Την Πέμπτη η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε τη μελέτη για το έργο, δεσμευόμενη για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησή τους και για την εξασφάλιση της χρηματοδότησής του.
Πρόκειται για ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Καβάλα και την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας, που αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β'». Αποτελεί δε πάγιο αίτημα των τοπικών παραγωγικών φορέων εδώ και μια δεκαετία.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα αποτελέσει το ανατολικότερο τμήμα της (μελλοντικής), νέας σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη και τα παράλια της δυτικής Μακεδονίας, με τη Θράκη και με «παραλιακή» όδευση σε γενική «παραλληλία» με την Εγνατία Οδό.
Αναφερόμενος στην υλοποίηση του έργου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι:
«Παρουσιάζουμε μια ιδιαίτερα σημαντική μελέτη που αφορά τη σύνδεση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ένα έργο που θα αναβαθμίσει το λιμάνι Φίλιππος Β', αλλά και την ευρύτερη περιοχή».
«Στην ΕΡΓΟΣΕ», συμπλήρωσε ο κ. Σπηλιωπουλος, «έχουμε ορισμένους στόχους. Πρώτος εξ αυτών είναι να ολοκληρώσουμε το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα ξεκινάει από την Πάτρα και θα φτάνει μέχρι τον Προμαχώνα και ο δεύτερος στόχος μας είναι να συνδέσουμε τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, καθώς θεωρούμε ότι από εκεί θα προέλθει η ανάπτυξη.»
» Η χώρα μας έχει τις προϋποθέσεις να είναι πύλη και των Βαλκανίων για τις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και από άλλες χώρες της Ασίας για να προωθούν τα προϊόντα τους μέσω της Ελλάδας στην Ευρώπη».
Ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ επισήμανε ακόμα, πως οι μελέτες για το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι σχεδόν έτοιμες.
«Χρειάζεται να ολοκληρώσουμε τα τεύχη δημοπράτησης μέχρι το 2015 και έχουμε κάνει και πρόταση για να είμαστε στην επόμενη προγραμματική περίοδο ως έργο. Χρόνος κατασκευής είναι τα τρία έτη. Θα είναι μονή και σύγχρονη γραμμή που θα μπορεί να εξυπηρετεί και τις επιβατικές ανάγκες, αλλά κυρίως τις εμπορευματικές μεταφορές δίνοντας έτσι την δυνατότητα στο «Φίλιππος Β'» να αναδειχθεί και να αξιοποιηθεί», υπογράμμισε.
Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Άρης Γιαννακίδης, είπε ότι το έργο αυτό ήταν ένας διαχρονικός μύθος, και όπως επισήμανε, πριν από λίγο καιρό εκφραζόταν ως μια ουτοπία.
«Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας αποκτούν πια συνδυασμένες μεταφορές, στοχεύοντας να αναδείξουμε αυτό που προσδίδει μεγάλη προστιθέμενη αξία στην Περιφέρειά μας να γίνει δηλαδή χώρος διαμετακόμισης προϊόντων και εμπορευμάτων.»
«Αποκλειστικός δίαυλος στην περιοχή είναι τα στενά του Βοσπόρου που εμφανίζουν περιβαλλοντικό κορεσμό και κόστος, άρα η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα πρέπει να αποτελεί χωροταξικά εθνική αναπτυξιακή επιλογή να παίξει το ρόλο αυτό. Για αυτό λοιπόν γίνονται όλες οι απαραίτητες υποδομές στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο αναβαθμίζονται και θωρακίζονται τα λιμάνια», κατέληξε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr