Από το 2008, η ευρωπαϊκή αγορά της κρουαζιέρας έχει αυξηθεί εντυπωσιακά κατά 49%, αποδεικνύοντας τόσο την ανθεκτικότητα του κλάδου της κρουαζιέρας στην οικονομική ύφεση, όσο και την αξία που παρέχεται από τις διακοπές με κρουαζιέρα. Αυτό ισοδυναμεί με ένα μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 6%, για τα τελευταία επτά χρόνια. Πράγματι, σύμφωνα με έρευνα του κλάδου, από το 2004 έως το 2014, οι διακοπές με κρουαζιερόπλοιο σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν γίνει πιο δημοφιλείς από ότι οι διακοπές στη στεριά με ένα περιθώριο μεγαλύτερο από 20 τοις εκατό. 1
Στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κρουαζιέρας Seatrade, που λαμβάνει χώρα αυτήν την εβδομάδα στο Fort Lauderdale (Φλόριντα, ΗΠΑ), ο κος Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, ανέφερε σχετικά: «Τα στοιχεία που δημοσιεύονται σήμερα επιβεβαιώνουν την εξαιρετική παρουσία του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Η κρουαζιέρα αποτελεί μια ιδανική επιλογή διακοπών και κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποιούν τη μεγάλη αξία και τις εκπληκτικές εμπειρίες που προσφέρονται από τις διακοπές με κρουαζιερόπλοιο. Αυτό μας βοηθά να αναδειχθούμε ως η πιο ελκυστική επιλογή για διακοπές. Ως νέος κλάδος που αντιπροσωπεύει ένα μικρό ποσοστό των συνολικών ταξιδιών διακοπών, οι ευκαιρίες μας για να αναπτυχθούμε στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως, είναι σχεδόν απεριόριστες.» Τέλος, o κος Αναστασιάδης ανέφερε σχετικά με την ελληνική αγορά κρουαζιέρας: «Ευελπιστούμε ότι σταδιακά και η ελληνική αγορά θα επανέλθει στους ρυθμούς ανάπτυξης αφού σταθεροποιηθεί η πολιτικό-οικονομική κατάσταση της χώρας μας».
«Ενώ ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι έτοιμος να συνεχίσει να επεκτείνεται στην Ευρώπη, αντιμετωπίζουμε μια σειρά από κοινές προκλήσεις που καλούμαστε να υπερβούμε, ώστε να βεβαιωθούμε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας θα συνεχίσει απρόσκοπτα την πορεία του», δήλωσε o κος Pierfrancesco Vago, Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises και Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης. «Για να διασφαλιστεί η μελλοντική ανάπτυξη καλούμε τους Ευρωπαϊκούς φορείς χάραξης πολιτικής να συνεχίσουν να εργάζονται προς την κατεύθυνση ενός πιο φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Χρειαζόμαστε ιδιαίτερα την υποστήριξή τους για τη μεταρρύθμιση του ισχύοντος Ευρωπαϊκού κώδικα VISA, έτσι ώστε να ενθαρρύνουμε περισσότερους ξένους τουρίστες να επισκεφθούν την Ευρώπη. Ο τομέας της κρουαζιέρας χρειάζεται επίσης μια πιο συνεπή εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και μεταρρυθμιστικές ενέργειες για τα λιμάνια σε όλη την ήπειρο, προκειμένου να αποφευχθεί η δημιουργία λειτουργικών εμποδίων στα ευρωπαϊκά ύδατα».
Η ελληνική αγορά κρουαζιέρας εξακολουθεί να λειτουργεί υπό την πίεση των δημόσιων οικονομικών της χώρας και τα μέτρα λιτότητας που έχουν εισαχθεί στο πλαίσιο των πακέτων διάσωσης της ΕΕ. O κλάδος σημείωσε πτώση κατά 14% το 2015 με τους επιβάτες να ανέρχονται σε λιγότερους από 16.000. Το 90% του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αφορά προσεγγίσεις σε προορισμούς κυρίως στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Αυτή είναι μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια λόγω του συγκριτικά υψηλότερου κόστους αντίστοιχων δρομολογίων από μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, παγκοσμίως.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr