Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 315 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 207 μονάδες με $ 2,642 την ημέρα, BPI στις 355 μονάδες στα $ 2,844 την ημέρα, BSI στις 286 μονάδες στα $ 2,995 την ημέρα και BHSI στις 198 μονάδες, στα $ 2,930 την ημέρα.
Σε προηγούμενες αναλύσεις, η Moundreas, είχε επισημάνει πως συγκριτικά με το 2015 η φετινή χρονιά θα είναι πιο επιβαρυμένη από πλευράς αύξησης του τονάζ και η μόνη αντίρροπη δύναμη στην αύξηση θα είναι ο αριθμός των διαλύσεων που θα λάβει χώρα εντός του έτους.
Μέχρι στιγμής πάντως, η κυκλικότητα στον τομέα των παραδόσεων που θέλει τις παραδόσεις να είναι αυξημένες στην αρχή του κάθε έτους, ήδη έχει αρχίσει και επιβεβαιώνεται, καθώς τον Ιανουάριο έπεσαν στο νερό 7,2 εκ. DWΤ πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, αριθμός ο οποίος είναι διπλάσιος από τον μηνιαίο μέσο όρο των παραδόσεων του 2015. Η αντίρροπη δύναμη, οι διαλύσεις, ήταν αυτές που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο τον Ιανουάριο, καθώς έφτασαν στα υψηλά επίπεδα των 4,6 εκ. DWT, τον υψηλότερο αριθμό από τον Απρίλιο του 2015, όπου ο αριθμός των διαλύσεων έφτασε τους 5,6 εκ. DWT. Συμπερασματικά, η καθαρή αύξηση του στόλου τον Ιανουάριο έκλεισε στους 2,6 εκ. DWT.
Με μία εντελώς απλοϊκή αναγωγή από τα ανωτέρω νούμερα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι για το 2016 το καθαρό συνολικό νούμερο της αύξησης του τονάζ θα κυμανθεί στους 31,2 εκ. DWT, χωρίς όμως να έχουμε συμπεριλάβει τον άγνωστο Χ, που είναι οι ακυρώσεις/μετακυλήσεις. Αν υποθέσουμε ότι η επιθυμητή αύξηση του στόλου για φέτος θα είναι να κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με του 2015, ποσοστό 2,5% ή 19 εκ. DWT, τότε ο άγνωστος Χ των ακυρώσεων/μετακυλήσεων, θα πρέπει να κλείσει στο 39% ή 12,2 εκ. DWT, της καθαρής αύξησης του τονάζ των 31,2 εκ. DWT
Σε μία πρόσφατη δημοσίευση της αναφορικά με τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, η Deutsche Bank, εμφανίζεται απαισιόδοξη για την πορεία της αγοράς σημειώνοντας ότι ακόμη δεν έχουμε βιώσει το χαμηλότερο της σημείο. Χαρακτηριστικά αναφέρει αυτό που και εμείς έντονα έχουμε τονίσει εδώ και πολύ καιρό, ότι η σημαντική υποχώρηση των ναύλων τον προηγούμενο μήνα θεωρήθηκε από πολλούς απλά ως το αποτέλεσμα της υπερβολικής προσφοράς, αγνοώντας όμως την ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στο Παγκόσμιο εμπόριο και που είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας στην παρούσα φάση, χωρίς όμως να υποβαθμίζει και τον παράγοντα της υπέρ-προσφοράς.
Η Τράπεζα, κάνει ιδιαίτερη μνεία στον άγνωστο Χ των ακυρώσεων/μετακυλήσεων, επισημαίνοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών είναι στα Κινεζικά ναυπηγεία όπου τα Payments Terms είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για τους πλοιοκτήτες παρέχοντας τους έτσι την δυνατότητα να προχωρήσουν σε ακυρώσεις παραγγελιών, αλλά ενώ έχουν υπάρξει μερικά παραδείγματα ακυρώσεων, αυτά είναι πολύ λίγα και μεμονωμένα. Χαρακτηριστικά αναφέρει, ότι βάσει του Orderbook, 360 πλοία άνω των 60,000 DWT ή 37 εκ. DWT, είναι υπό παραγγελία στα Κινεζικά ναυπηγεία εκ των οποίων το 80% αναμένεται να παραδοθεί φέτος, μειώνοντας σημαντικά τα περιθώρια ακυρώσεων, επιδεινώνοντας περεταίρω την εικόνα της αγοράς και θεωρώντας σαν λύση την απόσυρση/διάλυση πλοίων.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘KOHYOHSAN’ 172.564 DWT (2001 – NKK), πουλήθηκε στα $ 5 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘CYMBERLINE’ 73.060 DWT (2001 – Sumitomo) αγοράστηκαν από Κινέζους στα $ 3.5 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘ANNE KJERSTI’ 53.000 DWT (2012 – Ha Long) πουλήθηκε στα $ 6.3 εκ. περίπου.
✏ Στα Handymax/Handysize, το ‘STOVE TRADITION’ 46.223 DWT (1998 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 3.5 εκ. και το ‘OCEAN KITE’ 37.187 DWT (2012 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα $ 8.5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘OCEAN MARE’ 106.054 DWT (2006 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε στα $ 27 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η «Κάθοδος των Capes» συνεχίζεται ακάθεκτη καθώς από τις αρχές του χρόνου 25 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και αν συνεχίσουν με αυτό το ρυθμό, όπως όλα δείχνουν, για το 2016 ενδεχομένως να ξεπεράσουν και τον συνολικό περυσινό αριθμό όπου διαλύθηκαν 96. Ταυτόχρονα η συνεχιζόμενη μεγάλη προσφορά οδηγεί τις τιμές σε πτωτική πορεία και σε συνδυασμό με την πληρότητα των διαλυτηρίων η αγορά πλέον ορίζεται από τους End Buyers σε όλα τα επίπεδα.
Η Ινδία, η οποία έχει «χρεωθεί» τα περισσότερα κλεισίματα από τις αρχές του χρόνου, έχει αρχίσει και μειώνει το αγοραστικό ενδιαφέρον λόγω της κατάθεσης του προϋπολογισμού στο τέλος του μήνα, όπως επίσης και λόγω ότι οι τιμές του σιδήρου έπεσαν κατά $ 20/LDT ενώ η ρουπία βρίσκεται πάνω από 68 προς το δολάριο, στοιχεία που υποδηλώνουν περεταίρω διόρθωση των τιμών.
Στο Μπαγκλαντές, οι φερέγγυοι End Buyers, έχουν καλύψει τις ανάγκες του και έχουν βγει στην αγορά πλέον οι όχι και τόσο φερέγγυοι και γι’ αυτό συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή στους πλοιοκτήτες στην σύναψη συμφωνίας.
Το Πακιστάν, αν και είναι διατεθειμένο να αγοράσει, το κάνει πολύ επιλεκτικά, καθώς είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικό για την πορεία των τιμών και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ινδία εν όψει και της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,817,499 DWT περίπου, εκ των οποίων το 100% (1,611,170 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, εκ των οποίων 2 Ore Carriers και 4 Capes, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 225 - $ 255 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 220 - $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 220 - $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 110 - $ 120 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
G. MOUNDREAS & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr