Ναύλοι
Στα δεξαμενόπλοια, ο μέσος όρος ναύλου του Ιανουαρίου μέχρι τώρα για τα VLCC διαμορφώνεται στα 41.507 δολάρια από 32.009. Για τα Suezmax ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώνεται στα 46.864 δολάρια από 28.211 ενώ στα Aframax ο μέσος ημερήσιος ναύλος είναι 28536 από 15.483 Στα προϊόντα πετρελαίου για τα μεν καθαρά MR ο ναύλος διαμορφώνεται στα 12.020 από 7.697 ενώ στα handy στα 16.771 από 8.737. Στα μη καθαρά φορτία ο μέσος ναύλος από τις αρχές του 2010 ανήλθε στα 15.665 δολάρια από 12.732.
Στο κλάδο των φορτηγών η εικόνα επίσης είναι βελτιωμένη αν και για Capes παρατηρείται κάμψη που ωστόσο εκτιμάται ότι είναι παροδική Για τα δεκαετή Capesize, o μέσος ναύλος υπολογίζεται στα 36.840 από 39.094 ενώ για τα εικοσαετή 90 του 2000, ο ναύλος διαμορφώνεται στα 33.020 από 34.147.
Στα φορτηγά τύπου panamax ο μέσος ημερήσιος ναύλος από όλες τις διαδρομές για τα δωδεκαετή διαμορφώνεται στα 24.834 από 15.089 και για προ του 1990 στα 22.230 από 13.176 δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα στάρια ( Supramax) διαμορφώνεται στα 39952 από 26.989
Εκεί που η εικόνα παραμένει άκρως απογοητευτική στα Containers μικρής και μεσαίας χωρητικότητας. O μέσος ημερήσιος ναύλος για τα μικρά feeder διαμορφώνεται στα 3.400 δολάρια σχεδόν αμετάβλητος με αυτόν του 2009. Αντίθετα σε όλες τις άλλες κατηγορίες παρατηρείται , Feedermax, Handy 1000-1700 teu, Sub Panamax 2000-2750 teu και Panamax 3500 teu οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει κατά 50 περίπου δολάρια στο μέσο όρο παραμένοντας σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με τα panamax να βγάζουν μόλις 5.450 δολάρια την ημέρα καλύπτοντας ίσα ίσα τα λειτουργικά τους έξοδα.
Τιμές
Όσον αφορά τις τιμές των πλοίων αυτές έχουν υποχωρήσει αλλά δείχνουν να σταθεροποιούνται και ορισμένες κατηγορίες να κινούνται ανοδικά. Για τα νεότευκτα VLCC η τιμή διαμορφώνεται στα 98 εκ. δολ. όπως δηλαδή και το 2009. Για τα πενταετίας, η τιμή τσίμπησε στα 80 εκ. δολ από 79 εκ. για τα δεκαετίας στα 60 από 59 εκ. δολάρια και για τα δεκαπενταετίας παρέμειναν σταθερές στα 18.
Τα resale των Suezmax εκτιμάται πως παραμένουν σταθερά στα 70 εκ. δολ, για τα πενταετίας οι τιμές ανέβηκαν από στα 58 εκ από 56 και για τα δεκαετίας στα 44 εκ. από 43 εκ.
Στα Aframax τα resale αποτιμώνται στα 53, ενώ οι τιμές για τα πενταετίας, δεκαετίας και δεκαπενταετίας παραμένουν σταθερές στα 41 εκ, 24 εκ και 14 εκ. δολάρια αντίστοιχα.
Για τα Products των 65-70.000 Dwt οι τιμές αυξήθηκαν ελαφρά για τα πενταετίας στα 36 εκ. δολ από 35 εκ. και για τα δεκαετίας στα 23 εκ. από 22 εκ.
Για τα 45-47.000 Dwt οι τιμές επίσης τσίμπησαν σε όλες τις κατηγορίες. Για τα πενταετίας στα 24 εκ. από 23 εκ δολάρια, για τα δεκαετίας στα 17 εκ. από 15.5 εκ και για τα δεκαπενταετίας στα 11 εκ. από 10 εκ.
Στα φορτηγά ο μέσος όρος των τιμών παρέμεινε σχετικά αμετάβλητος. Τα Capesize πενταετίας εκτιμώνται στα 55 εκ. δολ, τα δεκαετίας στα 44, ενώ για τα δεκαπενταετίας η τιμή αυξήθηκε στα 29 εκ. από 27.5 που ήταν ο μέσος όρος του 2009. Στα panamax οι αποτιμήσεις των Clarksons θέλουν τα πενταετίας στα 36,3 εκ. δολ από 36 εκ. το 2009, και τα δεκαετίας σταθερά στα 27,5 εκ.
Στα Supramax οι τιμές αυξάνονται κατά στα μεν τριετίας στα 33 εκ. από 30 εκ. δολάρια και στα πενταετίας στα 30 εκ. δολ από 27 εκ. δολ.. Αυξημένες ελαφρά είναι και οι τιμές των Handymax Για τα δεκαετίας στα 22 εκ. δολ από 21 εκ και για τα δεκαπενταετίας στα 18 εκ. από 17 εκ. δολάρια.
Για τα Handysize οι τιμές για τα πενταετίας διαμορφώνονται στα 22 από 20,5 εκ. δολ, για τα δεκαετίας στα 18,5 εκ. δολ από 17 εκ. και για τα δεκαπενταετίας στα 14 εκ. από 12,5 εκ. δολάρια.
Τάκης Λαϊνάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr