Όπως μάθαμε, οι όποιες συζητήσεις για στρατηγική συνεργασία πρόκειται να κλείσουν το προσεχές διάστημα και αφορούν την προμήθειά των πολυεθνικών εταιρειών με το επώνυμο ελληνικό προϊόν (σε σκόνη).
Το σίγουρο είναι ότι ο Συνεταιρισμός θα συνεχίσει να έχει το βλέμμα στραμμένο στο εξωτερικό, αποκομίζοντας την πλειονότητα των εσόδων του.
Φέτος, ο Συνεταιρισμός εξήγαγε περίπου 110 τόνους φυσικό προϊόν, από περίπου 102 τόνους που είχε διοχετεύσει πέρυσι. Εκτός από το φυσικό προϊόν, ο Συνεταιρισμός εξάγει και μεταποιημένα προϊόντα με βασικό συστατικό την Μαστίχα Χίου.
Το κυριότερο εξ αυτών είναι η τσίχλα ΕΛΜΑ, οι περυσινές εξαγωγές της οποίας ξεπέρασαν τα 8.000 χαρτοκιβώτια (κάθε ένα περιλαμβάνει 500 κουτιά).
Το καλοκαίρι του 2002, η ΕΜΧ ίδρυσε την MEDITERRA A.E. με σκοπό την δημιουργία αλυσίδας καταστημάτων λιανικής πώλησης μαστίχας και προϊόντων μαστίχας με το εμπορικό σήμα mastihashop.
Μέχρι σήμερα, το δίκτυο αριθμεί 8 καταστήματα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα: στη Χίο, στην Αθήνα, στον Πειραιά, στην Κηφισιά, στη Θεσσαλονίκη, στον Βόλο, στο Ναύπλιο και στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, «Ελ. Βενιζέλος». Τον Οκτώβρη του 2006 λειτούργησε το πρώτο εκτός Ελλάδας mastihashop στη Λευκωσία της Κύπρου και τώρα λειτουργούν πλέον τέσσερα ακόμα καταστήματα στο εξωτερικό, ένα στην Νέα Υόρκη, δυο στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας και ένα στο Παρίσι.
Στα καταστήματα παρουσιάζονται δεκάδες διαφορετικά προϊόντα μαστίχας τα οποία ταξινομούνται σε 6 διαφορετικές κατηγορίες: φυσική μαστίχα, τρόφιμα, βιολογικά, παραδοσιακά προϊόντα, ποτά, φαρμακευτικά, καλλυντικά και λαογραφικά.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr