Την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 406 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 203 μονάδες με $ 2,082 την ημέρα, BPI στις 466 μονάδες στα $ 3,731 την ημέρα, BSI στις 473 μονάδες στα $ 4,944 την ημέρα και BHSI στις 268 μονάδες, στα $ 3,972 την ημέρα.
Γεγονός είναι ότι ή άνοδος της ναυλαγοράς δεν είναι τυχαία και οφείλεται σε κάποια γεγονότα που σχετίζονται με την ζήτηση, τα οποία όμως μπορεί να είναι παροδικά καθώς τα θεμελιώδη της Παγκόσμιας οικονομίας δεν επιβεβαιώνουν τη διάρκεια αυτών των γεγονότων.
Πιο συγκεκριμένα, η σταθεροποίηση της οικονομίας της Κίνας σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων, έδωσε ώθηση στην αγορά χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι η Κίνα θα εισέλθει σε τροχιά ανάπτυξης όπως στο παρελθόν, αλλά μάλλον ότι δεν θα υπάρξει περεταίρω σημαντική διόρθωση, όπως επίσης ότι οι τιμές των εμπορευμάτων, αν και ανοδικές προς το παρόν, σίγουρα δεν θα επιδοθούν σε ανοδικό ράλι.
Ταυτόχρονα, σημαντικός παράγοντας της ανόδου του BDI είναι και η λεγόμενη κυκλικότητα λόγω της εποχικότητας που συνήθως ιστορικά αυτή την περίοδο επηρεάζει θετικά την αγορά. Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται πάντα από την αύξηση της ζήτησης για αγροτικά προϊόντα όπως καφέ, ζάχαρη και σιτηρά, μεταξύ άλλων, ενισχύοντάς την ναυλαγορά ιδιαίτερα για τα πλοία από Panamax και κάτω.
Παράλληλα όμως, αύξηση έχουμε διαπιστώσει και στις «κύριες» πρώτες ύλες, όπως Iron Ore και Coal, όπου εδώ εκφράζονται μεγάλες αμφιβολίες αν η αύξηση της ζήτησης θα έχει διάρκεια καθώς οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους για το Dry Seaborne World Trade, στην καλύτερη περίπτωση, είναι να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2015, δηλαδή αύξηση 0%, όπως επίσης μηδενική αύξηση εκτιμάται για το Iron Ore και οριακή αύξηση 1% για το Coal, λόγω των αυξημένων εισαγωγών από την Ινδία και την Νότιο Κορέα ενώ η Κίνα θα έχει μείωση -8%. Την ίδια στιγμή, η υπέρ-προσφορά τονάζ θεωρείται ότι είναι πάνω από 20% με μερικούς να την τοποθετούν ακόμη και στο 30%.
Αναφορικά με τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα, τους 2 πρώτους μήνες του έτους οι εισαγωγές έκλεισαν στους 155,8 εκ. τόνους σηματοδοτώντας αύξηση 6,4% σε ετήσια βάση. Η αύξηση αυτή όμως οφείλεται στην λογική του κτισίματος αποθεμάτων (Restocking), λόγω των χαμηλών τιμών, με στόχο την παραγωγή σιδήρου για εξαγωγές και όχι λόγω της αύξηση της ζήτησης του σιδήρου για εγχώρια κατανάλωση η οποία το τελευταίο διάστημα εμφανίζει πτωτικές τάσεις. Τον Ιανουάριο και το πρώτο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου η τιμή του Iron Ore κυμάνθηκε κοντά στα ιστορικά χαμηλά, δίνοντας κίνητρο για Restocking, ενώ από τότε οι τιμές έχουν παρουσιάσει μία μεταβαλλόμενη ανοδική πορεία με χαρακτηριστικό παράδειγμα την άνοδο του 20% στις 7 Μαρτίου.
Για το επόμενο διάστημα, αν η εποχικότητα της ζήτησης επαληθευθεί, η ζήτηση για Iron Ore από την Κίνα μάλλον θα κινηθεί αυξητικά, λόγω ότι την άνοιξη και το καλοκαίρι είναι η περίοδος που ανθεί ο κατασκευαστικός κλάδος και ο κλάδος των υποδομών, όπως επίσης σε καλά επίπεδα διατηρούνται και οι εξαγωγές τελικών προϊόντων σιδήρου, που απαιτούν Iron Ore για την κατασκευή τους, οι οποίες τους 2 πρώτους μήνες του έτους έκλεισαν στου 17,85 εκ. τόνους, δηλαδή οριακή μείωση 1,3% σε ετήσια βάση.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Kamsarmax, το ‘F. D. ISABELLA’ 82.191 DWT (2009 – Tsuneishi) αγοράστηκε από την Erasmus στα $ 9,2 εκ., το ‘LIBERTY DAWN’ 81.800 DWT (2013 – Namura), το οποίο ήταν σε Cold Lay up από τον Φεβρουάριο και το ‘LIBERTY DESTINY’ 81.800 DWT (2012 – Daewoo) αγοράστηκαν από την Thenamaris στα $ 12,4 εκ. το κάθε ένα, το ‘LIBERTY DESIRE’ 81.800 DWT (2013 – Daewoo) και το ‘LIBERTY DREAM’ 81.800 DWT (2012 – Daewoo) αγοράστηκαν από την Embiricos στα $ 12,4 εκ. το κάθε ένα.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Handy, το ‘AMALIENBORG’ 40.058 DWT (2004 – ShinA), IMO III, με Time Charter 5ετίας στα $ 14,000 την ημέρα πουλήθηκε στα $ 16 εκ.
✏ Στα Chemical, το ‘NOGOGINI’ 11.600 DWT (1996 – Fukuoka), έχει πουληθεί on subjects, στα $ 4 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον, βελτίωση των τιμών από τους Cash Buyers και αποδοχή των επιπέδων αυτών από τους End Buyers αλλά και έντονη ανησυχία για την αντοχή και διατήρηση των τιμών σε αυτά τα επίπεδα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της προηγούμενης εβδομάδας.
Η Ινδία, επέστρεψε δυναμικά στην αγορά με τις προσφερόμενες τιμές να κυμαίνονται σε ικανοποιητικά και σταθερά επίπεδα, λόγω και της σταθεροποίησης της ρουπίας στις 66+ προς το δολάριο και τις εγχώριες τιμές του σιδήρου οι οποίες έχουν ανοδική πορεία.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα αγοραστικό ράλι σε υψηλές τιμές σπέκουλας, όπως αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα, επέστρεψε και πάλι στην απραξία, καθώς ήρθε αντιμέτωπο με την δραματική πτώση των εγχώριων τιμών του σιδήρου κατά $ 40/LDT. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα κλεισίματα του προηγούμενου διαστήματος και ιδιαίτερα αυτά με option παράδοση Μπαγκλαντές ή τα “As Is” να καταλήγουν να πηγαίνουν στις ανταγωνίστριες αγορές.
Στο Πακιστάν, ή «ανεξέλεγκτη» αύξηση των τιμών κατά $ 50/LDT εντός των τελευταίων εβδομάδων, άρχισε να προκαλεί ανησυχίες με αποτέλεσμα ο Οργανισμός Pakistan Shipbrokers Association, να επιβάλλει, όπως έχει ξαναγίνει και στο παρελθόν, την δημιουργία ενός Καρτέλ με στόχο τον έλεγχο των τιμών, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι τιμές να διορθώσουν περίπου κατά $ 20/LDT.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Λόγω των αργιών για το καθολικό Πάσχα και την έλλειψη ακριβείς στοιχείων για τον όγκο των διαλύσεων, αυτή την εβδομάδα δεν θα δημοσιεύσουμε τα αντίστοιχα νούμερα για τον όγκο των διαλύσεων συνολικά αλλά και ανά κλάδο.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 255 - $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 - $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 - $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 140 - $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr