Στη μια πλευρά βρίσκονται οι αδελφοί Αναστάσιος και Δημήτρης Καλλιτσάντση, που έχουν συγκροτήσει την κίνηση Change4Ellaktor, που μέσα από επενδύσεις αγοράς μετοχών το τελευταίο διάστημα έφτασε να ελέγχει άνω του 27% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας
Στον αντίποδα υπάρχει το σχήμα Δημήτρη Κούτρα και Λεωνίδα Μπόμπολα που ασκεί τη διοίκηση κι ελέγχει ποσοστό κοντά στο 21%. Υποστηρίζει δε την πώληση συμμετοχών σε μη στρατηγικούς τομείς δραστηριότητας όπως η εταιρία ΑΝΕΜΟΣ και έμφαση στις κατασκευές, τις παραχωρήσεις και το περιβάλλον.
Η πλευρά των αδελφών Καλλιτσάντση ζητεί να αναλάβει την ηγεσία του Ομίλου, προώθηση αναδιάρθρωσης προτείνοντας νέο Δ.Σ. με επικεφαλής τον κ. Γ. Προβόπουλο και ανεξάρτητα μέλη. Καταλογίζει δε ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση για τις επιλογές εισόδου σε αγορές όπως η Μέση Ανατολή.
Αλλαγές στις θυγατρικές
«Είναι απαραίτητη η αναδιάταξη νομικών προσώπων και αναδιάρθρωση της εταιρίας. Έχουμε περισσότερες από 200 αν λάβουμε υπόψη τις κοινοπραξίες. Προβλέπουμε ετήσια εξοικονόμηση 12 εκ από την ενοποίηση νομικών προσώπων. Θα υπάρξει εξυγίανση ισολογισμού, αξιοποίηση κεφαλαίων, μεγαλύτερη απόδοση απασχολημένων κεφαλαίων και εξοικονόμηση πόρων» τόνισε ο κ. αν. Καλλιτσάντσης και προσέθεσε:
«Λόγω συστημικών αδυναμιών της εταιρίας και συρρίκνωσης κατασκευαστικού έργου στην Ελλάδα πρέπει: Να αναδιοργανώσουμε την εταιρία στο εσωτερικό, να επικεντρώσουμε στο εξωτερικό όπου είμαστε δυνατοί. Πρέπει να πάμε σε λειτουργίες όπως συντήρηση δικτύων και σε έργα όπου είμαστε πρωτοπόροι (σήραγγες, μετρό, βιολογικοί, σκουπίδια)
Στο 3,5 -5% εκτιμούμε ότι είναι μια ορατή κερδοφορία το επόμενο διάστημα όπως και ένας τζίρος στο 1 δισεκ. είναι εφικτός. Οι παραχωρήσεις, το περιβάλλον και τα αιολικά έχουν μέλλον. Θέλει μεγαλύτερη διεθνοποίηση και όλα να ενταχθούν σε σφιχτό μηχανισμό.
Δε θεωρούμε ο ΑΝΕΜΟΣ πρέπει να ξεπουληθεί, αν δε διορθωθούν οι ανάγκες έκτακτης ρευστότητας. Το να πετάμε χρήματα για να καλύψουμε χρηματοδοτικά κενά δε θα οδηγήσει πουθενά. Έχει εξαιρετικές προοπτικές θα έχει ένα EBIDA 70 εκ., σήμερα είναι στα μισά. Δεν πρέπει με τις σημερινές οικονομικές εικόνες να περάσει σε ρευστοποιήσεις οι εταιρίες χωρίς μάλιστα να έχει θεραπεύσει τις γενεσιουργές αιτίες.
Όπου οι κανόνες είναι ξεκάθαροι και ίσοι για μας ο ανταγωνισμός είναι ευκαιρία γα μας. Στο νέο πλαίσιο των ΑΠΕ οι όροι είναι ξεκάθαροι, μπορεί να σταθεί η εταιρία γατί κάποιοι παίκτες θα φύγουν» κατέληξε ο κ. Καλλιτσάντσης.
Έμφασης την κατασκευή
«Το καλό είναι να ψηφίσουν οι καλά πληροφορημένοι μέτοχοι. Λίγο πριν λήξει η προθεσμία ορισμού της ΓΣ, βρεθήκαμε μπροστά σε μια καλά οργανωμένη και χρηματοδοτημένη προσπάθεια για να ανατραπεί η διοίκηση. Την ώρα που εμείς είχαμε επιφορτιστεί με τη λειτουργία της εταιρίας οι άλλη πλευρά έκανε επαφές με μετόχους. Προσπαθήσαμε κι εμείς στο λίγο χρόνο» ανέφερε ο κ. Λεωνίδας Μπόμπολας και προσέθεσε: «Είχαμε διαφωνίες αλλά όλα ήταν στο ΔΣ. Γίναμε ηγέτες στις παραχωρήσεις με απόδοση 10% την ώρα της κρίσης στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης και στο περιβάλλον. Και στην κατασκευή. Η κερδοφορία της βασίζεται στις παραχωρήσεις. Έχει εδραιωθεί ως ηγέτιδα εταιρίας στην κατασκευή στη χώρα η εταιρία. Κυνηγάμε νέα έργα παραχωρήσεων άνω των 7 δισεκ. Στο περιβάλλον είμαστε ηγέτες και μια νέα ομάδα διοίκησης θα αναλάβει. Ο τομέας του περιβάλλοντος αποτελεί κύριο μοχλό ανάπτυξης.
Στα 2 δισεκ είναι τα εκτιμώμενα έργα στην Ελλάδα και 300 εκ ετήσια κόστη λειτουργίας» τόνισε ο κ. Μπόμπολας και περιέγραψε το πλάνο που έχει για την επόμενη μέρα: «Μείωση δανεισμού βελτίωση μερισματικής απόδοσης, προετοιμασία για έργα υπεραξίας όπως οι παραχωρήσεις. Μείωση της παρουσίας σε μη στρατηγικές δραστηριότητες. Για τον ΑΝΕΜΟ θα υπάρχει μια ανοικτή διαδικασία και πάντα με τη συναίνεση των μετόχων να οδηγηθεί σε πώληση. Πρέπει να σταματήσει με απόφαση των μετόχων η εκροή προσωρινών πακέτων ρευστότητας.
Χρειάζεται από - επένδυση σε μη στρατηγικές συμμετοχές. Θα γίνει εφικτή κατά 400 εκ μείωση δανεισμού και ρευστότητα 200 εκ κι έτσι θα επαναφέρουμε τη μερισματική απόδοση στον Όμιλο. Απαραίτητη η απομόχλευση. Ζημιές 235 εκ έχουμε από τη Μέση Ανατολή και από έργα στα Βαλκάνια. Αποπληρωμή δάνειου 430 εκ έχουμε εκχωρήσει μερίσματα Αττικής Οδού» είπε ο κ. Μπόμπολας και ζήτησε στήριξη των μετόχων, γιατί όπως είπε «κάναμε την εταιρία μεγάλη, γνωρίζει η ομάδα διοίκησης τα δυνατά σημεία διοίκησης, είναι ενθαρρυντικά τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα. Χρειαζόμαστε όχι την κερδοσκοπία αλλά τη αυτοχρηματοδοτούμενη ανάπτυξη.
Σχέδιο ιδεών
Ο Δημήτριος Κούτρας από τν πλευρά του τόνισε: «Κλείνω 40 χρόνια δουλειάς. Ήθελα να αποχωρήσω αλλά δεν ήταν κατάλληλες οι συνθήκες. Με έχει πειράξει τα μεθοδευμένα ψέματα και οι μισές αλήθειες που γεμίζουν τις φυλλάδες, να τα χαίρονται τα ψέματα αυτοί που τα επινόησαν. Θα απαντήσω με δυο τρεις αριθμούς. Από 2004 -2018 που εμφανίζεται η ενοποιημένη πορεία του ομίλου είχαμε 10,558 τζίρο δισεκ και κέρδη από κατασκευές 255 κι από το Χρυσό 206 εκ. Περίπου 53 3κ το χρόνο.
Αυτά δίνουν ηγετική θέση στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ελλάδα, Ας αναλογιστούν και τότε πρώτος τον λίθο βαλέτω. Το πρόγραμμα του Λεωνίδα εκπηγάζει από ανάγκες του Ομίλου για συνέχιση πορείας μέσα σε αυτήν την συγκυρία. Το άλλο είναι ένα άγνωστο κενό συνοθύλευμα ιδεών».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr