Η αγορά δε στην οποία απευθύνονται είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς καταγράφει ένα μεγάλο τζίρο. Πιο συγκεκριμένα οι καθαρές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων το 2016 διαμορφώθηκαν σύμφωνα με εκτιμήσεις στα 18,6 δισεκατομμύρια ευρώ ,με περισσότερα από 9,3 δισεκατομμύρια ευρώ , δηλαδή το 50,05%, πωλήσεις να έχουν πραγματοποιηθεί από μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων κυρίως εξειδικευμένα (κρεοπωλεία, οπωροπωλεία , ιχθυοπωλεία κτλ). Αντίστοιχα το ποσοστό των οργανωμένων αλυσίδων διαμορφώθηκε στο 49,95% επί του συνόλου.
Σύμφωνα με την έρευνα και τη σχετική επεξεργασία που κάνει σε στοιχεία 38 επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ η οποία βασίζεται στους δείκτες που δημοσιεύει η ΕΛ.ΣΤΑΤ., σε δεδομένα της εταιρείας Nielsen, της έκδοσης του Πανοράματος των Σουπερμάρκετ 2017 και στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις των αλυσίδων σουπερμάρκετ το 2016, οι αλυσίδες εμφάνισαν πωλήσεις αξίας 7,90 δισ. ευρώ αυξημένες κατά 1,04 δισ. ευρώ ή 15,16% σε σχέση με τα 6,86 δισ. ευρώ του 2015.
Είναι ενδεικτικό ,σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, ότι οι μεγάλες αλυσίδες τροφίμων πραγματοποιούν πωλήσεις μικρότερες από το ½ του συνολικού τζίρου στο λιανεμπόριο τροφίμων παρά το γεγονός ότι το 2016 σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 15%.
Έτσι με δεομένη την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, σύμφωνα με την έρευνα, στην Ελλάδα τέσσερα στα δέκα καταστήματα τροφίμων συνεχίζουν στη χώρα μας να είναι ειδικευμένα σε ορισμένες κατηγόριες τροφίμων όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ για μεν είναι μόλις στο 23%. Στο μεταξύ και το ποσοστό κυριαρχίας στην αγορά των αλυσίδων σούπερ μάρκετ βρίσκεται στο 60% την ίδια ώρα που ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι στο 77% και στις ανεπτυγμένες αγορές των χωρών της Βόρειας Ευρώπης πλησιάζει ή και ξεπερνάει το 90%.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr