Είναι χαρακτηριστικό, ότι λόγω των μισθώσεων τύπου Airbnb, σε πολλές περιοχές έχουν ξεφυτρώσει πολλά σημεία «μικρής λιανικής» που τροφοδοτούνται από τα cash and carry. Λειτουργούν, δε, με διευρυμένα ωράρια και έχουν υπηρεσίες «μινι» εστίασης, με delivery cafe κτλ, καλύπτοντας τα νέα δεδομένα στην αγορά φιλοξενίας.
Στο φόντο αυτό η Σκλαβενίτης αναπτύσσεται στον κλάδο με υφιστάμενο δίκτυο 13 υποκαταστημάτων cash & carry και πλάνο για νέα.
Έκλεισε πέρυσι με κύκλο εργασιών 407,1 εκατ. ευρώ από 342,4 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και με κέρδη μετά από φόρους 10,8 εκατ. ευρώ από 6,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα κέρδη EBITDA στην χρήση 2022 ανήλθαν σε 22,7 εκατ. ευρώ ή 5,59% επί κύκλου εργασιών.
Ο κλάδος, βέβαια, έχει οξύ ανταγωνισμό, με τοπικούς «παίκτες», αλλά και με όλους τους μεγάλους retailers να έχουν παρουσία, με ισχυρότερη θέση να έχει η METRO το δημιούργημα του αείμνηστου Παντελή Παντελιάδη, που έχει και τη «μερίδα του λέοντος» στον κλάδο.
Επίσης ισχυρή θέση έχει και το ΕΝΑ Cash & Carry, με 14 καταστήματα, του ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλος.
Πάντως, ο όμιλος Σκλαβενίτη, που διαθέτει ένα πυκνό δίκτυο λιανικής με 500 σημεία σε όλη την Ελλάδα, εξυπηρετώντας, συχνά, από τα φυσικά καταστήματα αυτά και τη χονδρική, προχωρά την πορεία του, σε όλους τους κλάδους, με επενδύσεις σε 9 ακίνητα συνολικής επιφάνειας 102.000 τ.μ., σε δύο ακόμα βιομηχανικά ακινήτα συνολικής επιφάνειας 20.000 τ.μ. περίπου, αλλά και σε αναβαθμίσεις σε ψυκτικές εγκαταστάσεις και εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών.
Μάλιστα, οι συνολικές επενδύσεις το 2022 για αγορές ακινήτων, ανακαινίσεις καταστημάτων και ψυκτικές εγκαταστάσεις, ανήλθαν σε 110,7 εκατ. ευρώ.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr