Η Δέσποινα Πάσσαρη, Director External Relations της Procter &Gamble Hellas, ξεκαθαρίζει ότι οι όποιες ανατιμήσεις στα προϊόντα της εταιρείας θα είναι χαμηλότερες του πληθωρισμού. Όπως λέει η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή έχει ήδη συμπιεστεί σε μεγάλο βαθμό και έπεται συνέχεια. Επιχειρηματολογία που τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν αντικρούεται από την τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει η εταιρεία τη φετινή περίοδο. Από αρχές του έτους μέχρι και σήμερα έχει αυξήσει την τιμή στα υγρά απορρυπαντικά κατά 3% και στις σκόνες (απορρυπαντικά) κατά 1%, ενισχύοντας παράλληλα την ποσότητα του προσφερόμενου προϊόντος.
Στις περιπτώσεις που άλλα λέγονται και αλλά γίνονται ανήκει μάλλον η Νestle Hellas. Mολονότι, η διοίκηση της εταιρείας διαμηνύει ότι η τιμολογιακή της πολιτική λαμβάνει πάντα υπόψη τις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με την κρίση, προ 10 ημερών ανατίμησε εκ νέου τα προϊόντα της Πληροφορίες αναφέρουν ότι από αρχές του έτους έχει ανατιμήσει κατά 3% τον στιγμιαίο καφέ, κατά 3,7% τον ελληνικό και κατά 5% τις ζωοτροφές.
Μειωμένες τιμές αλλά και πληθώρα προσφορών υπόσχεται η ελληνική διοίκηση της Pepsico HBH. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παύλος Κατσιβέλης αναφέρει ότι ξεκινώντας από πέρυσι και συνεχίζοντας φέτος θα υπάρξουν μειώσεις τιμών έως και 50% σε κατηγορίες με υψηλές πωλήσεις όπως Cola ή Χυμοί. Παράλληλα, θα ενταθούν και οι προσφορές στα είδη της εταιρείας καθ όλη τη διάρκεια του έτους. Και στην Pepsico Ivi, όμως, τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας δεν συμβαδίζουν με τις ανατιμήσεις που ήδη έχουν αναρτηθεί σε αρκετά προϊόντα της. Πληροφορίες υποστηρίζουν ότι από αρχές του έτους , έγιναν ανατιμήσεις πάνω από 3% στο εμφιαλωμένο νερό της εταιρείας, στους χυμούς από 2,5% έως και 3%, ενώ αυξήθηκε και η λιανική τιμή των αναψυκτικών κατά 3%. Ποσοστά που μπορεί να φαίνονται μικρά, όμως, είναι σχεδόν διπλάσια του πληθωρισμού.
Μειωμένες τιμές αλλά και ενίσχυση της διαφημιστικής καμπάνιας των προϊόντων σχεδιάζει να εφαρμόσει φέτος η Ελαϊς Unilever. Όπως υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Γρηγόρης Αντωνιάδης, ήδη η εταιρεία μείωσε την τιμή στο ελαιόλαδο κατά 4% και κατά 5% στο σπορέλαιο, προσαρμόζοντας τον τιμοκατάλογό της στην πτώση της τιμής που είχε η πρώτη ύλη. Από την άλλη, συνεχίζει η ίδια πηγή, αποφασίστηκε να διατεθούν περισσότερα κονδύλια στην διαφημιστική υποστήριξη των προϊόντων, τα οποία δεν πλήττονται μόνο από την κρίση αλλά και από την εντονότερη εμφάνιση που έχουν πετύχει τα είδη ιδιωτικής ετικέτας. Στο πλαίσιο αυτό, αποκαλύπτει ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, το πρώτο φετινό δίμηνο η διαφήμιση της εταιρείας υπήρξε ενισχυμένη κατά 7% έναντι της αντίστοιχης περυσινής.
Στοιχεία από την πλευρά του λιανεμπορίου, επιβεβαιώνουν ότι η πολυεθνική από αρχές του έτους έχει πραγματοποιήσει τις προαναφερόμενες υποτιμήσεις στα προϊόντα της με μόνη εξαίρεση τα τοματικά είδη που ανατιμήθηκαν κατά 6%.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr