Δεν βλέπει μαζικό «δέσιμο» φορτηγών η Bimco, σύμφωνα με σημείωμα της, στο οποίο επισημαίνει ότι άλλο ο «ζεστός» παροπλισμός, έως και τρεις μήνες, άλλο ο «χλιαρός» έως και δώδεκα μήνες, και άλλο ο «ψυχρός» ως και πέντε χρόνια. Ειδικά για τα φορτηγά, σημειώνει πως στη μεγάλη κρίση του 83 μόνο το 4% του παγκόσμιου στόλου είχε παροπλισθεί, ενώ για το πρώτο τρίμηνο του 2010 μόνο 39 παροπλισμοί είναι καταγεγραμμένοι.Δεν θα δούμε, με τίποτα τα 500 παροπλισμένα container των αρχών του 2009, επισημάινεται χαρακτηριστικά
Επισημαίνει ακόμη ότι πολλοί πλοιοκτήτες προτιμούν είτε να επανατοποθετήσουν τα πλοία τους σε πιο ενεργητικές αγορές, είτε να τα αποσύρουν προσωρινά για να περάσουν τις καθιερωμένες επιθεωρήσεις είτε ακόμη και να επισκευάσουν παλαιότερες ζημιές που παρέμεναν σε εκκρεμότητα. Επίσης επισημαίνει πως ένας επιπλέον λόγος που είναι επιφυλακτικοί απέναντι στον παροπλισμό, είναι τα υψηλά έξοδα επανεργοποίησης του ενός πλοίου.
Το πρόβλημα ωστόσο εντοπίζεται στα Capesize, όπου ο στόλος έχει αυξηθεί κατά 10% φέτος την ώρα που η Κίνα περιόρισε τις εισαγωγές της. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις και εάν συνεχιστεί η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς πλοίων και ζήτησης φορτίων iron τότε μπορεί να δούμε ως και 50 Capes να παροπλίζονται προσωρινά μέχρι να εξομαλυνθεί η κατάσταση στον κλάδο. .
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr