορασμένο σε υψηλές τιμές τονάζ στους End Buyers όσο πιο γρήγορα γίνεται καθώς οι τιμές είναι σε πτωτική τάση και οσονούπω θα αρχίσει και πάλι το γνωστό παιχνίδι των επαναδιαπραγματεύσεων.
Στην Ινδία, η υποτίμηση της ρουπίας στις 67,5 περίπου προς το δολάριο, σε συνδυασμό με την πτώση των εγχώριων τιμών του σιδήρου και την άρνηση των Τραπεζών να εκδώσουν L/Cs, έχει μειώσει σημαντικά το αγοραστικό ενδιαφέρον των End Buyers. Η μόνη εξαίρεση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους End Buyers είναι οι περιπτώσεις όπου οι Cash Buyers υπό το φόβο περαιτέρω υποχώρησης των τιμών είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν στις τρέχουσες τιμές με ζημία, καθώς είχαν αγοράσει στο παρελθόν σε υψηλότερες τιμές.
Το Μπαγκλαντές, κινείται με 2 ταχύτητες, καθώς υπάρχουν ορισμένοι End Buyers οι οποίοι μετά την πτώση των τιμών του σιδήρου στην Κίνα και στην Ινδία απέχουν από την αγορά, ενώ από την άλλη υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι προσπαθούν να εξασφαλίσουν όσο περισσότερο τονάζ μπορούν μέχρι την κατάθεση του προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς φήμες κάνουν λόγο ότι η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 3 Ιουνίου θα έχει αρνητικές εξελίξεις για τον τομέα των διαλύσεων, επιβολή πρόσθετης φορολογίας, αλλά από την άλλη το θετικό είναι ότι θα παραμείνουν οι δασμοί στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα.
Στην Κίνα, η οποία συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,112,529 DWT περίπου, εκ των οποίων το 60% (667,157 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 4% (38,746 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 36% (406,626 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 - $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 265 - $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 150 - $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr