Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ωστόσο δεν αναμένονται άμεσα αποτελέσματα, καθώς οι ακτοπλόοι τηρούν στάση αναμονής για το νέο θεσμικό πλαίσιο που αναμένεται (νέος δρομολογιακός χάρτης, ελάχιστη διάρκεια δρομολόγησης, ευελιξία στη στελέχωση των πληρωμάτων).
Για την ΠΝΟ πρώτο θέμα αποτελεί η υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας για τα πλοία της Αδριατικής, που είναι η ίδια από το 2010, αλλά και για τις εσωτερικές γραμμές του Αιγαίου, που είναι από το 2011.
Το κλίμα στην ακτοπλοΐα είναι βαρύ, καθώς τόσο το ψαλίδι, κατά 15 εκατομμύρια ευρώ των επιδοτήσεων, στις άγονες γραμμές (που θα φτάσουν το 2013 τα 85 εκατ.), όσο και οι ζημίες που καταγράφουν οι εταιρίες εντείνουν τα αδιέξοδα. Από την ΠΝΟ γίνεται λόγος για μη καταβολή αυξήσεων από τις προηγούμενες συμβάσεις, καθυστερήσεις στην καταβολή δεδουλευμένων, που φθάνουν έως και τους τρεις μήνες, αλλά και συνεχή ελαστικοποίηση της αγοράς εργασίας. Στον αντίποδα οι ακτοπλόοι, λόγω του κόστους καυσίμων, αλλά και του θεσμικού πλαισίου, που ακόμα να αναθεωρηθεί (χρόνος και τρόπος δρομολόγησης πλοίων κτλ), αντιμετωπίζουν, όπως σημειώνουν, «δυσθεώρητο λειτουργικό κόστος», που οδηγεί σε ασφυξία. Πρόσφατα μάλιστα κατέθεσαν αίτημα στο διοικητικό συμβούλιο του ΝΑΤ να πληρώνουν τις ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλοντας το 20% και το υπόλοιπο σε δώδεκα μηνιαίες δόσεις.
Το αίτημα απορρίφθηκε από διοικητικό συμβούλιο του ΝΑΤ , με το σκεπτικό ότι οποιαδήποτε νέα ρύθμιση θα οδηγούσε ύστερα από λίγο στην υποβολή και νέου αιτήματος, με αποτέλεσμα το ταμείο να μην μπορεί αργότερα να διαχειριστεί την κατάσταση φθάνοντας σε πλήρες αδιέξοδο.
Για την ΠΝΟ πρώτο θέμα αποτελεί η υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας για τα πλοία της Αδριατικής, που είναι η ίδια από το 2010, αλλά και για τις εσωτερικές γραμμές του Αιγαίου, που είναι από το 2011.
Το κλίμα στην ακτοπλοΐα είναι βαρύ, καθώς τόσο το ψαλίδι, κατά 15 εκατομμύρια ευρώ των επιδοτήσεων, στις άγονες γραμμές (που θα φτάσουν το 2013 τα 85 εκατ.), όσο και οι ζημίες που καταγράφουν οι εταιρίες εντείνουν τα αδιέξοδα. Από την ΠΝΟ γίνεται λόγος για μη καταβολή αυξήσεων από τις προηγούμενες συμβάσεις, καθυστερήσεις στην καταβολή δεδουλευμένων, που φθάνουν έως και τους τρεις μήνες, αλλά και συνεχή ελαστικοποίηση της αγοράς εργασίας. Στον αντίποδα οι ακτοπλόοι, λόγω του κόστους καυσίμων, αλλά και του θεσμικού πλαισίου, που ακόμα να αναθεωρηθεί (χρόνος και τρόπος δρομολόγησης πλοίων κτλ), αντιμετωπίζουν, όπως σημειώνουν, «δυσθεώρητο λειτουργικό κόστος», που οδηγεί σε ασφυξία. Πρόσφατα μάλιστα κατέθεσαν αίτημα στο διοικητικό συμβούλιο του ΝΑΤ να πληρώνουν τις ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλοντας το 20% και το υπόλοιπο σε δώδεκα μηνιαίες δόσεις.
Το αίτημα απορρίφθηκε από διοικητικό συμβούλιο του ΝΑΤ , με το σκεπτικό ότι οποιαδήποτε νέα ρύθμιση θα οδηγούσε ύστερα από λίγο στην υποβολή και νέου αιτήματος, με αποτέλεσμα το ταμείο να μην μπορεί αργότερα να διαχειριστεί την κατάσταση φθάνοντας σε πλήρες αδιέξοδο.
Την επομένη, πάντως, της συνάντησης με τη ΠΝΟ, θα συνεδριάσει το ΔΣ του ΣΕΕΝ για να αξιολογήσει τα αποτελέσματα των συζητήσεων με τους συνδικαλιστές και γενικότερα την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της ακτοπλοΐας.