Αν και από το υπ. Υποδομών τονίζουν ότι προχωρούν οι διαδικασίες για το project των 400 εκατ. ευρώ και διατείνονται ότι προωθείται, μετά από κάμποσες αναβολές και καθυστερήσεις, η «πρώτη οδική σύμβαση παραχώρησης εδώ και μερικά έτη» καθώς τελευταία ξεμείναμε από τέτοιου είδους διαγωνισμούς (οι 5 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι έρχονται από την περασμένη δεκαετία), πολλά θα κριθούν από ένα… δημοψήφισμα.
Μεθαύριο, Κυριακή 20 Μαρτίου, η δημοτική αρχή της Σαλαμίνας, με τη στήριξη της περιφέρειας, διοργανώνει δημοψήφισμα ώστε να αποφασίσουν οι πολίτες για την τύχη του έργου. Προφανώς και δεν σχολιάζουμε το δημοκρατικό δικαίωμα των πολιτών να προχωρούν σε τέτοιου είδους διαδικασίες.
Αλλά μεταφέρουμε αυτό που στην πιάτσα λένε για την κυβέρνηση «ότι άνοιξε φάμπρικα με τα δημοψηφίσματα και τώρα να δούμε πως θα τα μαζέψει…». Βέβαια, υπάρχει και ο αντίλογος, δηλαδή όσοι ισχυρίζονται ότι «η κυβέρνηση έχει έναν μαγικό τρόπο να ερμηνεύει το αποτέλεσμα ενός δημοψηφίσματος και μάλιστα για πολύ πιο σημαντικά θέματα…».
Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι στο αρχικό στάδιο έδειξαν ενδιαφέρον οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και Vinci -ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Με βάση τον τελικό σχεδιασμό, η Σαλαμίνα θα συνδεθεί με το Πέραμα μέσω νέας οδικής αρτηρίας 14,5 χιλιομέτρων το υποθαλάσσιο τμήμα της οποίας θα φτάνει το 1,1 χιλιόμετρο. Το πορθμείο του Περάματος διακινεί σήμερα περί τα 13 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Το θέμα βέβαια είναι να προχωρήσουν ομαλά οι διαδικασίες και να μην έχουμε σε επανάληψη το σίριαλ μιας άλλης υποθαλάσσιας, αυτής στη Θεσσαλονίκη, που «ναυάγησε» με το δημόσιο να πρέπει να πληρώσει αποζημιώσεις δεκάδων εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr