Στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο, σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας σε ΜΜΕ αυτές τις ημερες, επισημαίνεται ότι τα Δ.Σ. των τραπεζών θα πρέπει ανασυγκροτηθούν, με βάση την αξιολόγηση ως τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ το τελευταίο προσχέδιο έδινε περιθώριο μόλις ένα μήνα, δηλαδή ολοκλήρωση των αλλαγών ως τα τέλη Ιουλίου. Υπεύθυνη να αξιολογήσει την προσαρμογή των τραπεζών καθώς και τις αλλαγές στις δομές εταιρικής διακυβέρνησης είναι η Τράπεζα της Ελλάδος.
Η SpencerStuart, η οποία ανέλαβε για λογαριασμό του ΤΧΣ το έργο της αξιολόγησης, εκτιμάται ότι θα παραδώσει τη σχετική έκθεση έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα, εντός του χρονοδιαγράμματος, ενώ ήδη, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία προσωπικών συνεντεύξεων για τα μέλη των Δ.Σ. και προχωρά η αξιολόγησή τους.
Μαζί με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης ως το τέλος του τρέχοντος μήνα η κυβέρνηση θα πρέπει να τροποποιήσει το πλαίσιο εξωδικαστικής διευθέτησης για τα προβληματικά δάνεια επιχειρήσεων και να εισάγει την νομική κάλυψη σε στελέχη των τραπεζών για αστικές και ποινικές ευθύνες από αναδιαρθρώσεις δανείων
Οι αρχές δεσμεύονται να παρουσιάσουν λεπτομερείς προτάσεις, που να τροποποιούν το ισχύον καθεστώς εξωδικαστικής διευθέτησης. Προς το παρόν, μόνο το ΤΧΣ και η McKinsey έχουν προτείνει στο πλαίσιο της άρσης εμποδίων να αναμορφωθεί ο νόμος Δένδια και να δοθεί η δυνατότητα μετοχοποίησης χρέους χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη συναίνεση των μετόχων
H κυβέρνηση θα πρέπει να εισάγει νομοθετική πρόβλεψη βάσει της οποίας «αποφάσεις που ελήφθησαν στο πλαίσιο αναδιαρθρώσεων από στελέχη των τραπεζών ή κρατικούς λειτουργούς, με καλή πίστη, προς το συμφέρον του πιστωτή και σε συμμόρφωση με τις διαδικασίες που εφαρμόζονται και αντικειμενικά κριτήρια, θεωρούνται νόμιμες όσον αφορά στην αστική και ποινική ευθύνη, σύμφωνα με τις γενικές αρχές και τις ασφαλιστικές δικλίδες του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου». Η πρόβλεψη αφορά σε στελέχη τραπεζών, ταμείων και εφοριών που προωθούν ενέργειες αναδιάρθρωσης χρέους.
Η Τράπεζα της Ελλάδας, σε συνεργασία με τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM), θα επεκτείνει άμεσα το κανονιστικό πλαίσιο παρακολούθησης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NonPerformingExposures) με την προσθήκη βασικών δεικτών επίδοσης (KeyPerformanceIndicatorsKPIs) και θα συμφωνήσουν σε συγκεκριμένους στόχους μείωσης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NPEs), έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Εν συνεχεία οι τράπεζες θα υποβάλουν τριμηνιαίες εκθέσεις στην ΤτE σε σχέση με τους βασικούς δείκτες επιδόσεων.
Το ΤΧΣ θα πρέπει να επικαιροποιήσει τη μελέτη του για την άρση μη κανονιστικών εμποδίων (διοικητικά, νομικά και οικονομικά) στη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων ενώ η ΤτE θα αξιολογήσει τα πιθανά φορολογικά εμπόδια στην πολιτική προβλέψεων και διαγραφών και αν χρειαστεί, θα προτείνει σε συνεννόηση με τους θεσμούς κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να αντιμετωπιστούν από τις αρχές.
Η ΤτΕ υποχρεούται να αναθεωρήσει τον Κώδικα Δεοντολογίας, ώστε οι κατευθυντήριες γραμμές για την αναδιάρθρωση του χρέους να αντιμετωπίζουν ομάδες δανειοληπτών στη βάση σαφών κριτηρίων για την κατηγοριοποίηση των χαρτοφυλακίων λιανικής και τη θέσπιση, σε συντονισμό με το ΤΧΣ, μηχανισμών επισπευσμένης διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων τυποποιημένων υποδειγμάτων αξιολόγησης, συμβάσεων αναδιάρθρωσης και λύσεων οριστικής τακτοποίησης των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Οι αρχές πρέπει να καταρτίσουν εξειδικευµένο δικαστικό σώµα και να συσταθεί ειδικός τύπος δικαστηρίων αποκλειστικά για υποθέσεις αφερεγγυότητας. Επιπρόσθετα δεσμεύονται να εισάγουν με υπουργική απόφαση ή Προεδρικό Διάταγμα το επάγγελμα του διαχειριστή αφερεγγυότητας.
Στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι αλλαγές στο πτωχευτικό δίκαιο και να αλλάξει το πλαίσιο για την αφερεγγυότητα επιχειρήσεων σύμφωνα με τις προτάσεις που θα έχουν υποβληθεί ως το τέλος του τρέχοντος μήνα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr