Αυτό το «άλμα» πραγματοποιήθηκε παρά την ευρύτερη αδυναμία στις αγοραπωλησίες αυτοκινήτων, οι οποίες συνέχισαν να διαταράσσονται από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και εξακολουθούσαν να βρίσκονται σε πολύ πιο χαμηλά από τα προ πανδημίας επίπεδα για το 2021. Σε κάθε περίπτωση, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον λίγο περισσότερο από το 6% της αγοράς, που είναι επίπεδα πάνω από τρεις φορές υψηλότερα σε σύγκριση με το 2019.
Ωστόσο, παρά αυτή την ταχεία ανάπτυξη, ο ελβετικός επενδυτικός οίκος UBS εξακολουθεί να θεωρεί ότι η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο. Βέβαια, η τάση προς την ηλεκτροκίνηση θα παραμείνει ισχυρή, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε όλο και περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές, ενώ και οι ρυθμιστικές αρχές ασκούν μεγαλύτερες πιέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εστιάσουν στην ηλεκτροκίνηση.
Σε αυτό το πλαίσιο, η UBS εντοπίζει μια σειρά ευκαιριών για τους επενδυτές, που ανοίγονται σε αυτόν τον τομέα:
-Καθώς το μερίδιο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται, οι προμηθευτές ηλεκτρικών εξαρτημάτων και άλλων ανταλλακτικών θα επωφεληθούν
Έως το 2025 υπολογίζεται ότι περίπου το 25% των νέων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ αναμένεται να αποτελούν το 60-70% έως το 2030. Επιπλέον, αναμένουμε ότι η ευρύτερη αγορά της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να φτάσει σε αξία τα 450 δισ. δολάρια, δηλαδή 3 με 4 φορές το σημερινό μέγεθος. Μέχρι το 2030, η αξία θα μπορούσε να ανέλθει σε 2 τρισ. δολάρια. Και καθώς η αγορά αυξάνεται, βλέπουμε επενδυτικές ευκαιρίες σε εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή ηλεκτρικών εξαρτημάτων και ανταλλακτικών για αυτά τα οχήματα.
-Οι κατασκευαστές μπαταριών και λύσεων διαχείρισης μπαταριών είναι σε ιδιαίτερα πλεονεκτική θέση
Ενώ ορισμένοι προμηθευτές μπορεί να δυσκολεύονται λόγω των γρήγορων αλλαγών, εκείνοι που εξειδικεύονται σε μπαταρίες, συστήματα διαχείρισης μπαταριών, ημιαγωγούς, αισθητήρες και ηλεκτρικά συστήματα αναμένεται να ωφεληθούν περισσότερο.
-Η επέκταση της αγοράς EV θα τροφοδοτήσει κι άλλες μορφές «πράσινης» τεχνολογίας
Παρ’ όλο που τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είναι πολύ πιο αποδοτικά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (απόδοση 77% έναντι 12-30% για βενζινοκινητήρες), σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) θα επιτευχθεί μόνο με τη μετάβαση σε πιο «πράσινες» πηγές ηλεκτρικής ενέργειας, όπως ο άνεμος και τα ηλιακά φωτοβολταϊκά.
Γι’ αυτό η UBS «βλέπει» επενδυτικές ευκαιρίες στην καθαρή ενέργεια, στην ενεργειακή απόδοση, καθώς και στην ψηφιοποίηση και τη βιοενέργεια. Μακροπρόθεσμα, αναμένει επίσης νέες επενδυτικές ευκαιρίες στο υδρογόνο και σε τομείς που έχουν να κάνουν με τη δέσμευση, την χρήση και την αποθήκευση άνθρακα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr