Την Παρασκευή 09 Οκτωβρίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 809 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1.549 μονάδες με $ 10,714 την ημέρα, BPI στις 761 μονάδες στα $ 6,102 την ημέρα, BSI στις 669 μονάδες στα $ 6,995 την ημέρα και BHSI στις 380 μονάδες, στα $ 5,506 την ημέρα.
Την αντίστοιχη ημερομηνία του προηγούμενου έτους, δηλαδή στις 09 Οκτωβρίου του 2014, ο BDI ήταν κατά 165 μονάδες υψηλότερος, στις 974 μονάδες με τα Capes (BCI) και τα Panamax (BPI) να βρίσκονται grosso modo στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά, αλλά τα Supramax (BSI) και τα Handysize (BHSI) να είναι σε καλύτερη θέση τότε, κατά 311 και 140 μονάδες αντίστοιχα. Σε επίπεδο μέσου όρου ημερησίων εσόδων τα Supramax και τα Handysize ακριβώς πριν ένα χρόνο ήταν υψηλότερα κατά $ 3,155 και $ 2,094 αντίστοιχα.
Όπως προαναφέραμε, ιστορικά το τελευταίο διάστημα του έτους η πορεία της ναυλαγοράς παρουσιάζει ανοδική πορεία. Ανατρέχοντας στα πρόσφατα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς διαπιστώνουμε ότι ακριβώς μετά τα μέσα Οκτωβρίου όντως ο BDI άρχισε να έχει θετική τροχιά, «σπάζοντας» το φράγμα των 1,000 μονάδων στις 21 Οκτωβρίου για να φτάσει στο υψηλό των 1,484 μονάδων στις 04 Νοεμβρίου και μετά να αρχίσει την καθοδική πορεία, αλλά παραμένοντας σε επίπεδα άνω των 1,000 μονάδων, όπου μετά από ένα μήνα και συγκεκριμένα στις 05 Δεκεμβρίου του 2014, έπεσε κάτω από τις 1,000 μονάδες συνεχίζοντας την πτωτική πορεία για να φτάσει στις 18 Φεβρουαρίου να κλείσει στο ιστορικό χαμηλό των 509 μονάδων.
Λογικά και βάσει των δεδομένων, που αναφέρουν ότι η προσφορά των πλοίων στα τέλη του έτους θα παραμείνει αμετάβλητη, αναμένεται η πορεία του BDI να παρουσιάσει θετικό πρόσημο το επόμενο διάστημα καθώς, αν επαναληφθεί η ιστορικότητα και κυκλικότητα, αναμένεται να υπάρξει αύξηση της ζήτησης τόσο σε Iron Ore αλλά και σε Coal.
Αναφορικά με τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα, σύμφωνα με την BIMCO, εκτιμάται ότι η αύξηση της προσφοράς από Αυστραλία και Βραζιλία, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές του μεταλλεύματος, θα αντικαταστήσει την εγχώρια παραγωγή Iron Ore, η οποία εκτός από χαμηλότερης ποιότητας είναι και πιο ακριβή, με αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών και την βελτίωση της ναυλαγοράς. Όπως εκτιμά η BIMCO, ενδεχομένως η μηνιαία αύξηση των εισαγωγών να φτάσει και τους 20 εκ. τόνους, δηλαδή 240 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Αν η αύξηση αυτή επαληθευθεί και με την προϋπόθεση ότι τα ποσοστά εξαγωγών μεταξύ Αυστραλίας και Βραζιλίας θα διατηρηθούν στα τρέχοντα επίπεδα του 75% και 25% αντίστοιχα, τότε περίπου 155 Capes θα χρειαστούν για να καλύψουν πλεονάζουσα ζήτηση. Να σημειώσουμε ότι τον προηγούμενο χρόνο η Αυστραλία κάλυψε το 90% της αύξησης των εισαγωγών από την Κίνα και για αυτό το λόγο η Vale από την Βραζιλία έχει μπει σε αυτή τη λογική αύξησης της παραγωγής ώστε να μπορέσει να κερδίσει και αυτή επιπλέον μερίδιο αγοράς.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Mini Capes, το ‘CHIARA’ 114.248 DWT (2011 – New Century) πουλήθηκε στα $ 13 εκ. περίπου
✏ Στα Panamax, το ‘AMARANTHA’ 76.598 DWT (2005 – Imabari) με χαρτιά περασμένα τον Ιούλιο αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,3 εκ. και το ‘NEW AGILITY’ 76.623 DWT (2001 – Imabari)
πουλήθηκε στα $ 6,3 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘HUI AN’ 45.428 DWT (1977 – Oshima) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 3,7 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘SINFONIA’ 33.174 DWT (2010 – Kanda) πουλήθηκε στα $ 10,9 εκ., το ‘MATSUSHIMA BAY’ 33.158 DWT (2011 – Kanda) πουλήθηκε στα $ 11,5 εκ. και το ‘CS SACHA’ 28.378 DWT (2001 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 5 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MRs, το ‘GENMAR COMPANION’ 47.094 (2004 – Onomichi), Pump Room Type, πουλήθηκε στα $ 17,4 εκ. περίπου.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Το τοπίο συνεχίζει και παραμένει το ίδιο στις αγορές των διαλύσεων με κύρια χαρακτηριστικά τις χαμηλές προσφερόμενες τιμές με τις «ανεξέλεγκτες» εξαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα να είναι ο πρωταρχικός λόγος και χωρίς ακόμη να έχει ληφθεί καμία ουσιαστική δράση από καμία χώρα προς «αναχαίτιση» της κατάστασης. Σαν αποτέλεσμα, ενώ έχουμε εισέλθει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι είναι από τα καλύτερα τρίμηνα, η αγορά δεν δείχνει κανένα σημάδι ενδιαφέροντος και ο αριθμός των διαλύσεων είναι από ελάχιστος έως ανύπαρκτος.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία ενισχύθηκε περίπου κατά 5% και βρίσκεται κάτω από τις 65 προς το δολάριο, οι προσφερόμενες τιμές συνέχισαν να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers ενώ οι τράπεζες όχι μόνο δεν ανοίγουν LCs αλλά συνεχίζουν και προχωρούν σε κατασχέσεις.
Το Μπαγκλαντές, ήταν η μόνη αγορά που έδειξε κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, αγοράζοντας κάποια πλοία μεγαλύτερου τονάζ σε τιμές πάνω από την αγορά, αλλά εικάζεται ότι σύντομα οι τιμές θα διορθώσουν και πάλι πτωτικά αφήνοντας υπόνοιες ότι για τα πλοία που αγοράστηκαν θα υπάρξουν επαναδιαπραγματεύσεις.
Το Πακιστάν, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, παρακολουθεί της εξελίξεις και την αγοραστική συμπεριφορά της Ινδίας και ανάλογα πράττει, όπερ και σημαίνει ότι απέχει από την αγορά όσο και η Ινδία δεν δείχνει κινητικότητα.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών καλά κρατεί και μάλιστα ανανεώθηκε η διάρκεια του μέχρι τα τέλη του 2017, σύμφωνα με πληροφορίες που ανακοινώθηκαν από την Ινδία και συγκεκριμένα από το Indian Ship Recycling Committee.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 653,925 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (616,297 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου (2 Capes και 1 Ore Carrier), το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (37,628 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 - $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 - $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
Πηγή: G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr