Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Είναι ενδεικτικό ότι όλες οι μεγάλες εταιρίες «μπαίνουν μέσα», για άλλη μια χρονιά. Έτσι, τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν μειωμένες ζημιές μετά από Φόρους σε 14,81 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 26,45 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι ενοποιημένες πωλήσεις διαμορφώθηκαν το ίδιο διάστημα στα 207,16 εκατ. ευρώ έναντι 203,02 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2011. Για την ΑΝΕΚ, τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για το εννεάμηνο του 2012 ανήλθαν σε ζημιές ευρώ 14,7 εκατ. έναντι ευρώ 1,0 εκατ. το εννεάμηνο του 2011, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους ευρώ 15,3 εκατ. έναντι ευρώ 1,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Αντίστοιχα τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan Lines μετά από φόρους το εννεάμηνο του 2012 διαμορφώθηκαν σε -19,94 εκατ. €.
Στο φόντο των εξελίξεων αυτών κι εν όψει του ανασχεδιασμού του ακτοπλοϊκού χάρτη προσπαθούν να κερδίσουν, ό,τι μπορούν από την περιοριζόμενη κίνηση.
Η Attica προφέρει εκπτώσεις από 10% έως 25%, ανάλογα με την επιλογή (αγορά με εισιτήριο επιστροφής, κοινός κωδικός για τετράκλινη καμπίνα κτλ), ενώ προσφέρει κι ένα πρόγραμμα επιβράβευσης με συλλογή πόντων σε όλα τα καταστήματα κι επιχειρήσεις του Ομίλου της MIG.
Η ΑΝΕΚ, που έχει κοινοπραξία με την Superfast της Attica, προσφέρει εκπτώσεις για την Αδριατική, που ξεκινούν από 10% και φτάνoυν το 30%, ενώ στο εσωτερικό πέρα από τις φοιτητικές εκπτώσεις 50%, προσφέρει εκπτώσεις 20% στα μετ΄ επιστροφής εισιτήρια, είτε ένα ένα δυναμικό πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών.
Η Minoan του Ομίλου Grimaldi, προσφέρει εκπτώσεις 30% στα μετ΄ επιστροφής εισιτήρια στους πλόες της Αδριατικής, ενώ στο εσωτερικό προσφέρει εκπτώσεις 25% στην κράτηση με κοινό κωδικό σε τετράκλινη καμπίνα, αλλά και πρόγραμμα επιβράβευσης συχνών επιβατών.
Στο πλαίσιο, του ανταγωνισμού αυτού, η NEL LINES ανακοίνωσε μειωμένες τιμές από Πειραιά προς Χίο με 31 ευρώ το άτομο στην οικονομική θέση ενώ προς Μυτιλήνη σε οικονομική θέση με 34 ευρώ το άτομο. Για τις καμπίνες οι τιμές που ξεκινούν από 43 ευρώ. Για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα οι τιμές ξεκινούν από 50 ευρώ και για τους δύο προορισμούς.
Ωστόσο, παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς στον Πειραιά εκφράζουν τον προβληματισμό τους για το μέλλον, τονίζοντας ότι παρά τις προσφορές η περιορισμένη εμπορευματική κίνηση, λόγω της ύφεσης, προς τη νησιωτική χώρα αλλά κι η οικονομική δυσπραγία θα περιορίσει στο ελάχιστο τις μετακινήσεις.
Με τα δεδομένα αυτά όλοι αναμένεται να προχωρήσουν σε ανασχεδιασμό δρομολογίων. Η Attica αναμένεται από 1/12 να «δέσει» το Blue Star Ithaki, με κάλυψη της σύνδεσης της Τήνου και της Μυκόνου τους επόμενους μήνες από τη Ραφήνα και της Σύρου με το Paros με δρομολόγιο Σύρο – Πάρο - Νάξο.
Επίσης, το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει τη γραμμή Πειραιάς-Χίο-Μυτιλήνη, μετά από 40 χρόνια παραδοσιακής παρουσίας -από το 1972-, αφού όμως πρώτα εγκριθεί η δρομολόγηση του πλοίου «Εuropean Express», της θυγατρικής της εταιρείας, C Link Ferries, στον μειοδοτικό διαγωνισμό του υπουργείου Ναυτιλίας για τα Δωδεκάνησα, εξετάζει η Nαυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου.
Στελέχη της NEL, ανέφεραν, ότι η εταιρεία έχει ξεκινήσει ήδη μια πολιτική ναύλωσης πλοίων και ταχυπλόων της, σε γραμμές του εξωτερικού.
Σημειώνεται ότι στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή η NEL με το πλοίο «Εuropean Express», η Hellenic Seaways με το «Νήσος Χίος» και η Attica Group με το «Blue Star Patmos».