Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, οι Υπουργικές Αποφάσεις βρίσκονται σε φάση διαμόρφωσης, ενώ θα ορίσουν τις προδιαγραφές για τα συνεργεία ηλεκτρικών οχημάτων και τους τεχνίτες που θα επισκευάζουν τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Πρόκειται για τις προϋποθέσεις λειτουργίας των συνεργείων, ως προς τους απαραίτητους χώρους, τον εξοπλισμό αλλά και την εξειδικευμένη στελέχωση, καθώς και τα προσόντα, την εκπαίδευση και πιστοποίηση των τεχνιτών ηλεκτρικών οχημάτων.
Σκοπός του αρμόδιου Υπουργείου είναι η ομαλή μετάβαση της χώρας μας στη νέα εποχή και παράλληλα με την τεχνολογική εξέλιξη. Τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης θα σηματοδοτήσει η ένταξη ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους των αστικών συγκοινωνιών των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Στον επικείμενο διαγωνισμό, που έχει προαναγγελθεί, μεγάλο ποσοστό θα αφορά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Επί του παρόντος, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ, αναζητείται το κατάλληλο μείγμα.
Ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ακόμη ότι με τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία όχι μόνο θα συστηθεί ουσιαστικά η ηλεκτροκίνηση στο ευρύ κοινό, αλλά θα έχουμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Αναφορικά με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα βασικά σημεία που επεξεργάζεται το υπουργείο για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης είναι:
– Η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου-δικύκλου.
– Η ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου υποδομών φόρτισης.
– Η επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών ταξί.
– Η παροχή κινήτρων για ηλεκτρικά εταιρικά ΙΧ (μηδενικός φόρος χρήσης).
– Η θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.
– Η αντικατάσταση των παλαιών κρατικών οχημάτων και των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά οχήματα.
– Η θέσπιση ειδικού σήματος οχήματος μηδενικών ρύπων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr