Έτσι, σύμφωνα με όσα αναγράφονται στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2019, παρά την προβλεπόμενη μείωση του αριθμού των τουριστών, οι πωλήσεις θα είναι ελαφρώς βελτιωμένες σε σχέση με το 2019.
Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρεται σε επίπεδο Ομίλου με βάση τον προϋπολογισμό για το 2020, προβλέπεται περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής του κερδοφορίας μέσω της υλοποίησης του μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού του σχεδίου, με βασικούς άξονες:
α) Διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των τομέων δραστηριοποίησης στην Ελλάδα, μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας,
β) Εξ’ ορθολογισμό και τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου, μέσα από στοχευμένες επενδύσεις στις παραγωγικές του μονάδες και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού του κόστους.
γ) Την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας του Ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.
«Η προσήλωση στους παραπάνω στρατηγικούς άξονες, δημιούργησε θετικές ενδείξεις κατά την έναρξη του 2020, όπου ο Όμιλος, παρουσίασε αύξηση των πωλήσεών του σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Με την εμφάνιση του ιού COVID-19 και τον χαρακτηρισμό του σε πανδημία, από το Μάρτιο του 2020 και σε συνδυασμό με τα μέτρα που ελήφθησαν για τον περιορισμό της, δημιουργήθηκε έντονο κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας, το οποίο επηρεάζει αρνητικά την αναπτυξιακή δυναμική σχεδόν του συνόλου των επιχειρήσεων της ελληνικής Οικονομίας για το 2020. Η Διοίκηση του Ομίλου, παρακολουθεί και αξιολογεί συνεχώς τις νέες πρωτόγνωρες και ευμετάβλητες συνθήκες αγοράς που διαμορφώνονται και παράλληλα, λαμβάνει και εφαρμόζει μέτρα αντιμετώπισης των αυξημένων προκλήσεων και κινδύνων που έχουν παρουσιαστεί, με στόχο, την προστασία των εργαζομένων του Ομίλου και των οικογενειών τους, των πελατών, των προμηθευτών και των συνεργατών του, καθώς επίσης και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των εταιριών του Ομίλου» τονίζεται σχετικά.
Ήδη το πρώτο πεντάμηνο του 2020 κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 5%, αν και μετά την αύξηση του Μαρτίου η ζήτηση «προσγειώθηκε» στο δίμηνο Απριλίου – Μαΐου στα επίπεδα του αντίστοιχου διαστήματος του 2019 στον κλάδο των κατεψυγμένων λαχανικών. Αντίθετα σε κωδικούς έτοιμης κατεψυγμένης ζύμης καθώς σημαντικό μέρος των πωλήσεων αφορά σε επιχειρήσεις HORECA, υπήρξε πτώση.
Υπενθυμίζεται ότι το 2019 οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου Μπαρμπα Στάθης αυξήθηκαν κατά 8,4% στα 115,8 εκατ. ευρώ. Ανά τομέα οι πωλήσεις κατεψυγμένων λαχανικών αυξήθηκε κατά 2,1%, με τον όμιλο να παραμένει ηγέτης της αγοράς με μερίδιο 61,6%. Ακολούθως οι πωλήσεις κατεψυγμένης ζύμης αυξήθηκαν κατά 5,9% και ο όμιλος διαμόρφωσε το μερίδιο του στο 25,2%. Στον τομέα της φρέσκιας σαλάτας η αύξηση το 2019 ήταν οριακή (+0,4%) σε αξία αλλά σημαντική σε όγκο (+10,8%).
Οι εξαγωγές κατά το 2019, αυξήθηκαν κατά 18,2% σε σχέση με το 2018, γεγονός που αποδίδεται από τη διοίκηση του ομίλου στην ανάπτυξη των υφιστάμενων πελατών, την είσοδο σε νέες αγορές και τη συνεργασία με νέους πελάτες. Ειδικότερα η αύξηση των εξαγωγών προήλθε κατά 4,9% από την αγορά της Αμερικής και κατά 13,3% από την ανάπτυξη της συνεργασίας με υφιστάμενους πελάτες στην αγορά της Ευρώπη.
Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 29,3% το 2019 έναντι 31,0% το 2018, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, ανήλθαν κατά τη χρήση 2019, σε 24,4 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά +3,4%. Τα συνολικά καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα κατά τη χρήση 2019, στον Όμιλο ανήλθαν σε 2,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας βελτίωση κατά 3,7%, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης των δανείων του.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, στη χρήση 2019, ο όμιλος, εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους ύψους 11,4 εκατ. ευρώ έναντι 11,9 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2018.
Επενδύσεις
Στo πλαίσιο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των παραγωγικών της υποδομών της η Μπαρμπα Στάθης, υλοποιεί τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους 12 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 8,5 εκατ. ευρώ, έχει ενταχθεί σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα. Οι επενδύσεις αφορούν μεταξύ άλλων, νέες γραμμές παραγωγής κατεψυγμένων λαχανικών, συσκευαστικές μηχανές και πλήρως αυτοματοποιημένους ψυκτικούς θαλάμους. Στόχος του συγκεκριμένου πλάνου, είναι ο εξ’ ορθολογισμός του κόστους παραγωγής και η βελτιστοποίηση του παραγωγικού της μοντέλου, καθώς οι ανωτέρω επενδύσεις, αναμένεται να πετύχουν εξοικονόμηση ενέργειας κατά 60% περίπου και αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας κατά 40%, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης της Εταιρείας. Εντός του 2019, ο όμιλος για την υλοποίηση του επενδυτικού του πλάνου, προέβη σε επενδύσεις ποσού 10,2 εκατ. ευρώ, προκειμένου να επεκτείνει τις παραγωγικές του υποδομές και να βελτιώσει την παραγωγική του δυνατότητα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr