Ορόσημο για την εισαγωγή της MED στο χρηματιστηριακό ταμπλό αποτέλεσε η εξαγορά του 70% των μετοχών της από τον επενδυτικό όμιλο APEX Holdings του γνωστού εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενου επιχειρηματία, Λεωνίδα Ζησιάδη. Το deal ολοκληρώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, με τον κ. Ζησιάδη να αναλαμβάνει τα καθήκοντα του CEO. Η APEX λειτουργεί ως επενδυτικός βραχίονας για μια σειρά επιχειρήσεων με κύρια εστίαση στο real estate, τον τουρισμό και τα boutique ξενοδοχεία. Προσφέρει επίσης εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες συγχωνεύσεων και εξαγορών (M&A), διεκπεραιώνοντας εντολές αγοράς ή πώλησης για πολλούς διεθνείς πελάτες. Σημειώνεται ότι την Παρασκευή ο κ. Ζησιάδης, όντας ο… πρωτομάστορας της εισόδου της MED στην ΕΝ.Α. PLUS, θα είναι αυτός που θα χτυπήσει το παραδοσιακό καμπανάκι στο Χρηματιστήριο Αθηνών, κηρύσσοντας την έναρξη της συνεδρίασης.
Ποια είναι η MED
Η MED Α.Β.Ε.Ε. δραστηριοποιείται στον κλάδο του ρουχισμού. Συγκεκριμένα, σχεδιάζει, παράγει και εμπορεύεται γυναικεία και ανδρικά εσώρουχα, μαγιό, πιτζάμες και αξεσουάρ (πετσέτες, παντόφλες, κ.λπ.) με το εμπορικό σήμα «MED» μέσω δικών της καταστημάτων, μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, καθώς και μέσω της χονδρικής πώλησης των προϊόντων της σε τρίτους. Ιδρύθηκε το 1991, με τη δημιουργία μονάδας παραγωγής στη Θεσσαλονίκη και του πρώτου shop-in-shop καταστήματος.
Η εταιρεία κατέχει σημαντική θέση στην ελληνική αγορά την τελευταία 20ετία και αποτελεί από τις λίγες εταιρείες εσωρούχων και μαγιό που διαθέτει καταστήματα αποκλειστικής διάθεσης των προϊόντων της. Στοιχείο που τη διαφοροποιεί, όπως αναφέρει, είναι η ιδιόκτητη παραγωγική δυναμικότητά της και η προσήλωση αποκλειστικά στα προϊόντα εσωρούχων και μαγιό. Διευθύνων σύμβουλος της MED είναι ο Λεωνίδας Ζησιάδης και πρόεδρος η Ευαγγελία Κοθρά.
Τα προϊόντα της MED βρίσκονται προς διάθεση σε περισσότερα από 150 σημεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσω καταστημάτων λιανικής (Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία), χονδρικής (Κύπρος, Βουλγαρία, Γαλλία, Τσεχία, Μολδαβία, Σενεγάλη, Ιταλία, κλπ.) και του e-shop. Ο όμιλος διατηρεί 22 μισθωμένα καταστήματα λιανικής πώλησης στην ελληνική επικράτεια και το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) του ομίλου (λιανικές πωλήσεις εμπορευμάτων), καθώς και 11 shop-in-shop σημεία πώλησης σε πολυκαταστήματα στην Ελλάδα (χονδρικές πωλήσεις εμπορευμάτων).
Μέσω της θυγατρικής του Fashion Icon στη Βουλγαρία πραγματοποιεί την πλειονότητα των χονδρικών πωλήσεων προϊόντων. Σημειώνεται ότι για τα καταστήματα shop-in-shop οι συμβάσεις χονδρικής πώλησης εμπορευμάτων είναι ξεχωριστές και με εξειδικευμένους όρους, καθώς το κάθε κατάστημα είναι διαφορετικών συμφερόντων της οικογένειας Χόντου. Μέσω της MED SRL ITALIA διατηρεί ένα κατάστημα λιανικής πώλησης στη Ρώμη. Επίσης, σε συνεργασία με τοπική εταιρεία της Τουρκίας διατηρεί ένα κατάστημα λιανικής πώλησης στην Κωνσταντινούπολη. Συνολικά ο όμιλος απασχολούσε 183 άτομα το 2022, ενώ τη χρήση του 2021 απασχολούσε 190 άτομα.
Προϊόντα με… μπασκετική «πινελιά»
Σε σχέση με τα προϊόντα που παράγει και διακινεί, η δραστηριότητα του ομίλου διακρίνεται: (α) στο σχεδιασμό της συλλογής, (β) στην παραγωγή και (γ) στην διάθεση. Η MED διαθέτει σχεδιαστικό τμήμα, το οποίο αποτελείται από 4 άτομα και στεγάζεται στην έδρα της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη. Το τμήμα αυτό σχεδιάζει εξ ολοκλήρου όλες τις συλλογές μαγιό, εσωρούχων και αξεσουάρ. Το σύνολο της παραγωγής των προϊόντων που παράγει ο όμιλος, γίνεται από τη θυγατρική Fashion Icon και λαμβάνει χώρα στα ιδιόκτητα εργοστάσια του ομίλου και τα οποία κείνται στις βουλγαρικές κωμοπόλεις Πέρνικ και Ελίν Πελίν. Η Fashion Icon προμηθεύεται το 40% των πρώτων υλών από την Ελλάδα, ενώ το 60% από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Γερμανία.
Η MED προμηθεύεται τα προϊόντα από εξωτερικούς συνεργάτες και είναι δικής της σχεδίασης. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία παράγει δύο διαφορετικές σειρές προϊόντων, την «BASIC» και την «FASHION». Τόσο η «BASIC» όσο και η «FASHION» περιλαμβάνουν γυναικεία και αντρικά εσώρουχα και μαγιό καθώς και γυναικείες πιτζάμες, ενώ οι αντρικές πιτζάμες ανήκουν έως σήμερα αποκλειστικά στη «BASIC» σειρά.
Επιπλέον, από το 2020 και για την επόμενη εξαετία, ο όμιλος, επιθυμώντας να καλύψει τις ανάγκες του φιλάθλου κοινού, παράγει μέσω συνεργασίας με την Euroleague μοντέρνες σειρές ανδρικών μαγιό και εσωρούχων που φέρουν τα λογότυπα αθλητικών συλλόγων της Ελλάδας και της Ευρώπης, όπως Ρεάλ Μαδρίτης, Μπαρτσελόνα, Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, κ.τ.λ.
Τα βασικά οικονομικά στοιχεία
Στο πληροφοριακό έγγραφο για την ένταξη της MED στην ΕΝ.Α. PLUS περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα βασικά οικονομικά στοιχεία της νέας εισηγμένης. Τα έσοδα από πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 4,541 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2022, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 10,5% σε σχέση με τη χρήση του 2021, όταν τα έσοδα είχαν διαμορφωθεί σε 4,108 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται στην επανεκκίνηση του καναλιού διανομής χονδρικής, το οποίο συνέβαλλε στην αύξηση του κύκλου εργασιών της πλήρως ενοποιούμενης θυγατρικής Fashion Icon κατά 100 χιλιάδες ευρώ περίπου, καθώς και στο νέο κατάστημα λιανικής πώλησης στην Ιταλία, ο κύκλος εργασιών του οποίου ήταν 250 χιλιάδες ευρώ για τη χρήση 2022.
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 3,583 εκατ. ευρώ το 2022 από 2,774 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 27% σε ενοποιημένο επίπεδο. Ο δείκτης περιθωρίου EBITDA παρουσίασε αύξηση από 25,07% το 2021 σε 30,49% το 2022, λόγω της αύξησης του EBITDA κατά περίπου 35%. Τα κέρδη από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 487 χιλιάδες ευρώ από 132 χιλιάδες ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 269%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 263 χιλιάδες ευρώ το 2022 έναντι 16 χιλιάδες ευρώ το 2021, καταγράφοντας εξίσου σημαντική αύξηση. Το περιθώριο καθαρού κέρδους σημείωσε επίσης σημαντική βελτίωση από 0,4% σε 5,8%. Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου παρουσίασαν μείωση 9% οφειλόμενη κυρίως στην μείωση 85% στα λοιπά αποθεματικά. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος του 2022 ανέρχονταν σε 369 χιλιάδες ευρώ. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται στα 2,86 εκατ. ευρώ.
Η μετοχική σύνθεση
Η τιμή έναρξης διαπραγμάτευσης της μετοχής της MED θα ισούται με 0,85 ευρώ ανά μετοχή. Από την αποτίμηση για τον καθορισμό της τιμής της μετοχής προέκυψε ότι η κεφαλαιοποίηση του ομίλου κυμαίνεται ανάμεσα σε 10,16 εκατ. ευρώ και 12,42 εκατ. ευρώ. Τα συνοπτικά στοιχεία της εισαγωγής παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα:
Βασικός μέτοχος της MED με ποσοστό 50,99% είναι η SUBAQUA Ι.Κ.Ε., εταιρεία συμμετοχών με απώτατους μετόχους τους Λ. Ζησιάδη (45%), Κ. Κυριάκου (35%), και Α. Δημητρακόπουλο (20%). Ποσοστό 14,99% κατέχει ο ιδρυτής της εταιρείας, Ευθύμης Χατζηβασιλείου, 17,28% κατέχουν μέτοχοι με ποσοστό κάτω του 5% που δεν προσμετρώνται στη διασπορά και 16,72% κατέχουν οι λοιποί μέτοχοι, επίσης με ποσοστό κάτω του 5% ο καθένας.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr