Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ συνολικά στον κλάδο οι ζημιές φθάνουν τα 850 εκατομμύρια ευρώ ενώ μόνο το 2012 ανήλθαν στα 200 εκατομμύρια. Μάλιστα για να καλυφθούν απαιτείται αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 40% το 2013! Ωστόσο, όπως σημείωσε, οι προοπτικές δεν είναι καθόλου καλές για την καλοκαιρινή περίοδο, καθώς μετά τον Σεπτέμβριο έχουν αποσυρθεί πλοία, έχουν διακοπεί γραμμές και υπάρχουν έντονα προβλήματα επαναδρομολόγησης πλοίων.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ τόνισε ότι χρειάζονται συντονισμένες προσπάθειες από την κυβέρνηση σε πολλούς τομείς, με κύριο στόχο να αντιμετωπιστεί το κόστος λειτουργία των πλοίων. Σημειώνεται πως ειδικά τα καύσιμα αποτελούν βασικό «βραχνά», καθώς τα πλοία καταναλώνουν εάν εκατομμύριο τόνους καυσίμων ετησίως.
Ανάσα σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοΐας θα μπορούσε να αποτελέσει η μείωση του ΦΠΑ, κατ΄ αντιστοιχία με ό,τι ισχύει στα ξενοδοχεία, και των φόρων που σχετίζονται με την εστίαση ΕΦΚΟΠ κλπ, ώστε να διευκολυνθεί η ρευστότητα στις εταιρίες. «Άλλος τρόπος δεν υπάρχει καθώς οι τράπεζες κρατούν τις κάνουλες της χρηματοδότησης κλειστές» σημειώνει στο Reporter.gr στέλεχος της ακτοπλοΐας σε σχέση με την επιδιωκόμενη μείωση του ΦΠΑ.
Επιπλέον, ο κ. Σακέλλης ζήτησε η ακτοπλοΐα να απογαλακτιστεί από το κράτος «Αν τα χρήματα που στοιχίζει ο ΟΣΕ στον κρατικό προϋπολογισμό τα έδιναν στην ακτοπλοΐα όχι μόνο θα ταξίδευαν δωρεάν οι επιβάτες και τα οχήματα αλλά θα έπαιρνε ο κάθε επιβάτης επτά ευρώ ως επιδότηση» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ. Με αυτό τον εύγλωττο τρόπο θέλησε να δώσει την εικόνα του μεταφορικού ισοδύναμου (κόστος διαδρομών σε θάλασσα και στεριά) που ισχύσει στην Ελλάδα.
Το μεταφορικό ισοδύναμο οφείλει να διαμορφώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε το χιλιομετρικό κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων να μην υπερβαίνει το αντίστοιχο του τρένου. Μάλιστα προκύπτει ως υποχρέωση από το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο, καθώς υποχρεώνει την εξουσία να παρέχει δημόσιες υπηρεσίες ισοδύναμα στους πολίτες της επικρατείας της.
Επίσης κατέκρινε το σύστημα των υποχρεωτικών εκπτώσεων επισημαίνοντας ότι «κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για τα σούπερ μάρκετ αλλά υποχρεωτικό για την ακτοπλοία» και προσέθεσε: «Οι εταιρείες αντιμετωπίζονται ως δημόσιες όταν πρόκειται να μπουν υποχρεώσεις και σαν ιδιωτικές όταν αφορά επίλυση των προβλημάτων».
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλης «με την τοποθέτησή του μάλλον απογοήτευσε τους ακτοπλόους. Σημείωσε ότι υπάρχει μικρό περιθώριο ελιγμών, ενώ απέκλεισε την πρόταση του Μιχάλη Σακέλλη για αναπροσδιορισμό της πολιτικής που αναφέρεται στο κόστος των καυσίμων για την επιβατηγό ναυτιλία λέγοντας ότι αυτό θα έρθει σε ευθεία σύγκρουση με τις κοινοτικές επιταγές.
Ωστόσο άφησε ανοιχτό το παράθυρο της προσπάθειας ώστε μέσα από αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων να υπάρξει κάποια βελτίωση … την οποία εναπόθεσε στο μέλλον.