Το ανοδικό σερί του δείκτη συνεχίζεται, έχοντας φτάσει πια τις 45 ημέρες συνεχόμενης ανοδικής πορείας, καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο να ξεπεράσει τις 600 μονάδες και να δείχνει ότι η κυκλικότητα λόγω εποχικότητας θα συνεχίσει να επηρεάζει θετικά την πορεία του. Την ίδια περίοδο το 2015 ο δείκτης βρισκότανε περί των 600 μονάδων ενώ το 2014 περί των 1,000 μονάδων.
Η ειδοποιός διαφορά την τελευταία εβδομάδα ήταν η άνοδος των Capes όπου ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων ξεπέρασε τις $ 7,000 φτάνοντας σε επίπεδα OPEX Break Even Point, μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο κύριος λόγος της βελτίωσης του BCI είναι η αύξηση της δραστηριότητας, των εξαγωγών προς την Κίνα από την Βραζιλία και την Δυτική Αυστραλία, κυρίως για Iron Ore. Η τιμή (Rate) από Βραζιλία για Κίνα είναι περίπου στα $ 7,5 τον τόνο, συγκριτικά με $ 6,7 την προηγούμενη εβδομάδα, το υψηλότερο σημείο από τις 16 Δεκεμβρίου. Αντίστοιχα από Δυτική Αυστραλία προς Κίνα, το Rate είναι στα $ 3,92 τον τόνο, από $ 3,5 την προηγούμενη εβδομάδα, το υψηλότερο σημείο από τις 11 Δεκεμβρίου. Το αποτέλεσμα της ανόδου των εσόδων των Capes έχει αρχίσει και δημιουργεί μία νότα αισιοδοξίας στον κλάδο με αποτέλεσμα, σύμφωνα με πληροφορίες, την προηγούμενη εβδομάδα 4 – 5 Capes τα οποία ήταν idle να «επέστρεψαν» στην αγορά και να έχουν ναυλωθεί.
Τα στοιχεία των εξαγωγών από την Βραζιλία του 1ου τριμήνου σε Iron Ore παρουσιάζουν αύξηση σε ετήσια βάση κατά 6 εκ. τόνους, κλείνοντας στους 85,3 εκ τόνους. Αντίστοιχα, οι εξαγωγές από την Αυστραλία τους πρώτους 2 μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 2,1 εκ. τόνους σε ετήσια βάση, κλείνοντας στους 120,6 εκ. τόνους. Συνολικά οι εισαγωγές της Κίνας σε Iron Ore το 1ο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 14,6 εκ. τόνους σε ετήσια βάση, φτάνοντας τους 241,6 εκ. τόνους, αύξηση η οποία οφείλεται στην λογική χτισίματος αποθεμάτων αλλά και λόγω της πρόσφατης αύξησης της ζήτησης από τα εγχώρια χαλυβουργεία (Steel Mills).
Αντίστοιχα, η θετική πορεία των Panamax και των Supramax, συντηρείται από τις αυξημένες εξαγωγές σιτηρών από την Νότιο Αμερική, προμηνύοντας μάλιστα ένα καλό 2ο τρίμηνο. Τα στοιχεία του Μαρτίου αναδεικνύουν ότι οι εξαγωγές Soya και Corn από την Βραζιλία έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, στους 11,9 εκ. τόνους, αύξηση 56% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, αύξηση έχουν παρουσιάσει οι εξαγωγές σιτηρών από την Αργεντινή προς Middle East, ενώ αναμένεται και αύξηση των εξαγωγών προς την Ασία από την Αργεντινή, «κλέβοντας» μερίδιο από τις Αυστραλιανές εξαγωγές.
Παρά τα ανωτέρω θετικά νέα, το μεγάλο ερώτημα παραμένει αν η άνοδος της ναυλαγοράς θα είναι βιώσιμη, δηλαδή αν θα έχει διάρκεια και για πόσο διάστημα. Η τελευταία εκτίμηση του WTO για την ανάπτυξη του όγκου του Παγκόσμιου Εμπορίου το 2016 είναι ιδιαίτερα μετριοπαθής, τοποθετώντας της στο 2,8%, δηλαδή στα ίδια επίπεδα με το 2015, ενώ εκτιμά πως το outlook σε αυτή την πρόβλεψη είναι αρνητικό. Όπως έχουμε επισημάνει, η ναυλαγορά χαρακτηρίζεται από κυκλικότητα, όπως την βιώνουμε αυτή την περίοδο, αλλά στο σύνολο της η κυκλικότητα αυτή θα επηρεαστεί και θα υποστεί αρνητικές μεταβολές λόγω των δομικών αλλαγών (Structural Changes) που θα επιφέρουν μετριοπαθείς ρυθμούς ανάπτυξης τόσο στην Παγκόσμια Οικονομία όσο και στο Παγκόσμιο Εμπόριο, δημιουργώντας μεγάλη μεταβλητότητα και αβεβαιότητα.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα, Panamax, το ‘SERENATA’ 76.561 DWT (2006 – Imabari) αγοράστηκε από την Goldenport με Special Survey due στα $ 6,6 εκ. περίπου, και το ‘NORDRHINE’ 75.202 DWT (2001 – Hyundai Samho) αγοράστηκε από την Primebulk στα $ 3,8 εκ..
✏ Στα Handymax/Handysize, τo ‘MARYLEBONE’ 48.377 DWT (2001 - Sanoyas) πουλήθηκε στα $ 3 εκ. περίπου, το ‘ATLANTIC FRONTIER’ 28.678 DWT (1999 - Imabari) πουλήθηκε στα $ 2,6 εκ. και το και ‘NEW MISTRAL’ 27.321 DWT (1995 - Shimonoseki) αγοράστηκε στα $ 1,8 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers δεν έγινα πράξεις την προηγούμενη εβδομάδα.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Άλλη μία εβδομάδα έντονου αγοραστικού ενδιαφέροντος με τις τιμές να συνεχίζουν την ανοδική τους τάση και την προσφορά των πλοίων να συνεχίζεται σε υψηλά επίπεδα, καθώς οι End Buyers λόγω των επερχόμενων μουσώνων προσπαθούν να κλείσουν από τώρα όσα περισσότερα πλοία μπορούν, όπως επίσης η ίδια λογική ισχύει και λόγω της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού, τον Ιούνιο, στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές. Γεγονός πάντως είναι πως παρά την έντονη αγοραστική διάθεση, οι End Buyers εκφράζουν την πεποίθηση ότι τα επίπεδα των τιμών είναι υψηλότερα από ότι θα έπρεπε και εκτιμούν ότι οσονούπω θα αρχίζουν να διορθώνουν.
Η Ινδία, αν και είναι στην αγορά, είναι λίγο πιο συντηρητική στις προσφερόμενες τιμές συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της, οι οποίοι έχουν τον προϋπολογισμό μπροστά τους και έχουν ανεβάσει τιμές. Πάντως το αγοραστικό ενδιαφέρον υπάρχει και δεδομένου την σταθεροποίηση της ρουπίας σε ικανοποιητικά επίπεδα λίγο πάνω από τις 66 προς το δολάριο, όπως και τις ανεβασμένες τιμές του εγχώριου χάλυβα, δείχνει ότι το ενδιαφέρον θα συνεχίσει να υπάρχει τουλάχιστον μέχρι την έναρξη των μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας χάσει την πλειοψηφία των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ από τους ανταγωνιστές του το προηγούμενο διάστημα, την προηγούμενη εβδομάδα επέστρεψε δυναμικά κλείνοντας πλοία στις υψηλότερες τιμές της αγοράς.
Το Πακιστάν, το οποίο ήδη είχε αρχίσει από το προηγούμενο διάστημα να είναι λίγο πιο επιφυλακτικό, βλέποντας τους ανταγωνιστές να κλείνουν όλα τα πλοία και ιδιαίτερα μεγαλύτερου τονάζ, αναγκάστηκε και αυτό να μπει στο παιχνίδι αυτό των υψηλότερων τιμών για να μην μείνει με άδεια χέρια.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 841,897 DWT περίπου, εκ των οποίων το 74% (624,164 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 10% (86,0340 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (131,699 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 285 - $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 140 - $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. Moundreas Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr